Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی منابع خبری از حمله راکتی و پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در فرودگاه اربیل در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

العربیه در این راستا گزارش داد که، حریم هوایی بر فراز فرودگاه اربیل بسته و تمامی چراغ‌های فرودگاه خاموش شده است و هواپیما‌های مسافربری نیز تخلیه شده اند.

پایگاه اطلاع رسانی صابرین نیوز اعلام کرده است که، حداقل ۲۰ راکت به سمت پایگاه نظامی آمریکا در اربیل شلیک شده است و علاوه بر آن از پهپاد نیز استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه خبری الجزیره نیز به نقل از رسانه‌های عراقی نیز گزارش داد که، آژیر خطر در کنسولگری آمریکا در اربیل به صدا در آمده است و سازمان مبارزه با تروریسم منطقه کردستان عراق نیز حمله راکتی به فرودگاه اربیل را تایید کرد.

رویترز نیز اعلام کرده است که، پایگاه نظامیان آمریکایی در فرودگاه اربیل مورد حمله قرار گرفته است.

برخی رسانه‌های عراقی نیز مدعی شده اند که، حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی با ۲۰ راکت و ۳ پهپاد انجام شده و تمامی مسیر‌های منتهی به فرودگاه بین‌المللی اربیل بسته شده است.

گفته می‌شود، وزارت دفاع آمریکا به شبکه خبری الجزیره اعلام کرده است که از گزارش‌ها درباره حمله راکتی به فرودگاه اربیل اطلاع یافته است.

طی روز‌های اخیر حملات متعددی به پایگاه‌های نظامیان آمریکایی در عراق صورت گرفته است.

این در حالی است که روز گذشته، برخی منابع عراقی از حمله راکتی به منطقه سبز در بغداد و نزدیک ساختمان‌های آمریکایی گزارش دادند.

از سوی دیگر برخی رسانه‌های خبری نیز از شنیده شدن صدای آژیرهای خطر در سفارت آمریکا خبر دادند و ساعاتی پیش از آن نیز، پایگاه هوایی عین الاسد عراق که تحت اشغال نظامیان آمریکا است، مورد هدف حمله راکتی قرار گرفته و چندین راکت از نوع کاتیوشا به آن اصابت کرده بود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظامیان آمریکایی عراق پایگاه نظامیان آمریکایی نظامیان آمریکایی فرودگاه اربیل حمله راکتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۱۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز گزارش داد که در پی حمله پهپادی به میدان گازی «کورمور» در شهر «چمچمال» در سلیمانیه عراق، ۴ نفر کشته شدند.

به گزارش منابع خبری، یکی از مقامات اقلیم کردستان عراق در گفت‌وگو با رسانه‌های خبری اعلام کرد که در پی این حمله پهپادی، دست‌کم ۴ نیروی خارجی در این میدان گازی کشته و دو تن دیگر نیز مجروح شدند.

شهردار شهر چمچمال نیز درباره این حمله گفت: این حمله با یک پهپاد هدایت شونده از راه دور انجام شد که به ساختمان در حال ساخت داخل میدان گازی کورمور برخورد کرد.
تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.
ساعاتی پیش بود که منابع خبری از جمله شبکه المیادین از انفجار در میدان گازی «کورمور» در منطقه «چمچمال» در استان سلیمانیه خبر دادند.

گفتنی است که میدان گازی کورمور یکی از غنی‌ترین مناطق از لحاظ منابع طبیعی در استان سلیمانیه واقع در اقلیم کردستان عراق به شمار می‌رود.

این اولین حمله راکتی به میدان گازی کورمور، بزرگ‌ترین میدان گازی عراق تحت مدیریت دو شرکت اماراتی دانه گاز در سال ۱۴۰۳ و هفتمین حمله از ابتدای سال ۱۴۰۱ است.

با گذشت بیش از دو سال از اولین حمله راکتی به این میدان گازی، تا این لحظه به طور دقیق مشخص نشده است که چه گروهی در پشت این حملات قرار دارد.

کد خبر 6089409

دیگر خبرها

  • ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق (فیلم)
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق + فیلم
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای اشغالی
  • جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها