Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به عزم راسخ ایران برای مقابله با پدیده شوم تروریسم و نفی همه اشکال آن، از استانداردهای دوگانه و برخورد سیاسی برخی کشورها در مبارزه با تروریسم و اقدامات یکجانبه آن‌ها در قرار دادن نام کشورها و ارگان‌های حاکمیتی آن‌ها در فهرست سازمان‌های تروریستی انتقاد و آن را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید تخت روانچی در نشست تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عنوان «استراتژی جهانی مقابله با تروریسم: هفتمین مرور» با گرامیداشت یاد سردار شهید قاسم سلیمانی، قهرمان بین المللی مبارزه با تروریسم که در عملیات تروریستی آمریکا در عراق به شهادت رسید، اشغالگری و مداخله نظامی در امور کشورها را از ریشه‌های تروریسم برشمرد. وی، مهمترین راهبرد مقابله با تروریسم را توجه به ریشه‌های آن، از جمله مقابله با تحریم‌های یکجانبه غیرانسانی علیه ملت‌ها دانست.

تخت روانچی با استقبال از محکومیت حملات تروریستی علیه زیرساخت‌های انرژی از جمله تأسیسات هسته‌ای در این قطعنامه که منجر به فجایع رادیواکتیوی زیست محیطی می‌شود و با یادآوری همزمانی مذاکرات این قطعنامه با رخداد اولین حمله تروریستی در جهان علیه تأسیسات هسته‌ای تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی در نظنز در تاریخ ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ و اشاره به این موضوع در این قطعنامه، بر تعهد کشورها بر اساس این قطعنامه برای مقابله و مجازات مرتکبان چنین اعمال تروریستی تاکید کرد.
نماینده کشورمان با اشاره به معضل نوین امنیتی در منطقه و جابجایی و انتقال جنگجویان تروریست خارجی به مناطق درگیری، از شناسایی و محکومیت این تهدید تروریستی نوین در این قطعنامه استقبال کرد.

وی با اشاره به شهادت بیش از ۱۷ هزار ایرانی از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس قوه قضائیه، وزرا، نمایندگان مجلس و دانشمندان کشورمان به دست گروهک تروریستی مجاهدین خلق گفت: متأسفانه اعضای گروه‌های تروریستی که دست شأن به خون ملت ایران آلوده است در برخی کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی آزادانه فعالیت می‌کنند.

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل با اشاره به تعهد کشورهای اروپایی و آمریکا به قطعنامه مقابله با تروریست‌ها و عدم فراهم کردن مکان امن برای آن‌ها، از آزادی عملیات، جابجایی، جذب نیرو، تأمین مالی و برخورداری آن‌ها از حمایت مادی و سیاسی انتقاد کرد و تضمین عدم دسترسی تروریست‌ها به فضای مجازی امن علیه سایر کشورها را یادآور شد.

قطعنامه «استراتژی جهانی مقابله با تروریسم» مهمترین قطعنامه سازمان ملل در حوزه مقابله با تروریسم است که هر دو سال یکبار با در نظر گرفتن روندها و تهدیدات نوین تروریستی در جهان در مجمع عمومی سازمان ملل مذاکره و تصویب می‌شود. این قطعنامه، استراتژی جهانی در مقابله با تروریسم و نقشه راه کشورها، سازمان‌های بین المللی و سایر بازیگران غیردولتی طی دو سال آینده را ترسیم می‌نماید.

با توجه به همزمانی مذاکرات پیش نویس این قطعنامه با حمله تروریستی سه ماه پیش در نطنز و تلاش نمایندگی دائم کشورمان در سازمان ملل، برای نخستین بار بندی در محکومیت حملات تروریستی علیه زیرساخت‌های انرژی از جمله تأسیسات هسته‌ای گنجانده شده است.

کد خبر 5252336

منبع: مهر

کلیدواژه: قطعنامه مقابله با تروریسم تحریم مجید تخت روانچی سیدابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم قوه قضاییه هیئت دولت اسحاق جهانگیری غلامحسین محسنی اژه ای انتخابات 1400 افغانستان شورای نگهبان محمد باقر قالیباف حسن روحانی وزارت دفاع ارتش مقابله با تروریسم سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس آنچه رسانه‌های بلژیک امروز دوشنبه گزارش دادند، «الکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک، در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل به دلیل جنگی است که این رژیم در غزه به راه انداخته است.

بلژیک در همراهی با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا – ایرلند، اسپانیا، مالت، اسلوونی و لوکزامبورگ – از جنگ اسرائیل علیه غزه انتقاد کرده، ابتکاری را برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین ارائه داده و خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل و آتش‌بس در غزه شده است.

دی کرو گفت که در دیدار با رهبران کشورهای اتحادیه اروپا، تلاش خواهد کرد تا تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کند، از جمله ممنوعیت کامل واردات کالا از شهرک‌های کرانه باختری و برخورد با شرکت‌هایی که شعبه و معاملاتی در شهرک‌ها، به ویژه به شراب، خرما و محصولات روغن زیتون اشاره دارد.

دی کرو افزود: اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل ناشی از دلایل اخلاقی و ادامه جنگ با غزه و وضعیت کرانه باختری است و ما به سادگی نمی‌توانیم کنار بایستیم؛ چراکه قربانیان در نتیجه عملیات نظامی اسرائیل بسیار زیاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • چرا صهیونیست‌ها جرأت مقابله با حملات یمن را ندارند؟
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • پولشویی
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی