Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@23:31:08 GMT

مشهد؛ حبس ۳۰۱ نفر در آسانسور به دلیل قطع برق

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۱۱۹۷

به گزارش فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، مسعود ظهوریان اظهار کرد: از ساعت ۸ صبح مورخه ۱۲ تیرماه تا ۸ صبح امروز ۱۴ تیرماه ۷ هزار و ۳۹۵ تماس با سامانه ۱۲۵ این سازمان برقرار شده که طی این مدت ۴۶۵ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات و خدمات ایمنی توسط آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۵۳ گانه شهر مشهد انجام شده است که ۳۰۱عملیات آن مربوط به ماموریت‌های مربوط نجات افراد محبوس شده در داخل آسانسورها به دلیل قطع جریان برق در اقصی نقاط شهر مشهد بوده است که خوشبختانه تاکنون همه این حوادث ختم به خیر شده و حادثه ناگواری نداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آتش‌نشانی مشهد با اشاره به اینکه روز گذشته بیشترین حجم ماموریت مربوط به قطع برق با ۱۶۵ عملیات را پشت سر گذاشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در محله‌هایی که برق قطع می‌شود شاهد افزایش قابل توجه حجم تماس‌های لحظه‌ای شهروندان هستیم.

وی به شهروندان توصیه کرد: اگر در آسانسور محبوس شدید هیچ اتفاقی نمی‌افتد، هوا تمام نمی‌شود و آسانسور سقوط نمی‌کند، در این شرایط ابتدا با مدیر ساختمان یا با فشار دادن دکمه آلارم(هشدار) از افرادی که در محل هستند درخواست کمک کنید و اگر آن‌ها هم نتوانستند کاری انجام دهند، با شماره ۱۲۵ تماس بگیرید و ضمن ارائه آدرس دقیق محل منتظر رسیدن نیروهای امدادی باشید و مهم‌ترین نکته در استفاده از آسانسور هنگام قطع ناگهانی و پیش‌بینی نشده برق این است که در بسیاری از ساختمان‌های امروزی تجهیزات پیشرفته وجود دارد و آسانسورها نیز به سیستمی به نام Black out(یا همان برق اضطرار) مجهز هستند که در هنگام قطع ناگهانی برق آسانسور را تا توقف در سطح یکی از طبقات پشتیبانی می‌کند.

ظهوریان متذکر شد: اقدامات پیشگیرانه دیگری هم هست که هم باید توسط صاحبان و مدیران ساختمان و مدیران فنی و تأسیسات مجتمع‌ها مدنظر قرار بگیرد که مهم‌ترین آن‌ها بازرسی ادواری کلیه بخش‌ها و اجزای آسانسور به صورت ماهانه از سوی شرکت‌های معتبر و نصب سیستم برق اضطراری برای آسانسور، زنگ هشدار و تلفن یا آیفون اظطراری برای آسانسور است و همچنین نسبت به تست و راه‌اندازی دیزل ژنراتورهای مجموعه خود اقدام کنند و سوخت مورد مصرف دیزل ژنراتورها تأمین شده باشد که تا در زمان قطع برق، به‌سرعت در مدار قرار گرفته و جریان برق محل را تأمین کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۱۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاملات برق در بورس انرژی رکورد زد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، نخستین روز از هفته سوم معاملاتی اردیبهشت ماه جاری با رشد چشمگیر معاملات برق در بورس انرژی آغاز شد.

در این روز شاهد رشد حدود ٥ برابری معاملات نسبت به روز معاملاتی قبل بودیم. شرکت‌های توزیع بیش از ١٦٣ میلیارد تومان برق برای تحویل در ماه‌های اردیبهشت و خرداد معامله کردند. ٧٥ درصد از این معاملات مربوط به برق تحویلی خرداد و ٢٥ درصد مربوط به برق تحویلی در اردیبهشت بود. در معاملات امروز تعداد ١١٦ معامله در بازار اوراق سلف بورس انرژی مبادله شد که نسبت به روز قبل رشدی بالغ بر ٥٠ درصد داشت.

سهم نیروگاه‌های خصوصی در این معاملات ٦٤ درصد و سهم نیروگاه‌های دولتی ٣٦ درصد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • معاملات برق در بورس انرژی رکورد زد
  • خبر داغ درباره مجوز حرفه‌ای استقلال
  • وظیفه قالیشویی چیست؟
  • حادثه در کرمانشاه جان یک نصاب آسانسور را گرفت
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • رهبر حزب سعادت ترکیه از سمت خود کناره گیری می‌کند
  • (ویدیو) شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد یا اشتباه فنی بود؟