Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر با اشاره به اینکه قطعی‌های مکرر برق در روز‌های اخیر منجر به افزایش حوادث مرتبط با آسانسور در این شهر شده است از مردم خواست چند نکته را در این زمینه رعایت کنند.

در اطلاعیه آتش نشانی از شهروندان ساکن و یا شاغل در مجتمع‌های مسکونی/تجاری خواسته شده است  در زمان محبوس شدن در آسانسور هرگز نهراسند و ابتدا بر ترس خود غالب شوند سپس زنگ خطر آسانسور را به صدا درآورند و با استفاده از تلفن همراه خود، با شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این اطلاعیه آمده است: در غیر این صورت فردی که در آسانسور حبس شده با دست به شکل یکنواخت بر در آسانسور ضربه بزند و درخواست کمک کند. البته باید توجه داشت که هوای داخل کابین آسانسور به اندازه کافی است و به دلیل منافذ زیاد هرگز اکسیژن تمام نمی‌شود و آسانسور نیز سقوط نمی‌کند.

آتش نشانی بوشهر تاکید کرده است که در تمامی کابین‌های آسانسور باید نشانی دقیق مکان مجتمع برای اطلاع رسانی صحیح به سامانه ۱۲۵ گذاشته شود. همچنین  از ورود کودکان به داخل آسانسور بدون حضور والدین، جلوگیری و آموزش‌های لازم در زمینه حبس شدن در آسانسور به کودکان داده شود.

نکته دیگری که آتش نشانی یادآوری کرده توجه به سرویس منظم و بازدید‌های دوره‌ای آسانسورها به دست سرویس کاران مجاز است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قطعی برق آتش نشانی آسانسور خاموشی آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۱۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حسن شیخی، گفت:همه ساله با فرا رسیدن فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه‌ها، بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که یک عفونت ویروسی و به شدت واگیردار است از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح و تماس با امعاء و احشاء آلوده منتقل می‌شود. 

وی اظهارداشت: بنابراین کشتار دام‌ها در کشتارگاه و رعایت اصول بهداشتی در هنگام کشتار، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری دارد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ابرکوه، ادامه داد:گوشت دام‌های ذبح شده، باید ۲۴ ساعت و امعاء و احشای دام ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری شود تا با تغییراتی که پس از مرگ در بافت لاشه اتفاق می‌افتد این ویروس از بین برود، لذا از شهروندان خواست تا گوشت موردنیاز خود را از واحد‌های تحت‌نظر دامپزشکی خریداری کرده و یا از گوشت‌های بسته‌بندی شده هویت دار استفاده کنند.

وی در پایان از دامداران خواست در صورت مشاهده کنه از له کردن آن با دست به شدت پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب توسط نیروهای آتش‌نشانی زرند
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • آتش سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • آتش‌سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • دود گسترده در شهرری مربوط به حریق بیمارستان نیست
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین