Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از  پایگاه اطلاع رسانی حج، آقای «سمیر المنصر» سفیر تونس در جمهوری اسلامی ایران با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در محل بعثه مقام معظم رهبری دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار که حجت‌الاسلام و المسلمین علی خیاط معاون بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری و اکبر رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز حضور داشتند، سرپرست حجاج ایرانی، آشنایی و زمینه‌سازی برای روابط بهتردو کشور در بخش حج و زیارت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در این بخش به تونس منتقل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: کشور ایران اسلامی با تونس در ادوار گذشته همکاری‌های بسیار خوب و درخشانی داشته است. امیدواریم هر روز بر توسعه این دیدارها افزوده شود.  

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: حج فرصت ارزشمندی در تاریخ بشر و جوامع اسلامی است که بهترین فرصت برای ارتباط با خدا و خلق خدا به شمار می‌آید؛ اما متاسفانه برای دومین سال این برنامه عبادی تعطیل شده و برای کشورهای اسلامی انجام آن امکان پذیر نیست. ای‌کاش زمینه‌ای انجام حج برای مسلمانان کشورهای مختلف حتی در حد اندک با رعایت پروتکل ها فراهم می‌شد تا عطر حج در سراسر گیتی منتشر شود.

وی یادآور شد: امیدواریم با افزایش تولید و تزریق واکسن کرونا، این ویروس منحوس از همه کشورها دور شود و مسلمانان بتوانند در حج آینده این فریضه را به خوبی انجام دهند.  
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به شیوه حج گزاری در کشورمان افزود: ارائه خدمات به زائران ایرانی در بخش‌های حمل و نقل، اسکان، تغذیه، پزشکی، فرهنگی توسط سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به صورت متمرکز انجام می‌شود.

 در این دیدار سفیر تونس نیز با تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در ۲۸ خردادماه در ایران اسلامی، همبستگی ملت ایران در مسایل مختلف را ستودنی توصیف کرد و گفت: ایران از سابقه تاریخی و فرهنگی هزاران ساله برخوردار است و علما، اندیشمندان، شعرا و شخصیت‌های بزرگی در این سرزمین پرورش یافته‌اند.

وی با استقبال از موضوع‌های مطرح شده توسط نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برای توسعه همکاری‌های دو کشور تأکید کرد: روابط و مبادلات فرهنگی برای نزدیک‌شدن مردم و همبستگی اسلامی اهمیت فراوانی دارد.

«سمیر المنصر» با بیان نحوه حج گزاری در تونس افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه برگزاری حج از تجربیات مهم و ارزشمندی برخوردار است و دو کشور می‌توانند در این بخش با یکدیگر همکاری کنند.

وی تصریح کرد: حج یک واجب الهی است، اما متاسفانه ویروس کرونا به صورت فراگیر سراسر جهان را تهدید می‌کند، کسی دوست ندارد از حج محروم شود، امیدواریم خداوند این بیماری را از زمین محو کند، تا زمینه حج گزاری برای همه فراهم شود.

برچسب‌ها تونس سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تونس سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت تونس سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت نماینده ولی فقیه در امور حج سازمان حج و زیارت امور حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به مناسبت روز کارگر با حضور در سه واحد تولیدی، با اهدای گل این روز را به کارگران زحمتکش تبریک گفت.

وی بیان کرد: شما افسران صنعتی و سربازان امام زمان (عج) در این عرصه هستید و برای نایب امام زمان (عج) سربازی می‌کنید.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: کارگران از دوران مبارزات انقلاب تا دفاع مقدس و پس از آن همیشه در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: تولید کالای با کیفیت موجب جلب اعتماد مردم، ارتقای معیشت و امنیت شغلی خود و رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

شرکت‌های سپهر الکتریک، بهمن دیزل و کاشی الوند، سه واحد تولیدی بود که امام جمعه به مناسبت روز کارگر در آنها حضور یافت و روز کارگر را تبریک گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی