Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@05:45:36 GMT

طالبان به هدف خود برای تسلیم دولت نمی‌رسند

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۹۳۵۷

طالبان به هدف خود برای تسلیم دولت نمی‌رسند

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، کاخ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری امروز در نشست کابینه دولت تصریح کرد که مسئولیت خون ریزی و ویرانی‌های امروز در افغانستان به عهده طالبان است.

وی بر تقویت نیرو‌های امنیتی و دفاعی این کشور، جلب و جذب نیرو در صفوف نیرو‌های امنیتی به ویژه در بخش‌های ویژه، کماندو و امنیت ملی تأکید کرد و گفت: هیچ اراده‌ای در دولت برای معامله با طالبان و یا تسلیم شدن به آن‌ها وجود ندارد، اکنون روز غیرت، عزم، اراده و ایستادگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این در حالی است که مقامات محلی در استان جوزجان در شمال افغانستان اعلام کردند که گروه طالبان شب گذشته به شهر شبرغان مرکز استان جوزجان حمله کرده و در درگیری با نیرو‌های دولتی شکست خورده اند.

پیشروی‌های اخیر طالبان در تعداد زیادی از شهرستان‌ها و آنهم بدون هیچ درگیری باعث نگرانی مردم و منطقه شده است و کشور تاجیکستان به تقویت نیرو‌های خود در مرز با افغانستان اقدام کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کرونای دلتا محسنی اژه ای هور العظیم پریسا جهانفکریان احمد متوسلیان اشرف غنی طالبان افغانستان کرونای دلتا محسنی اژه ای هور العظیم پریسا جهانفکریان احمد متوسلیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۹۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

در پی اقدامات لازم از سوی ایران ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان دستگیر شده بودند، آزاد شدند.

گفتنی است، عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان‌ سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟