Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا خواجه‌ای شامگاه سه شنبه در حاشیه بهره‌برداری از طرح هادی روستای لگاهی که با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شد، در جمع خبرنگاران، افزود: طبق برنامه ریزی انجام گرفته امسال طرح هادی در ۱۲۰ روستای استان اجرا می‌شود، خوشبختانه میزان اعتبارات ابلاغ‌ شده سال جاری خوب بوده که تلاش می شود از این محل فعالیتها انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سفر معاون عمرانی بنیاد مسکن نیز، اعتبارات عمرانی بنیاد مسکن استان سه برابر افزایش یافته است، اضافه کرد: امیدواریم در سریعترین زمان ممکن جذب شود تا پروژه ها به بهره برداری برسند.

 این  مسوول با اشاره به موضوع مقاوم‌سازی واحدهای روستایی استان نیز ادامه داد: بر این اساس سال گذشته چهار هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی استان مقاوم سازی شد که تعداد واحدهای مقاوم‌سازی شده در زنجان به ۵۱ هزار واحد رسیده است.

این مسوول ادامه داد: هم اکنون شرایط آسانی برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی فراهم شده است و امیدواریم مردم کمک کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این تسهیلات جذب شود که در سه یا چهار سال آینده تلاش می شود اغلب واحدها در زنجان مقاوم‌سازی شوند.

وی اظهار داشت: از سال ۸۴ موضوع مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در کشور آغاز شده و تاکنون از ۹۲ هزار مسکن روستای استان، ۵۱ هزار واحد روستایی مقاوم شده است، البته این به معنای آن نیست که بقیه مقاوم نیستند، بلکه به صورت اصولی اقدام به ساخت و ساز نکرده اند.

خواجه‌ای افزود: محدودیت‌ها در پرداخت تسهیلات وجود دارد و با توجه به ظرفیت‌ها، مقاوم‌سازی ۱۰۰ درصدی در کوتاه‌مدت اتفاق نمی‌افتد، به عبارت دیگر امکان اینکه همه واحدها در یک مقطع زمانی مشخص مقاوم شوند، وجود ندارد، زیرا در گذر زمان برخی منازل مستهلک و دوباره نیازمند بهسازی و مقاوم‌سازی می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: تسهیلات مسکن روستایی با بازپرداخت ۲۰ سال و دارای سه سال تنفس و پنج درصد کارمزد است، همچنین اقساط پایین داشته و ضمانت زنجیره‌ای است.

وی یادآوری کرد: امسال ۵۰۰ میلیارد تومان در استان برای مقاوم‌سازی پیش‌بینی شده که این هزینه در بحث اقتصاد، معیشت و اشتغال موثر بوده و به پویایی مناطق روستایی کمک می‌کند.

این مسوول با اشاره به اینکه امسال ۲ هزار واحد مسکن محرومان در استان به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: سال گذشته در این حوزه ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای این موضوع پرداخت شده است.

روستای لگاهی از توابع بخش قره‌پشتلو شهرستان زنجان، دهستان سهرین است، این روستا ۱۳۲ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۴۵۱ نفر در ۲۵ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

تعداد واحدهای مسکونی این روستا ۱۰۳ واحد بوده که ۴۵ واحد از محل تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی شده، همچنین به ۱۴ واحد مسکونی نیز مبلغ ۸۳۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

طرح هادی این روستا با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اجرا و در این روستا، تعداد ۱۲۱ فقره سند روستایی برای واحدهای مسکونی صادر شده است.

برچسب‌ها مقاوم سازی توسعه روستایی بنیاد مسکن زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقاوم سازی توسعه روستایی بنیاد مسکن مقاوم سازی توسعه روستایی بنیاد مسکن زنجان بنیاد مسکن مقاوم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۱۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد سه شنبه شب در نشست با نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان بوشهر و مدیر بنیاد مسکن شهرستان دشتستان اظهار داشت: مهم‌ترین چالش پیش‌روی طرح تسهیلات مسکن روستایی در بخش آب‌پخش مربوط به مالکیت اسناد اراضی مسکونی است که به رغم پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص تعیین تکلیف مالکیت اراضی مردم آب‌پخش، هنوز نتیجه عملی مطلوبی در این زمینه حاصل نشده است.

بخشدار آب‌پخش با اشاره به تبلیغات صورت گرفته افزود: حجت السلام خداداد رضایی امام جمعه محترم آب‌پخش، بخشداری، شهرداری و دهیاری‌های این بخش تبلیغات لازم در خصوص ترغیب مردم برای دریافت تسهیلات را انجام داده‌اند اما شرایط سخت اعمال شده توسط بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی یکی از مشکلات عمومی مربوط به این طرح است که منجر به کاهش انگیزه مردم در خصوص دریافت این تسهیلات شده است.

کد خبر 6093643

دیگر خبرها

  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید