Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@22:51:17 GMT

هندوانه درچه صورت باعث چاقی میشود؟

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۱۲۷۱

مصرف هندوانه در تابستان بسیار محبوب و شایع است، اما اگر در خوردن آن زیاده روی کنیم، باعث چاقی می‌شود. ناطقان: به نقل از "اخبارالیوم"، هندوانه یکی از میوه‌های تابستانی مورد علاقه بسیاری از افراد است که تقریباً هر روز آن را می‌خورند، زیرا با گرم شدن هوا میوه‌ای مرطوب کننده برای کاهش دمای بدن محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک متخصص تغذیه و متخصص چاقی می‌گوید که خوردن هندوانه به طور کلی فواید زیادی برای بدن دارد اما مواردی وجود دارد که در صورت مصرف روزانه آن به مقدار زیاد، آسیب‌هایی از جمله چاقی را به دنبال خواهد داشت.

با این وجود، توجه داشته باشید که در صورت خوردن آن به مقدار مشخص و تحت نظر یک متخصص تغذیه، باعث افزایش وزن نمی‌شود.

این متخصص افزود: مقدار مناسب هندوانه در روز فقط دو برش است و اگر همراه پنیر خورده شود یک وعده غذایی محسوب می‌شود و ۱۵ برش کوچک از آن، یک شام کامل محسوب می‌شود.

او با اشاره به اینکه بین ۹۰ تا ۹۵ درصد هندوانه را آب تشکیل می‌دهد، تأکید کرد: مصرف هنداونه در تابستان راه بسیار خوبی برای مرطوب نگهداشتن بدن و پایین آوردن دمای آن است.

این متخصص اضافه کرد: هنداونه یک منبع عالی آبرسانی برای بدن است و جای تعجب نیست که یکی از بهترین خوراکی‌ها آب دار و مرطوب کننده برای بدن است.

فواید  هندوانه

۱- تقویت سیستم ایمنی بدن

۲- از فعالیت دستگاه گوارش حمایت می‌کند

۳- تقویت سلامتی قلب و عروق

۴- پشتیبانی از عملکرد کلیه

۵- افزایش طراوت پوست

۶- محافظت از پوست در برابر نور خورشید و عوامل خارجی

۷-از پوست در برابر چین و چروک محافظت می‌کند

۸- کمک به بهبود زخم ها

۹ - درمان سوختگی و تسریع در بهبودی آن منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: هندوانه ، چاقی ، محبوب

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هندوانه چاقی محبوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۱۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، افراد مبتلا به چاقی که داروی کاهش وزن Zepbound را دریافت کردند، حوادث آپنه انسدادی خواب یا دوره های قطع تنفس در طول خواب کمتری داشتند.

«الی لیلی»، محقق و داروساز، می گوید: «افراد مبتلا به چاقی که از آپنه انسدادی خواب - یا دوره های قطع تنفس در طول خواب – رنج می بردند در هنگام مصرف داروی ضد چاقی Zepbound علائم شان تسکین یافت.»

نتایج حاصل از کارآزمایی بالینی دو ساله بر روی بیش از ۴۰۰ بیمار بزرگسال مبتلا به آپنه انسدادی خواب، شایع ترین نوع اختلال تنفسی مرتبط با خواب است.

در افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب، مجاری هوایی فوقانی مسدود می شود که باعث مکث کوتاهی در تنفس در هنگام خواب می شود. این وضعیت می تواند منجر به خستگی در طول روز، سردرد و سایر علائم کوتاه مدت و همچنین افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی، دیابت و تغییرات سلامت روان شود.

دارو Zepbound توسط سازمان غذا و دارو آمریکا برای مدیریت وزن مزمن در نوامبر ۲۰۲۳ تایید شد. این سازمان قبلاً این دارو را برای درمان دیابت نوع ۲ تایید کرده بود.

Zepbound متعلق به دسته ای از داروهای شناخته شده به عنوان آگونیست های گیرنده GLP-۱ است. این دارو همچنین هورمون دیگری به نام GIP را هدف قرار می دهد که آن را به یک داروی دو اثر تبدیل می کند.

شرکت کنندگان در مطالعات جدید، دچار چاقی و آپنه انسدادی خواب متوسط تا شدید بودند، به این معنی که ۱۵ بار یا بیشتر در هر ساعت قطع تنفس در طول هر شب داشتند.

این شکل از آپنه خواب زمانی اتفاق می‌افتد که مغز سیگنال‌هایی را به‌درستی به ماهیچه‌هایی که تنفس را کنترل می‌کنند ارسال نمی‌کند.

شرکت‌کنندگان به‌طور تصادفی برای دریافت تزریق هفتگی Zepbound یا دارونمای غیرفعال تقسیم شدند.

پس از یک سال، افرادی که Zepbound دریافت کرده بودند به طور متوسط ۲۷.۴ بار حوادث آپنه خواب کمتر در ساعت داشتند، در مقایسه با کاهش متوسط ۴.۸ رویداد در ساعت برای گروه دارونما.

کد خبر 6093451

دیگر خبرها

  • فوت‌وفن تهیه دلمه برگ مو / ترکیب سبزی دلمه برگ مو؛ برای نرم و ترد شدن برگ‌های مو چه کنیم؟
  • مشکلات روانشناختی چه ارتباطی با چاقی دارد؟
  • نگهداری تَک پلاک جرم محسوب می‌شود
  • نگهداری تَک پلاک جرم محسوب می‌شود/اعمال قانون و اعزام به پارکینگ
  • بیماری روانشناختی و فشار خون از عوامل چاقی هستند
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • تربیت نیروهای متخصص برای کشور بزرگترین خدمت محسوب می‌شود
  • تربیت نیرو‌های متخصص برای کشور بزرگترین خدمت محسوب می‌شود
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار