Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «احمد الطیبی» عضو فهرست مشترک عربی در پارلمان رژیم صهیونیستی قانون موسوم به «منع گرد هم آمدن خانواده‌های فلسطینی ساکن سرزمین‌های اشغالی ۴۸ » یا همان قانون شهروندی فلسطینیان را لکه ننگی در قانون رژیم صهیونیستی و همچنین نژادپرستانه و غیرانسانی خواند و گفت که این قانون باید به طور کلی فورا لغو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانون منع شهروندی فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی که همسر اسرائیلی دارند، برای نخستین بار حدود دو دهه پیش تصویب شد و از آن زمان تا کنون هر سال تمدید شده است، اما دیشب کابینه نفتالی بنت نتوانست این قانون را تمدید کند.

به گزارش القدس العربی، کابینه «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه شب گذشته کنست نتوانست رای کافی برای تمدید قانون شهروندی فلسطینیان را کسب کند.

بر اساس این قانون، فلسطینی‌هایی که در سرزمین‌های اشغالی با یک تبعه رژیم صهیونیستی ازدواج می‌کنند، حق برخورداری از حقوق شهروندی این رژیم را ندارند.

«آیلت شاکد» وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی و نفر دوم حزب «یامینا» که ریاست آن بر عهده نفتالی بنت نخست‌وزیر این رژیم است، این طرح را پیشنهاد داده بود.

الطیبی امروز طی نطقی در کنست خطاب به وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی گفت: شاکد بی ادبانه، متکبرانه و نژادپرستانه صحبت می‌کند.

الطیبی با اشاره به رنج خانواده‌های فلسطینی ساکن سرزمین‌های اشغالی ۴۸ از قانون منع اتحاد فلسطینی‌ها که آنها را از دیداربا خانواده‌هایشان محروم می‌کند، گفت که در تظاهرات روز دوشنبه فلسطینی‌های ساکن مناطق اشغالی ۴۸ کودکانی را دیده که به دلیل رنج روزمره آنها از این قضیه اشک در چشمانشان حلقه زده بود. او تاکید کرد که هیچ مذکره‌ای را برای پذیرش این قانون نمی‌پذیرد.

الطیبی گفت: هیچ مجالی برای مذاکره در خصوص این قانون نیست. این قانون باید لغو شود. تنها تصمیمی که در حال حاضر باید گرفته شود، لغو این قانون ننگ آور است.

وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی هفته گذشته گفته بود که این قانون را به رای خواهد گذاشت، حتی اگر بداند چنین قانونی به تصویب نخواهد رسید و اگر بار اول هم به تصویب نرسد، آن را هر چند وقت یک بار به رای‌ خواهند گذاشت، تا حزب لیکود و دیگر احزاب معارض به عنوان کسانی که برای لغو قانون تلاش می‌کنند، تحت فشار قرار بگیرند.

به گزارش رسانه‌ها، شکست در تمدید این قانون بیانگر مشکلات موجود برای مدیریت یک کابینه متشکل از هشت حزب غیر منسجم از منظر ایدئولوژیکی است؛ احزابی که از طیف سیاسی چپ تا راست را شامل می‌شوند و برای اولین بار در کابینه یک حزب اسلام گرای عربی هم حضور دارد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی قانون شهروندی رای اعتماد شهروندی فلسطینیان سرزمین های اشغالی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۱۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»/ برگزاری جلسه کابینه جنگ طی ساعات آتی

منابع فلسطینی در حالی از حمله مقاومت به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی خبر دادند که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تا ساعاتی دیگر جلسه مهمی برگزار خواهد کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری شهاب، گردانهای شهداء الاقصی اعلام کرد: مرکز نظامی «نتساریم» را از چند محور زیر آتش قرار دادیم.

در بیانیه گردانهای الاقصی آمده است که این حملات در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین انجام شده و این مرکز از چند محور زیر حملات راکتی شدید قرار گرفته است.

از سوی دیگر گردانهای شهداء الاقصی صحنه هایی از حمله به پایگاه نظامی زیکیم منتشر کردند.

رزمندگان گردانهای الاقصی با مشارکت مبارزان شهید عمر القاسم و گردانهای عبدالقادر الحسینی این مرکز نظامی را هدف حملات راکتی قرار دادند.

از سوی دیگر رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات این رژیم اعلام کرد که تل آویو آماده عقب نشینی از گذرگاه نتساریم به عنوان بهای انجام توافق اسیران است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد: برای اولین بار نهادهای امنیتی به دنبال یافتن جایگزین هایی از عملیات گسترده در رفح هستند.

همزمان منابع صهیونیستی و آمریکایی اعلام کردند: ما منتظر پاسخ یحیی السنوار رهبر حماس در غزه هستیم.

از سوی دیگر منابع آگاه اعلام کردند که پیشرفت قابل ملاحظه ای در روند مذاکرات آتش بس با توجه به رایزنی گسترده مصر با همه طرفها حاصل شده است.

همزمان کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از برگزاری جلسه کابینه جنگ این رژیم در ساعت ۱۸:۳۰ امروز برای بررسی درباره توافق مبادله و نیز بحث آمادگی عملیات رفح خبر داد.

دیگر خبرها

  • اختلاف در ارکان رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • ۱۲۴۲ حمله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان در آوریل ۲۰۲۴
  • درخواست مقام سابق امنیتی اسرائیل برای انحلال کنست
  • محدودیت‌ها و تنگناهای رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح
  • وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی: رفح، دیرالبلح و النصیرات باید ویران شوند
  • انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل وزارت جنگ تل‌آویو
  • حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»/ جلسه کابینه جنگ طی ساعات آتی برگزار خواهد شد
  • حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»/ برگزاری جلسه کابینه جنگ طی ساعات آتی
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ نزاع در کابینه رژیم صهیونیستی