Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی عادات غذایی اگرچه سالمند اما در واقع انتخاب ھای غلطی ھستند که بین ما و ھدف رژیمی ما فاصله می اندازند.

به گزارش برنا؛ رایج ترین عادات سالمی که با کناره گیری از افراط در آنها نتایج رضایتبخش و ماندگاری از کاھش وزن خواهید گرفت، از این قرارند:

خوردن غذاھای رژیمی: نوع بسته بندی این غذاها حاوی مقادیر زیادی افزودنی ھستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثانیا این نوع غذاھا، معمولا قدرت سیر کنندگی کافی ندارند. خیلی از افراد بعد از خوردن این نوع مواد غذایی رژیمی، باز ھم احساس گرسنگی می کنند و در نھایت باز ھم به خوردن سایر انواع مواد غذایی ادامه می دھند. بھتر است که از غذاھای سالم و معمولی که با ترکیبات طبیعی و کامل درست شده اند و فرایندھای کارخانه ای روی آنها صورت نگرفته است، استفاده کنیم و فقط کافیست که تعادل و اندازه را رعایت کنیم.

زیاده روی در مصرف مواد غذایی سالم: ھر ماده غذایی دارای انرژی است و اگر در مصرف آن زیاده روی شود، می تواند به اضافهوزن منجر شود (حتی اگر این ماده غذایی، سالم باشد). مثلا روغن زیتون از نظر میزان توان چاق کنندگی فرقی با روغن ھای دیگر ندارد. بدن ما به ما می گوید که چه زمانی سیر شده ایم و باید دست از غذا بکشیم و از چه زمانی به بعد در حال پرخوری ھستیم.

نخوردن وعده ھای غذایی: این کار باعث می شود که بدن نسبت به سوزاندن انرژی از خود مقاومت نشان داده و آنطور که ما انتظار داریم، انرژی نسوزانیم. نکته دوم اینکه احتمال پرخوری در وعده ھای بعدی برای جبران گرسنگی ناشی از نخوردن وعده قبلی، افزایش پیدا می کند. نکته سوم اینکه توان ما برای فعالیت بدنی کاھش پیدا می کند و ھر چه ھم که می خوریم، به جای اینکه صرف فعالیت بشود، در بدن ما ذخیره می شود. تعداد وعده ھای غذایی خود را افزایش داده و در عوض، از حجم وعده ھای کم کنید.

وسواس نسبت به شمردن کالری مصرفی: تحقیقات نشان می دھند که حتی اگر در مصرف کالری، محدودیتی ایجاد نشود، باز ھم افرادی که مجبور به شمردن کالری مصرفی خود ھستند، دچار استرس می شوند. استرس باعث افزایش ترشح ھورمون کورتیزول و در نهایت چاقی می شود.

فرار از چربی ھای سالم: شما باید حتما از چربی ھای سالم مثل زیتون، آجیل و آووکادو و امثال اینھا در برنامه خود استفاده کنید. فقط کافیست که اندازه مصرف را رعایت و زیاده روی نکنید. نکته جالب درباره چربی ھای سالم این است که علاوه بر فوایدی که برای سلامتی دارند و از پیری زودرس جلوگیری می کنند، قدرت سیر کنندگی خوبی نیز دارند. ھمچنین، متابولیسم را افزایش می دھند و منبع غنی آنتی اکسیدان ھا ھستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزن مواد غذایی انرژی روغن زیتون استرس چاقی لاغری وعده ھای ھای سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۹۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان

زهیر درگاهپور رئیس مرکز بهداشت تاکستان گفت: ۲۵۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف، در طرح نظارتی و تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان تاکستان در فروردین سال ۱۴۰۳ ضبط و از چرخه عرضه خارج شد. 

وی بیان کرد: در روز‌های پایانی فروردین ماه ۱۴۰۳ و پس از طی مراحل قانونی، این مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف، معدوم شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: توقیف و کشف و ضبط اجناس تاریخ گذشته و فاسد و غیرقابل مصرف، به منظور کنترل و بررسی مواد غذایی عرضه شده در سوپرمارکت ها، فروشگاه‌ها و انبار‌های بزرگ مواد غذایی، از وظایف نظارتی بازرسان بهداشت محیط، برای تامین سلامت مردم است؛ که این امر با هماهنگی شهرداری و دادستان عمومی و انقلاب تاکستان، اجناس، کشف و ضبط و معدوم می‌شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • معدوم شدن بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • هر شانه تخم مرغ چند؟
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن