Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@16:55:42 GMT

تعطیلی مجدد آرامگاه فردوسی و باغ نادری مشهد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۸۹۷۵

تعطیلی مجدد آرامگاه فردوسی و باغ نادری مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی از تعطیلی مجدد مجموعه‌های تاریخی آرامگاه فردوسی و باغ نادری به جهت قرارگیری مشهد در وضعیت قرمز کرونایی خبرداد.

امیر ضیاییان با اعلام این خبر اظهار کرد: متاسفانه  بازگشایی مجدد این مجموعه‌ها که از ششم تیرماه با مجوز دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده بود، با شیوع مجدد موج ابتلا به ویروس کرونا منتفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم با بهبود شرایط و کاهش میزان شیوع ویروس کرونا در آینده‌ای نزدیک، شاهد بازگشایی مجدد این مجموعه‌ها باشیم.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی نرم افزار ماسک شهرستان‌های مشهد و بنیالود(طرقبه و شاندیز) از امروز در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت. آرامگاه فردوسی در باغی مصفا به وسعت ۶.۵ هکتار در ۲۰ کیلومتری شمال غربی مشهد در مسیری منشعب از جاده مشهد به قوچان، که در سالیان اخیر  «بلوار شاهنامه» نامگذاری شده، قرار دارد.

این آرامگاه دارای بخش اداری، کتابخانه، سالن غذاخوری، موزه و نیز بقایایی از توس قدیم است و تندیسی از فردوسی به عنوان شاهکار هنری ابوالحسن‌ خان صدیقی از مجسمه‌سازان مشهور در آن نیز نصب شده است. در محوطه درون باغ، آرامگاه فردوسی و مهدی اخوان ثالث شاعر نامدار معاصر قرار دارد و مهرماه سال گذشته نیز پیکر استاد محمدرضا شجریان، خسرو آواز ایران، در محوطه آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شد.

در ۵۰ متری بیرون باغ آرامگاه فردوسی نیز آرامستان شعرای مشهد قرار دارد که در آن شاعران نامدار معاصر از جمله عماد خراسانی، احمد گلچین معانی، احمد کمال پور، محمد قهرمان و عشرت قهرمان به خاک سپرده شده‌اند.

آرامگاه و باغ موزه نادری نیز بنایی است که به یادبود نادرشاه افشار بنا شده و بعد از حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) و آرامگاه فردوسی، بیشترین بازدیدکنندگان گردشگران در مشهد را به خود اختصاص داده است. این بنای زیبا و دیدنی در باغی به مساحت حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ متر مربع در ضلع شمال غربی چهارراه شهدای مشهد ساخته شده و با وجود مجسمه‌های زیبا و موزه غنی و دیدنی در میانه باغ، جاذبه‌ای با رنگ و بوی تاریخ برای شهر مشهد محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، نادرشاه افشار از پادشاهان قدرتمند ایران زمین بود که برای بازپس گرفتن و گسترش مرزهای سرزمین ایران عمر و جوانی خود را صرف جنگهای مختلف با متجاوزان کرد که مقبره وی در این بوستان سرسبز و بزرگ قرار دارد که در این محل تندیس وی بر فراز اسب در کنار سربازانش خودنمایی می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آرامگاه فردوسي مجموعه های تاریخی کروناویروس همه باهم علیه کرونا وضعیت قرمز وضعیت قرمز مشهد میراث فرهنگی گردشگري اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی نادرشاه افشار آرامگاه فردوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۸۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش اصفهانی‌ها در میان برترین‌های ورزش ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،  مرکز اصفهان ؛ علی نادری، سرمربی اصفهانی تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در جشنواره قهرمان ایران عنوان برترین سرمربی را در سال ۱۴۰۲ کسب کرد.
تیم ملی فوتبال ساحلی هم عنوان برترین تیم ملی را کسب کرد که علاوه بر علی نادری، امیرحسین اکبری و مهدی شیرمحمدی نیز از اصفهان ترکیب تیم ملی حضور داشتند.
تیم هاکی روی یخ بانوان کشورمان نیز که سارینا خسروی و یگانه بهرامی از اصفهان را در ترکیب خود داشت، دیپلم افتخار بهترین تیم ملی سال را کسب کرد؛ ملی پوشان این رشته با حضور روی صحنه پیراهن تیم ملی را برای قدردانی از رییس سازمان صدا و سیما برای پوشش مسابقات آنها در رسانه ملی تقدیم کردند.

دیگر خبرها

  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاه‌های آمریکا‌
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • تجلیل از فرهیختگان شهر در منطقه ۱۵ اصفهان
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • آمادگی‌ چپ‌پای تراکتور چالش جدی ذوب آهن!
  • دستگیری استاد فلسفه دانشگاه کلمبیا نماد سیاست سرکوب سیستماتیک در غرب است
  • آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد
  • درخشش اصفهانی‌ها در میان برترین‌های ورزش ایران