Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر علیرضا زالی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: هر چند شیوه نامه‌های بهداشتی در تهران بیش از ۷۶ درصد رعایت شده است، اما با توجه به اختلالات در فاصله گذاری‌ های اجتماعی به ویژه در نقاط پر ازدحام شهر و وسایل حمل و نقل عمومی همچون مترو و اتوبوس‌ها این درصد با اختلال مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه به زودی سویه دلتا که بسیار سریعتر منتقل می‌شود و جوانان را بیشتر از گذشته با مخاطره مواجه می‌کند سویه غالب در کشور خواهد شد گفت: کلانشهر تهران و بیشتر شهرستان‌های آن در شرایط قرمز به سر می‌برند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت مقابله با کرونا کلانشهر تهران با قدردانی از صنوف که در موج‌های گذشته همکاری کرده اند افزود: اصناف نیز با توجه به لزوم پرداخت مالیات، عوارض شهرداری و اجاره بها و کاهش چشمگیر درآمد‌ها با مشکلات زیادی مواجه اند و به نظر می‌رسد تاب آوری اقتصادی آنان کاهش یافته است، اما از آنان تقاضا می‌کنیم همانند موج‌های گذشته به منظور مقابله با کرونا در رعایت شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌ ها متناسب با رنگ شهر‌ها همکاری کنند.

دکتر زالی گفت: گشت‌های نظارت تلفیقی زیر نظر فرمانداری‌ها و با دستور مستقیم استاندار فعالند و امیدواریم شرایط تلخی ایجاد نشود که از اصناف بخواهیم تا تعطیل باشند.

وی درباره روند واکسیناسیون نیز افزود: متاسفانه تاخیر دو هفته در تامین واکسن برای استان تهران اختلالات زیادی ایجاد کرده است.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت مقابله با کرونا کلانشهر تهران گفت: هم اکنون ۸۰ مرکز تجمیع واکسیناسیون در تهران فعال است که به سبب محدودیت تامین واکسن به صورت یک نوبت کار می‌کنند، اما می‌توانند تا سه نوبت کاری واکسن تزریق کنند.

دکتر زالی افزود: در صورتی که فرایند تامین واکسن در تهران مستمر باشد امکان افزایش نوبت‌های کاری این مراکز که موجب کاهش ازدحام می‌شود وجود دارد.

وی گفت: متاسفانه هم اکنون افراد سالمند با ازدحام دراین مراکز مواجهند که موجب انتقال بیماری می‌شود و آنان که بیشتر دچار بیماری‌های زمینه‌ای نیز هستند با مشکل در این گرمای هوا مواجه می‌شوند.

افزایش مرگ بر اثر کرونا در بیماران جوان

فرمانده ستاد عملیات مدیریت مقابله با کرونا کلانشهر تهران گفت: شمار مرگ و میر در میان مبتلایان ۲۰ تا ۳۰ سال در مقایسه با گذشته افزایش یافته است.

دکتر علیرضا زالی افزود: بیشترین گروه سنی مبتلا به سویه جدید کرونا افراد ۵۰ تا ۶۰ سال، سپس ۴۰ تا ۵۰ سال و بعد ازآن ۳۰ تا ۴۰ سال هستند.

وی گفت: میزان ابتلا در سالمندان ۷۰ تا ۸۰ سال کاهش یافته است که این بر اثر واکسیناسیون و همچنین میزان کمتر حضور این افراد در اجتماع است.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت مقابله با کرونا کلانشهر تهران افزود: متاسفانه در سویه جدید افراد یک خانواده در سنین مختلف با علامت‌های مختلف مراجعه می‌کنند که به سبب افزایش سرایت ویروس در سویه جدید باید از دورهمی‌های خانوادگی به شدت اجتناب شود.

دکتر زالی با بیان اینکه فاصله بین ابتلا و بستری و همچنین فاصله بین بستری و انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه در سویه جدید به شدت کاهش یافته است، گفت: میزان بستری در تهران به ۵ هزار و ۶۰۰ بیمار افزایش یافته است که این یک رکورد جدید است.

وی افزود:​ در شبانه روز گذشته ۱۴ هزار بیمار سرپایی به مراکز درمانی مراجعه کردند که ۱۰ هزار نفرشان به مراکز درمانی و چهار هزار نفرشان به مراکز بهداشتی رفته اند و ازآنجا که مراکز بهداشتی میزان بیماران با علائم خفیف ترند نشانگر سنگینی بیماری در سویه جدید آن است.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت مقابله با کرونا کلانشهر تهران گفت: روش‌های پیشگیری همچون استفاده از ماسک، شستشوی دست و رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی همانند سویه‌های قدیمی بسیار تاثیرگذار است.

دکتر زالی افزود: روش‌های درمانی نیز همانند روش‌های سویه‌های گذشته است، اما در نشستی که با روسای ۱۰۵ بیمارستان استان تهران برگزار می‌شود شیوه نامه‌های درمانی مرور شده است و از آنجا که به نظر می‌رسد تخت‌های مراقبت‌های ویژه بیشتری در موج پنجم نیاز باشد روش‌هایی برای تجهیز و افزایش این تخت‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دلتا کرونا اصناف واکسیناسیون واکسن سویه جدید شیوه نامه ها دکتر زالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۸۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیوساینتیس، یک سیستم هوش مصنوعی اثبات کرده است که می‌تواند با هشدار دادن به پزشکان برای بررسی بیمارانی که نتایج آزمایش قلب به خطر مرگ اشاره دارد، جان آن‌ها را نجات دهد. در یک آزمایش بالینی تصادفی با تقریباً ۱۶ هزار بیمار در دو بیمارستان، هوش مصنوعی میزان مرگ و میر بیماران پرخطر را به میزان ۳۱ درصد کاهش داد.

اریک توپول از مؤسسه تحقیقاتی اسکریپس در کالیفرنیا، که در این تحقیق شرکت نداشت، می‌گوید: این واقعاً فوق‌العاده است. بسیار نادر است که یک دارو ۳۱ درصد مرگ و میر را کاهش دهد، و حتی این مورد برای موارد غیردارویی نادرتر است درحالی که این فقط نظارت بر افراد با هوش مصنوعی است.

چین لین در مرکز پزشکی دفاع ملی تایوان و همکارانش ابتدا هوش مصنوعی خود را بر روی بیش از ۴۵۰ هزار آزمایش الکتروکاردیوگرام (ECG) که فعالیت الکتریکی قلب را به همراه داده‌های بقای افراد اندازه گیری می‌کند، آموزش دادند. هوش مصنوعی یاد گرفت که خطر مرگ هر بیمار را با یک امتیاز درصدی نشان دهد. بر این اساس افرادی که حداقل ۹۵ درصد را کسب می‌کنند، به عنوان خطر بالا در نظر گرفته می‌شوند.

سپس محققان سیستم هشدار هوش مصنوعی را با ۳۹ پزشک در دو بیمارستان مختلف آزمایش کردند. هنگامی که پرستاران نتایج آزمایش‌های الکتروکاردیوگرام هر بیمار جدید را به یک سرور کامپیوتری بارگذاری می‌کردند، سیستم هوش مصنوعی نتایج را تجزیه و تحلیل می‌کرد و در صورتی که بیمار را پرخطر تشخیص می‌داد، سریعاً به پزشکان هشدار می‌داد.

سیستم هوش مصنوعی علاوه بر کاهش خطر مرگ به دلایل مختلف، مرگ و میر بیماران پرخطر ناشی از مشکلات قلبی را تا بیش از ۹۰ درصد کاهش داد.

لین و همکارانش حدس زدند که پیش‌بینی‌های هوش مصنوعی ممکن است به تمرکز روی گروه‌های پرخطر کمک کند. پزشکان معمولاً هشدار‌ها را با آزمایش‌های تشخیصی بیشتر و درمان‌های اضافی دنبال می‌کنند.

سیستم هشدار هوش مصنوعی در حال حاضر در ۱۴ بیمارستان نظامی در تایوان استفاده می‌شود.

توپول می‌گوید: این را می‌توان در هر بیمارستانی در سراسر جهان اجرا کرد از این رو نباید گران باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  •  افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس‌های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر/ ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران عمل کردیم
  • جوان رفسنجانی ناجی جان بیماران شد
  • افزایش ۱۴۰۰ اتوبوس به پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی