Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید رئوفی نسب مدیر عامل سد نیروگاه دز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه سد دز صرفا تولید کننده برق نیست و ۴ وظیفه مهم بر عهده دارد، گفت: پس از بهینه سازی که در یکی از بخش‌های این محل انجام شد ظرفیت تولید برق در نیروگاه سد دز با ۳۰ مگاوات افزایش به ۵۵۰ مگاوات در سال افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از محدوده دز تا خرم آباد و از دز تا اهواز هیچ نیروگاهی با شبکه ۲۳۰ کیلو ولت وجود ندارد و بنابراین جبران افت ولتاژ در این مسیر ۴۰۰ کیلومتری بر عهده نیروگاه سد دز قرار دارد که نقش بسیار محوری را ایفا می‌کند.

رئوفی با ذکر این نکته که در انتقال توان از شمال به جنوب و بر عکس (ترانسفر برق) نیز سد نیروگاه دز نقش مهمی دارد، بیان کرد: این مسئله به معنای آن است که در فصل تابستان از شمال به سمت خرم آباد و غرب باختر علاوه بر تولید خودش، توان را از این مناطق خواهد گرفت و به خوزستان می‌دهد سپس در زمستان بالعکس عمل می‌نماید که در انتقال توان و کمک به شبکه خوزستان اهمیت دارد.

مدیر عامل سد نیروگاه دز ادامه داد: کل کنترل بسامد شبکه سراسری برق نیز بر عهده این بخش گذاشته شده است.

سعید رئوفی نسب اظهار داشت: علی رغم کمبود آب و خشکسالی در حالی که ما مجاز هستیم تا روزانه ۱۰۰ متر مکعب بر ثانیه آب رها سازی نماییم، اما تا ۱۵۰ متر مکعب نیز رها می‌شود تا نیاز شهروندان برطرف گردد و با اینکه باید در شبانه روز ۲ و نیم میلیون کیلو وات ساعت برق تولید نماییم، اما گا‌ها مجبوریم تا ۲ برابر این رقم و ۵ میلیون کیلو وات ساعت تولید کنیم که با مشکلی مواجه نشویم.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید برق نیروگاه سد دز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، داریوش محمودی عنوان کرد: در واحدهای بخار ۳۲۰ مگاواتی نیروگاه بندرعباس، سیستم مدیریت مشعل‌های بویلر یا BMS وظیفه کنترل مشعل‌ها، اجرای سکوئنس‌های عملیاتی و همچنین حفاظت بویلر را برعهده دارد و هر واحد بویلر دارای ۱۶ مشعل گاز و ۱۶ مشعل مازوت در چهار طبقه و چهار گوشه است و چهار مشعل گازوئیل نیز در زمان راه‌اندازی بویلر استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: با گذشت چند دهه از کارکرد، سیستم کنترلی BMS قدیمی، قابلیت خود را به میزان زیادی از دست داده و این امر سبب خروج واحدهای بخار شده بود، که هریک از این خروج‌ها، وقت زیادی را جهت راه‌اندازی مجدد واحد به خود اختصاص می‌داد و نیز هزینه‌های عدم تولید را در بر می‌گرفت.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اظهار کرد: با هدف افزایش قابلیت اطمینان نیروگاه مقرر شد، سیستم کنترل BMS واحد یک بخار با استفاده از سیستم PLC و با در نظر گرفتن استانداردهای نوین سیستم‌های کنترل و حفاظت نیروگاهی طراحی، ساخته و تعویض شود.

وی خاطرنشان کرد: طراحی، ساخت و نصب سیستم BMS نیروگاه بندرعباس به صورت پروژه تولید بار اول، در مدت‌زمان ۶ ماه، با صرفه‌ جویی ۲ میلیون دلاری و بومی سازی این سیستم با همکاری، طراحی و ارتقای تکنولوژی شرکت‌های دانش بنیان انجام شد.

محمودی تصریح کرد: نوسازی سیستم کنترل BMS دیگر واحدهای بخار، اصلاح تجهیزات معیوب در بخش فیلد، نوسازی حلقه‌های کنترل آنالوگ واحد یک بخار و خودکار نمودن سیستم کنترل احتراق این واحد، نوسازی حلقه‌های کنترل آنالوگ دیگر واحدهای بخار، نوسازی دیگر سیستم‌های کنترل قدیمی واحدهای بخار و یکپارچه‌سازی سیستم‌های کنترل هر واحد به‌منظور تحقق سیستم کنترل DCS بومی نیروگاه بندرعباس، از برنامه‌های آینده این شرکت در جهت افزایش راندمان و رفع موانع تولید است.

کد خبر 6097981

دیگر خبرها

  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • میزان تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلو وات ساعت گذشت
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • روزانه چند ساعت بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • رهاسازی ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز خوزستان
  • رهاسازی ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز