Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@17:26:18 GMT

هر ۵ دقیقه یک کودک در یمن می‌میرد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۸۳۹۲

هر ۵ دقیقه یک کودک در یمن می‌میرد

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله از دیدار با «پیتر مائورر» (Peter Maurer ) رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خبر داد.

وی در توییتر خود نوشت: صبح امروز (سه شنبه) با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دیدار و راه‌های پیشرفت در روند تبادل اسرا را بررسی کردیم. ما بر آمادگی خود برای پیشبرد این پرونده انسانی و اتمام روند تبادل کامل و اجرای آن تأکید کردیم و همچنین خواستار مشخص شدن سرنوشت مفقودان و توجه بسیار به این موضوع شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته جاری، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته عالی امور اسرا در دولت نجات ملی یمن نیز با مائورر دیدار و رایزنی کرد.

در سال گذشته (۱۳۹۹)، بزرگترین توافق تبادل اسرا میان دولت نجات ملی (صنعاء) و دولت مستعفی (مقیم ریاض) اجرا شد اما ریاض حاضر نیست بسیاری از اسرا را آزاد کند و -به گفته مقامات صنعاء- سعودی‌ها ارزشی برای شبه‌نظامیان خود که اسیر شده‌اند قائل نیستند./

 نقشه ائتلاف سعودی برای بخش بهداشتی یمن به روایت یک وزیر

وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن در اظهاراتی از نقشه ائتلاف سعودی برای بخش بهداشتی یمن پرده برداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «پیتر مائورر» (Peter Maurer ) رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ که اخیرا به صنعاء سفر کرده بود، در کنفرانسی مطبوعاتی گفت، نیمی از بخش بهداشتی یمن نسبت به قبل از آغاز جنگ غیرفعال است و صلیب سرخ برای ارائه کمک‌های انسانی و پزشکی به مجروحان در بیش از پنجاه منطقه درگیر تلاش می‌کند.

بر اساس گزارش «الخبر الیمنی»، «طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن در همین رابطه گفت: ائتلاف متجاوز به فرماندهی سعودی تلاش می‌کند با جذب کادر پزشکی یمن برای کار در خارج، جبهه سلامت و بهداشت یمن را تضعیف کند.

وی افزود، در سایه ادامه جنگ ائتلاف سعودی و انتشار بیماری‌های واگیردار، یمن به بیش از ۳۲ هزار پزشک عمومی و متخصص نیاز دارد.

چندی پیش، وزیر بهداشت دولت صنعاء گفت که ائتلاف سعودی از آغاز یورش به یمن، ۵۲۳ بیمارستان و مرکز درمانی را در این کشور بمباران و تخریب کرده است.(جزئیات بیشتر)

اخیرا نیز، سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن از فوت سالیانه ۸۰۰۰ هزار زن در یمن خبر داد و گفت، هر ۵ دقیقه یک کودک در این کشور می‌میرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: یمن بهداشت دولت نجات ملی یمن ائتلاف سعودی بهداشت دولت رئیس کمیته صلیب سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۸۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟

نیروهای انصارالله یمن ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ هدف قرار دادند؛ این‌ در حالی است که منابع خبری از آماده شدن گسترده ارتش آمریکا برای حمله به خاک یمن خبر می‌دهند.

دریافت 30 MB

خبرنگار: مریم همتی / تدوینگر: یزدان قربانی 

دیگر خبرها

  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است