Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حضور مسافران غیربومی در مشهد با ورود کشور به پیک پنجم کرونا و شلوغی و ازدحام در مکان‌های عمومی از موضوعات نگران‌کننده‌ای این روزهای بحرانی برای مشهد است.

شرایط زمانی حادتر می‌شود که بسیاری از شهرهای کشور در وضعیت قرمز قرار دارند و برای ورود مسافران از این شهرها به مشهد با وسایل حمل‌ونقل عمومی هیچ محدودیتی توسط مسؤولان استانی درنظر گرفته نشده و ستاد مقابله با کرونا هیچ ابلاغیه‌ای مبنی بر ممنوعیت ورود مسافران در نظر نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حین پیگیری این مسئله مطلع شدیم که وضعیت شهر مشهد نیز قرمز شد و طبیعتاً مسافرت‌های بی‌ضابطه در این موضوع بی‌تأثیر نبوده است.

برای پیگیری این مسئله با معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

مهدی قلیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در مسافرت‌هایی که از طریق هواپیما و قطار و اتوبوس صورت می‌گیرد که سامانه صدور بلیت اینترنتی دارند و ورود و خروج ماشین‌های با پلاک غیربومی ممنوع است.

وی ادامه داد: دلیل‌شان این است که سامانه صدور بلیت آن‌ها به سامانه اپلیکیشن ماسک که به آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی پی‌سی‌آر کرونا مرتبط است، وصل است و اگر کسی در ۱۴ روز گذشته مبتلا باشد، صدور بلیت برای وی اتفاق نمی‌افتد.

این استدلال معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حالی است که شنیده می‌شود اتوبوس‌ها و حتی قطارها در مسیر مشهد مسافر بین راهی سوار می‌کنند و از طرفی این سؤال مطرح است که اگر شخصی ناقل باشد اما به مراکز درمانی مراجعه نکرده باشد و اطلاعاتش در سامانه ماسک ثبت نشده باشد، تکلیف چیست؟ 

قلیان عنوان کرد: روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد که ایجاد محدودیت‌ها و کم کردن رفت‌وآمدها از ستاد ملی کرونا درخواست شود و تصمیم نهایی با ستاد ملی کرونا در سطح وزارت کشور و ریاست‌جمهوری است.

وی بیان کرد: این موضوع در ستاد استانی کرونا مصوب شده و کمیته امنیتی ستاد استانی کرونا باید این پیگیری را انجام دهند و برای اطلاع دقیق‌تر باید این مسئله را از طریق معاون سیاسی اجتماعی استاندار، آقای نبی‌پور پیگیری کنید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: این‌گونه نیست که به‌صورت منطقه‌ای تصمیم بگیریم پرواز از شهرهای دیگر را به دلیل وضعیت قرمز و بالا بودن تعداد بیماران ممنوع کنیم و در حال حاضر گفت‌وگوها و درخواست‌هایی از سوی استان در این رابطه صورت گرفته که در صورت نتیجه گرفتن اعلام می‌کنیم.

قلیان افزود: در حال حاضر کنکور تمام و دانش‌آموزان تعطیل شده‌اند و ممکن است خانواده‌ها با تورهای ارزان‌قیمت به شهرهای جنوبی کشور که تبلیغاتش در شهر وجود دارد سفر کنند که ما درخواست ممنوعیت این تبلیغات را داده‌ایم.

بر اساس گفته‌های معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبنی بر پیگیری دقیق‌تر از محمدعلی نبی‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، بر آن شدیم که با وی گفت‌وگویی صورت دهیم اما تلاش خبرنگار فارس برای گرفتن مصاحبه با عدم پاسخگویی از سوی معاون سیاسی اجتماعی استاندار مواجه شد.

در ادامه برای بررسی تورهای مسافرتی که از مشهد به شهرهای جنوبی برگزار می‌شود با معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت‌وگو کردیم تا از کم و کیف ماجرا مطلع شویم.

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در برگزاری تورها ما تابع ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا و ضوابط ابلاغی در این زمینه هستیم و درباره تورهای به سمت جنوب آماری ندارم اما اگر باشد بسیار کم است و تبلیغات منفی درباره کرونا مانع از برگزاری تورهای مسافرتی جنوب می‌شود.

وی بیان کرد: براساس ضوابط ستاد ملی کرونا مسافرت با وسایل حمل‌ونقل عمومی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممنوعیتی ندارد و تورهای ما طبق همین موارد برگزار می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: اگر تور مسافرتی با اتوبوس و قطار باشد، باید ۵۰ درصد ظرفیت و پروازها ۶۰ درصد ظرفیت باید مسافر داشته باشد که تورهای ما نیز با رعایت این موارد برگزار می‌شود.

بیدخوری اشاره کرد: بیشتر تورهایی که اکنون در استان ما برگزار می‌شود معمولا درون استانی و به مناطق شمالی کشور است و مناطق جنوبی به دلیل گرما و مشکلات جاذبه زیادی برای مردم ندارد.

وی تاکید کرد: ما در حال حاضر تبلیغ سفر نمی‌کنیم اما اگر این اتفاق بیفتد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا انجام می‌شود که باید در سامانه سادرا که از معاونت گردشگری کشور ابلاغ شده ثبت‌نام کنند و باید راهنمای تور مجاز با آن‌ها همراه باشد و همه بیمه باشند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: دستورالعملی که سال گذشته از ستاد مقابله با کرونا به ما ابلاغ شده ملاک عمل است و برای مناطق وضعیت قرمز توری برگزار نمی‌شود چرا که مردم هم طالب نیستند به آن مناطق سفر کنند و به شما اطمینان می‌دهم که تور آنچنانی به مناطق جنوبی نداریم.

آنچه از گفت‌وگو با مسؤولان استانی برمی‌آید این است که وضعیت فعلی شهر مشهد در شرایط در دست ستاد ملی مقابله با کرونا است و چیزی که عیان است وضعیت خطیر این شهر به دلیل مسافرت‌های زیاد در نظر گرفته نمی‌شود و اگر تدبیری نیز صورت گیرد، به قدری با کندی صورت می‌پذیرد که لزوما منجر به وضعیت قرمز شود.

حال آن که با وجود قرمز شدن دیگر شهرهای کشور، پیش‌بینی اینکه با ورود مسافران به شهرهای دیگر، قرمز شدن وضعیت شهرهایی چون مشهد چیز دور از انتظاری نیست و با تصمیمات به هنگام می‌توان از آن پیشگیری کرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۲

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی سفر به مشهد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقابله با کرونا برگزار می شود وضعیت قرمز ستاد ملی گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۹۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • مشهد رکورددار هوای ناسالم است/ پاک‌ترین هوا سهم ارومیه شد
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • امام فرشته‌ها کیست؟! + فیلم