Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نخست وزیر ژاپن با نقض منشور ملل متحد در لزوم پرهیز از دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل گفت که توکیو و واشنگتن در صورت بروز مشکل اساسی باید با یکدیگر از تایوان دفاع کنند!

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «تارو آسو» (Taro Aso) معاون نخست وزیر ژاپن در سخنانی با نقض منشور ملل متحد در لزوم پرهیز از دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل گفت که توکیو و واشنگتن در صورت بروز مشکل اساسی باید با یکدیگر از تایوان دفاع کنند!

بر اساس اعلام این خبرگزاری، معاون نخست وزیر ژاپن در ادامه ادعا کرد که حمله احتمالی چین به تایوان می‌ تواند به عنوان یک تهدید برای بقای ژاپن تلقی شود و این چیزی است که به ژاپن اجازه استفاده از حق دفاع از خود را می‌دهد!

وی در این باره افزود: ما باید در مورد موقعیت‌ های مختلف مانند عدم عبور از تنگه تایوان فکر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتن این مسئله که کدام تهدید موجودیتی است دشوار است؛ اما مطلوب‌ترین راه این است که طرفین درگیر از طریق گفتگوهای مستقیم به یک راه حل صلح آمیز برسند.

به گزارش مهر، چین همواره به آمریکا و متحدانش درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چینِ واحد که مستلزم عدم تحریک جریان‌های جدایی‌طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.

با این وجود، آمریکا با استناد به رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک و با هدف ممانعت از قدرت‌یابی چین، دست به اقداماتی می‌زند که علاوه بر جدال دیپلماتیک، بیم رویارویی نظامی دو کشور را نیز افزایش می‌دهد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان واشنگتن هنگ کنگ چین تایوان ماکائو توکیو آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند

وزارت دفاع تایوان روز شنبه اعلام کرد که در کمتر از سه ساعت ۲۲ هواپیمای چینی را در مجاورت این جزیره شناسایی کرده است.

براساس گزارش القدس العربی، این وزارتخانه در بیانیه‌ای که منتشر شد، اعلام کرد: ما فعالیت‌های ۲۲ هواپیمای ارتش آزادی‌بخش خلق چین را از ساعت ۹:۳۰ (۱:۳۰ به وقت گرینویچ) رصد کردیم.

وزارت دفاع تایوان افزود: ۱۲ هواپیما از خط میانی عبور کرده و برای اهداف پدافند هوایی از شمال و مرکز تایوان وارد منطقه شناسایی شدند و پس از آن هواپیما‌های جنگی و پهپاد‌ها به عنوان بخشی از گشت رزمی مشترک به ناو‌های نیروی دریایی چین پیوستند.

این تنش‌های کمتر از یک ماه قبل از مراسم تحلیف لای چینگ تی، رئیس جمهور جدید تایوان در ۲۰ مه، که چین او را یک جدایی طلب خطرناک می‌داند، ثبت شد.

خط میانی نمایانگر یک مرز غیررسمی است، اما تا حد زیادی به آن پایبند است که در امتداد وسط تنگه جداکننده تایوان و چین قرار دارد. این خط در دوران جنگ سرد در تلاش برای جداسازی طرف‌های مقابل و کاهش خطر درگیری ترسیم شد.

چین، تایوان را بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو خود می‌داند. تنش‌ها بین پکن و تایپه از زمان انتخاب رئیس جمهور تسای اینگ ون در سال ۲۰۱۶ تشدید شده است و او تایوان را عملاً اساسا مستقل می‌داند که خط قرمزی برای پکن است.

بعید است که تایوان تنش‌ها را آرام کند، زیرا دولت کنونی این جزیره نیز مانند دولت تسای از اتخاذ رویکردی قاطع در قبال پکن، که هشدار داده است انتخاب وی منجر به «جنگ» خواهد شد، حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست