Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سه کشور اروپایی طرف برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) در بیانیه‌ای از تصمیم جدید ایران برای تولید اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد ابراز نگرانی کردند.

این سه کشور اروپایی در واکنش به این تصمیم ایران بیانیه مشترکی صادر کرده و مدعی شدند: «ما، وزیران خارجه فرانسه، آلمان و پادشاهی متحده مراتب نگرانی عمیق خود را نسبت به جدیدترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که تأیید می‌کند ایران گام‌هایی برای تولید اورانیوم فلزی غنی‌شده برداشته، بیان می کنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رؤسای دستگاه‌های دیپلماسی این سه کشور اروپایی بدون توجه به نقض عهد آشکارشان در قبال تعهدات خود ذیل برجام، ایران را به «نقضِ» این توافق هسته‌ای متهم کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «این اقدام، نقض جدی تعهدات ایران طبق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است. ایران، به ساخت و تحقیقات در زمینه اورانیوم فلزی که گامی کلیدی در ساخت سلاح هسته‌ای است، هیچ نیاز غیرنظامی ندارد».

در واقع، آمریکا و برخی کشورهای غربی به رغم پافشاری مستدل جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استفاده صرفاً صلح آمیز از اورانیوم غنی شده، ادعا می‌کنند که از اورانیوم فلزی می‌توان برای ساخت سلاح هسته‌ای هم استفاده کرد.

از سوی دیگر، «کاظم غریب آبادی»، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامگاه سه شنبه در پی انتشار اخباری مبنی بر ساخت صفحه سوخت سیلیساید گفت: «برنامه سازمان انرژی اتمی برای تولید یک صفحه سوخت سیلیساید برای استفاده در رآکتور تهران، ۹ روز قبل به اطلاع آژانس رسید و بلافاصله امور عملیاتی آن آغاز شد.»

ساعاتی پیش تر نیز، خبرگزاری رویترز به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داده بود که ایران قصد دارد به تولید اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد اقدام کند.

کد خبر 5252327

منبع: مهر

کلیدواژه: تروئیکای اروپایی فرانسه توافق هسته ای آلمان آژانس بین المللی انرژی اتمی انگلیس برجام غنی سازی اورانیوم ایالات متحده امریکا افغانستان عراق فلسطین روسیه رژیم صهیونیستی طالبان ایران لبنان برجام سوریه جنبش حماس عربستان سعودی فرانسه تولید اورانیوم فلزی برای تولید بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز (سه‌شنبه) ۱۱ اردیبهشت ماه از سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران در ا‌وایل هفته آینده خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند