Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناامن شدن سامراء چالش امنیتی بزرگ در صلاح الدین و دیاله است چرا که این دو استان نقطه اتصال مرزهای ایران به بغداد و مناطق مرکزی به شمال عراق هستند.

سرویس جهان مشرق؛ عملیات نیروهای امنیتی و رزمندگان بسیج مردمی عراق در مناطق مختلف استان صلاح الدین برای شناسایی عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش و پاکسازی مناطق آلوده به ویژه در محور سامراء شدت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع میدانی که بر تحولات در استان صلاح الدین اشراف دارد در گفت وگو با مشرق به جزئیات عملیات نیروهای عراقی در محور سامراء اشاره کرد و افزود: گروهی از رزمندگان تیپ ۴۱ بسیج مردمی و نیروهای امنیتی عملیاتی را در منطقه «الزور» از توابع بخش «السجله» ترتیب دادند.

این منبع میدانی با بیان این که عملیات پس از دریافت گزارش های متعدد از نیروهای اطلاعات مبنی بر تحرکات مشکوک در منطقه صورت گرفت، گفت: عملیات نیروهای عراقی در این محور با جست و جوی نقطه به نقطه برای تامین امنیت مناطق آلوده ادامه دارد.

وی از عملیات نیروهای تیپ ۳۱۴ بسیج مردمی در شمال غرب شهر سامراء با هدف تامین امنیت منطقه «القادریه» خبر داد و افزود: رزمندگان به دنبال شناسایی عناصر مخفی داعش و محدود کردن تحرکات آنان است تا امنیت شهر سامراء حفظ شود.

این منبع میدانی با توضیح این مطلب که رزمندگان بسیج مردمی با انجام این عملیات تلاش می کنند از نفوذ تروریست ها به شهر سامراء جلوگیری کنند، گفت: تامین امنیت منطقه «القادریه» برای دور کردن شهر از ناامنی ها بسیار اهمیت دارد.

به گزارش مشرق، شهر سامراء در مرکز استان صلاح الدین واقع شده و پایتخت را به مناطق شمالی متصل می کند و همچنین نقطه اتصال شهر تکریت (مرکز استان) به «بعقوبه» مرکز استان دیاله محسوب می شود و همین موقعیت اهمیتش را چند برابر می کند.

با افزایش تحرکات و حملات عناصر مخفی داعش و انتقال شماری زیادی از آنان از خاک سوریه به مناطق مختلف عراق، نیروهای امنیتی و رزمندگان بسیج مردمی مراقبت از شهر سامراء را افزایش داده اند تا امنیت قلب استان صلاح الدین تامین شود.

اهمیت سامراء برای نیروهای عراقی را باید از این جهت مورد توجه قرار داد چون این شهر و مناطق شرقی و جنوب شرقی آن که به دیاله متصل می شوند محل تردد شمار زیادی از هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش هستند.

باید دقت داشت ناامن شدن سامراء و نقاط حومه، امنیت دو استان را همزمان به چالش می کشد چرا که از یک سو استان دیاله نقطه اتصال مرزهای ایران به بغداد به شمار می آید و استان صلاح الدین بغداد را به مناطق شمال عراق متصل می کند و قدرت نمایی تروریست ها در این مناطق یک ضربه سخت به دولت مرکزی و نیروهای امنیتی است.

از سویی دیگر، ضرورت حفظ امنیت دیاله هم باعث شد نیروهای عراقی در این استان منفعل نباشند و با انجام عملیات های متفاوت برای شناسایی عناصر مخفی داعش فعال تر شوند و به تروریست ها فرصتی را برای تدارک حمله ندهند و براساس آخرین اطلاعات به دست آمده عملیات در مناطق مختلف ادامه دارد.

در همین ارتباط، گروهی از رزمندگان تیپ ۲۴ بسیج مردمی پس از دریافت گزارش های دقیق از نیروهای اطلاعات، عملیاتی را در محور «مقدادایه» در شمال شرق استان دیاله ترتیب دادند و موفق شدند «اسامه علی ناصر المهداوی» ملقب به «ابوجحیل» یکی از سرکرده های گروهک تروریستی داعش را شناسایی و به هلاکت برسانند.

این سرکرده خطرناک داعش عامل شهادت «شیخ علی الکعبی» بزرگ طایفه بنی کعب و فرزندانش است و همچنین چندین انفجار را در المقدادیه سازماندهی کرد و در ورود عناصر تروریست انتحاری به  این شهرستان نقش اصلی را ایفا کرد.

به گزارش مشرق، شهرستان راهبردی «مقدادیه» محل اتصال گذرگاه مرزی کرمانشاه به مرکز  استان دیاله و بغداد است و از محور شمالی به دریاچه حمرین و از محور جنوب، جنوب غرب و شمال شرق به بعقوبه بلد، خانقین و... متصل می شود و این مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان تحولات عراق بسیج مردمی عراق گروه تروریستی داعش استان صلاح الدین سامراء استان دیاله ایران تحولات منطقه عراق استان صلاح الدین عملیات نیروهای نیروهای امنیتی نیروهای عراقی استان دیاله بسیج مردمی عناصر مخفی شهر سامراء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۰۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با انتشار یک پست در فضای مجازی تاکید کرد: یمن در جریان نقشه‌های خصمانه آمریکا قرار دارد.

وی افزود: ما به آمریکا هشدار می‌دهیم؛ این کشور ممکن است در صورت دست زدن به اقدامات خصمانه حتی یک مسیر امن در منطقه برای خود پیدا نکند.

العزی اضافه کرد: در این صورت منافع آمریکا تبدیل به یک هدف دائمی برای تمام آزادگان خواهد شد. آمریکا به رویکرد خصمانه خود علیه یمن پایان دهد قبل از آن که این نقشه‌های شکست خورده، آمریکا را به جهنم طولانی مدت سوق دهد.

وی بیان کرد: آمریکا مسئولیت پیامدهای حماقت‌های احتمالی خود را علیه یمن بر عهده خواهد داشت.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نیروها در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت غزه و در پاسخ به تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن، ۲ عملیات ضد متجاوزان انجام داده اند.

وی اعلام کرد که نیروهای یمنی یک نفتکش انگلیسی را در دریای سرخ و یک پهپاد آمریکایی از نوع ام کیو ۹ را در آسمان استان صعده هدف قرار دادند.

سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد که نیروهای این کشور با تعدادی موشک نفتکش انگلیس ANDROMEDA STAR را به تلافی حمله‌های این کشور در دریای سرخ هدف قرار دادند و موشک‌ها مستقیماً به هدف اصابت کرده است.

یحیی سریع همچنین درباره سرنگونی موفق پهپاد پیشرفته آمریکا در آسمان یمن گفت: نیروهای پدافند هوایی یمن روز گذشته (جمعه) موفق شدند یک فروند هواپیمای MQ۹ آمریکایی را در حریم هوایی استان صعده به هنگام انجام مأموریت‌های خصمانه، سرنگون کنند.

کد خبر 6089708

دیگر خبرها

  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»
  • از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم