Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «پرویز توسلی‌زاده» روز سه‌شنبه در جلسه ای که به منظور اتخاذ تدابیر و تصمیمات جهت صدور رأی نظارت تحت سامانه الکترونیکی برگزار شد، به مزایا و فواید این گونه رای اشاره کرد و اظهار داشت: کاهش آمارهای مربوط به ورودی زندان‌ها از جمله این مزایاست.

وی ادامه داد : با توجه به تلاش‌های گسترده قوه قضاییه برای کاهش تعداد زندانی ها، استفاده از این فناوری می‌تواند در آینده تأثیر چشم گیری در این زمینه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسلی زاده خاطرنشان کرد: هر گونه صدور حکم مبنی بر استفاده از پابند الکترونیکی محدود به آرای قضات است که محدوده فیزیکی بهره مندی زندانی از آن را نیز فقط قاضی پرونده تعیین و مشخص می‌کند.

این مقام قضایی یادآور شد: ساخت سیستم ابلاغ الکترونیک به این معنی است که هیچ پرونده‌ای به دلیل عدم ابلاغ دادرسی تجدید نمی‌شود و ما در تمام استان زیرساخت‌های دادرسی الکترونیک را فراهم کرده‌ایم و اکنون همه دادسراها و دادگاه‌ها به سیستم الکترونیک مجهز هستند و جز در موارد خاص اعزام زندانی نداریم.

وی حرکت در مسیر الکترونیکی سازی دستگاه قضایی را جزو رئوس طرح تحول در این مجموعه برشمرد و با بیان اینکه در راستای تحقق سیاست‌های تحولی قوه قضاییه اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده است، گفت: آمار و ارقام بیانگر کاهش تعداد پرونده‌های قضایی و نیز رضایت مندی مردم از عملکرد دادگستری است.

توسلی زاده در ادامه به تشریح مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های دادگستری کل استان کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: ۱۵ محور مهم را به همکاران قضایی خود ابلاغ کرده و از آن‌ها خواسته ایم که برای تحقق این اهداف تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

رییس کل دادگستری کرمانشاه تصریح کرد: ۱۵ برنامه محوری ابلاغ شده شامل اجرای سند تحول قضایی، کاهش پرونده های معوق، کاهش شعب دارای موجودی غیرمتعارف، کاهش موجودی، کاهش ورودی، سازش، مدیریت جرایم مهمه، مدیریت اختلافات، مدیریت پرونده های کثیر الشاکی، مدیریت پرونده های خاص، شورای پیشگیری، ملاقات‌های مردمی، امتیازات سمپ، ابلاغ الکترونیک و کاهش جمعیت کیفری است.

در پایان جلسه و بنا بر پیشنهاد رییس کل دادگستری استان و موافقت اعضای جلسه، مصوب شد هریک از قضات دادگاه های کیفری ۲ و انقلاب سطح استان، ماهانه ۵ رأی نظارت از طریق پابند الکترونیکی صادر کنند.

برچسب‌ها آیین دادرسی کیفری دادگستری قاضی سازمان زندان‌ها کرمانشاه دادگستری کل استان کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آیین دادرسی کیفری دادگستری قاضی آیین دادرسی کیفری دادگستری قاضی سازمان زندان ها کرمانشاه دادگستری کل استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان

رییس کل دادگستری اصفهان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان فلاورجان گفت:: تقویت این مجموعه قضایی تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد داشت.

 حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری افزود: در بازدید سال گذشته از دادگستری فلاورجان با توجه به اهمیت این حوزه قضایی و تعداد پرونده‌های وارد شده و موجود در این محل، تصمیماتی برای تقویت نیروی انسانی این حوزه قضایی گرفته شد.

رییس کل دادگستری اصفهان گفت:: در بازدید‌های گذشته روند ارائه خدمت به مراجعان در هر بخش دادگستری این شهرستان بطور دقیق بررسی و تصمیماتی برای رفع مشکلات این حوزه قضایی اخذ شد.

او  آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف فلاورجان را ۲۷ درصد عنوان کرد و گفت: این آمار با توجه به فرهنگ مهرورزی و نوعدوستی مردم این منطقه، رضایت‌بخش نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری افزود: هدف دستگاه قضایی در این بخش، رساندن این آمار به میانگین ۳۵ درصدی استان و ۴۳ درصدی کشور تا پایان سال است و این امر با برنامه‌ریزی و تقویت اعضای شورا‌های حل اختلاف از لحاظ علمی ممکن خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان