Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مدتی بود خبری از قطعی برق در سطح کشور و شهرستان اردستان نبود تا اینکه دوباره خاموشی‌ها از روز گذشته در اردستان آغاز شده و گلایه‌های زیادی را از سوی شهروندان به همراه داشته است.

در فصل تابستان به علت افزایش دمای هوا و استفاده بیشتر از وسایل برقی، مصرف برق به اوج خود رسیده که این موضوع سبب نزدیک شدن تقاضای مصرف به عرضه برق شده و در نتیجه برای کنترل آن ممکن است ساعاتی قطعی برق اتفاق بیفتد؛ البته نمی‌توان از عدم مدیریت صحیح مسئولان در این ارتباط گذر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از صبح امروز بی برنامگی قطعی برق در شهرستان، گلایه‌ها را سمت رسانه‌ها سوق داده است و حجم بالای تماس‌های مردمی درا ین ارتباط را شاهد هستیم؛ از سویی قطعی برق مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کره است که می‌توان به اختلال در انجام کارهای اداری و خدمات اینترنتی، آسیب به لوازم برقی منازل و غیره اشاره کرد.

قطعی نامنظم برق به وسایل الکتریکی مردم اردستان نیز آسیب وارد کرده است و می‌طلبد که اداره برق حداقل یک برنامه منظم برای قطعی‌های برق ارائه کرده و طبق برنامه نیز عمل کند.

گرفتار شدن در آسانسور مجتمع‌های مسکونی و اداری از دیگر مشکلاتی است که قطعی برق در شهرستان به همراه داشته است و حتی می‌تواند خطراتی را نیز به همراه داشته باشد ضرر میلیونی شهروندان اردستانی از قطعی برق

محمد از شهروندان اردستانی که از قطعی برق ناراحت است، به خبرنگار مهر در این ارتباط می‌گوید: یک ماه گذشته به دلیل قطعی پی در پی برق حدود ۱۵ میلیون تومان به وسایل برقی منزل ما ضرر آمد.

وی افزود: قطعی ناگهانی برق سبب سوختن یکی از قطعات کامپیوترم شد که برای تعمیر آن مجبور شدم هزینه زیادی بپردازم و وضعیت مشابهی را دوستان و همسایگان ما نیز دارند.

این شهروند اردستانی که در خانه خود از پمپ آب استفاده می‌کند، ادامه داد: به دلیل استفاده از پمپ قطعی برق برای ما قطعی آب را نیز به همراه دارد که در نتیجه در زمان خاموشی‌ها ما برق و آب را به شکل توأمان نداریم.

گرفتار شدن در آسانسور مجتمع‌های مسکونی و اداری از دیگر مشکلاتی است که قطعی برق در شهرستان به همراه داشته است و حتی می‌تواند خطراتی را نیز به همراه داشته باشد.

بی برنامگی اداره برق مردم را کلافه کرده است

یک بانوی اردستانی با اشاره به گرفتار شدنش در آسانسور مسکن مهر که به دلیل قطعی برق در نیمه طبقات متوقف شده بود، به خبرنگار مهر می‌گوید: مدتی در آسانسور گرفتار بودم تا اینکه مأموران آتش نشانی آمدند و من را نجات دادند، در طول این مدت به دلیل بیماری قلبی که دارم بسیار هم ترسید بوده‌ام و تنها به موقع رسیدن آتش نشانان من را از ترس و شوک نجات داد.

وی ادامه داد: بی برنامگی اداره برق مردم را کلافه کرده است، به طور مثال اداره اعلام می‌کند که در فلان ساعت برق این منطقه قطع می‌شود اما باز هم بی‌برنامگی مشاهده می‌شود و مثلاً به جای ساعت ۸ تا ۱۰، ساعت ۱۰ تا ۱۱ برق را قطع می‌کنند که این باعث سردرگمی مردم شده است.

از سوی دیگر قطعی برق کار نانوایان اردستانی را مختل کرده و این امر تبدیل به یک چالش جدی برای آنها شده است.

قطعی مکرر برق بدون اطلاع قبلی زندگی و کار همه مردم را تحت‌الشعاع قرار داده اما این معضل برای اصنافی مثل نانوایان خسارات مالی زیادی را به دنبال داشته و ما را بیشتر از دیگران متضرر کرده است حسین از نانوایان اردستانی که سالهاست در این حرفه فعالیت دارد به خبرنگار مهر د ر این ارتباط گفت: قطعی مکرر برق بدون اطلاع قبلی زندگی و کار همه مردم را تحت‌الشعاع قرار داده اما این معضل برای اصنافی مثل نانوایان خسارات مالی زیادی را به دنبال داشته و ما را بیشتر از دیگران متضرر کرده است.

وی افزود: در این شرایط اقتصادی که نانواها سالهاست با آن روبرو هستند خسارت ناشی از قطعی برق برایشان قابل تحمل نیست.

این نانوای اردستانی افزود: زمانی که برق قطع می‌شود در نانوایی‌ها کارها متوقف می‌شود، در طول این زمان خمیر شروع به ترش شدن می‌کند و از بین می‌رود و این گونه در کار ما اختلال ایجاد می‌شود و متضرر نیز می‌شویم.

چشم انتظاری ارباب رجوع ادارات

قطعی برق برای مردمی که به ادارات مراجعه می‌کنند نیز مشکلاتی ایجاد کرده است و ارباب رجوع باید گاهی ساعت‌ها منتظر بمانند بدون اینکه مطمئن باشند آن روز به کار آنها رسیدگی می‌شود یا خیر.

عباس از کارمندان آموزش و پرورش اردستان در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: قطعی برق موجب شده تا ما برای ادامه فعالیتمان در اداره با مشکلاتی مواجه شویم و نتوانیم کار ارباب رجوع را انجام دهیم که این امر نارضایتی مردم را در پی دارد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که این روزها این اداره اوج فعالیت خود و بیشترین حجم ارباب رجوع از دانش‌آموز تا اولیا و معلمان را دارد که قطع برق موجب تجمع و سردرگمی این افراد شده است.

عملکرد ضعیف مسئولان قابل چشم‌پوشی نیست

گرچه در زمینه قطعی آب و برق نمی‌توان از عملکرد ضعیف مسئولان چشم‌پوشی کرد اما حداقل کاری که می‌توان انجام داد این است که با اعلام زمان دقیق خاموشی‌ها و روشنایی‌ها از بار مشکلات مردم کم کنیم و این در حالی است که اداره برق استان اعلام کرده که نمی‌توان زمان دقیق پایان خاموشی را اعلام کرد، با چنین وضعیتی برنامه اعلام خاموشی نیز به نوعی بی اثر و برای از سرباز کردن مشکلات تلقی می‌شود.

سرپرست اداره برق شهرستان اردستان در ارتباط با قطعی برق در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متأسفانه ساخت ظرفیت نیروگاه‌های برق ما هم به شکل کامل نشده که از آن استفاده کنیم.

عباس حقیر افزود: گرمای طاقت‌فرسای امسال در کشور و باتبع شهرستان اردستان موجب قطعی مکرر برق می‌شود.

امسال گرما، خشکسالی و کم‌آبی از دلایل قطعی برق است چرا که خیلی از سدها از مدار خارج شده است و مصرف برق صنایع هم به طور غیر منتظره بالا رفته است وی با ابراز امیدواری از اینک با ارائه جدول زمانبندی قطعی برق بخشی از مشکلات رفع شود، گفت: در صورتی که بار مصرفی فیدرها بالا نباشد برق قطعی نخواهیم داشت.

بهانه‌های هر ساله مسئولان برای قطعی برق

رئیس بهره برداری برق شهرستان اردستان نیز در این زمینه تاکید کرد: امسال گرما، خشکسالی و کم‌آبی از دلایل قطعی برق است چرا که خیلی از سدها از مدار خارج شده است و مصرف برق صنایع هم به طور غیر منتظره بالا رفته است.

احمد رضا پوربافرانی با بیان اینکه ۳۳ هزار مشترک برق در اردستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: قطعی برق اردستان نسبت به شهرستان‌های دیگر استان خیلی کمتر است.

به طور کلی، خاموشی به هر دلیلی که باشد، صدمات جبران ناپذیری هم به اقتصاد کشور و هم به زندگی روزمره مردم وارد می‌کند.

گرچه بسیاری از فعالیت‌های روزمره ما سبب اتلاف انرژی می‌شود و با رعایت مواردی کوچک می‌توانیم مقدار قابل توجهی از مصرف برق را کاهش دهیم اما نکته اساسی اینجاست که تنها صرفه‌جویی نمی‌تواند در رفع این مشکلات مؤثر باشد و مسئولان باید چاره اساسی در این ارتباط برای کل کشور وبه ویژه اصفهان کم آب بیاندیشند.

کد خبر 5251242

منبع: مهر

کلیدواژه: قطعی برق مصرف برق برق برق رسانی آب قطعی آب ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه قطعی برق انتخابات 1400 اردبیل ایلام خشکسالی واکسن کرونا مجلس شورای اسلامی شهرستان اردستان همراه داشته خبرنگار مهر قطعی برق قطعی برق ارباب رجوع بی برنامگی خاموشی ها اداره برق مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ فرماندار اردستان گفت: بارندگی‌های شدید سه شنبه هفته گذشته (چهارم اردیبهشت) و جاری شدن سیل، ۵۲۰ میلیارد ریال به بخش‌های زراعی، دامی و راه‌های روستایی این شهرستان خسارت وارد کرد.
سید محمدهادی احمدی طبا با بیان اینکه هنوز میزان خسارت وارده به طور کامل و دقیق مشخص نشده افزود: برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که در حوزه راه‌ها حدود ۴۰۰ میلیارد ریال، در بخش کشاورزی ۷۰ میلیارد ریال و در بخش ساختمانی ۵۰ میلیارد ریال خسارت به شهرستان اردستان وارد شده است.
وی ادامه داد: براساس اعلام اداره کل هواشناسی میانگین بارش‌های سال زراعی جاری شهرستان به ۱۴۷ میلیمتر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۱۳ میلیمتر)، ۲۶ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۳۵ درصد افزایش داشته است.
احمدی طبا زواره افزود: در پی بارش‌های اخیر دو مسیر روستایی دچار آبگرفتگی شد که پیش بینی می‌شود با کمک راهداران این مشکل این مسیر‌ها تا پایان وقت امروز بر طرف شود.
وی افزود: برای نخستین بار بانک اطلاعاتی از تعداد ماشین‌آلات سنگین بخش دولتی و خصوصی شهرستان جمع‌آوری و در سیل اخیر نیز از ماشین‌آلات بخش خصوصی و معادن شهرستان استفاده شد.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

دیگر خبرها

  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • آسفالت فرسوده کمربندی یزد صدای رانندگان را درآورد + فیلم
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • پای حرف شما هم استانی‌ها در صدای مردم
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • سیل ۵۲ میلیارد تومان به اردستان خسارت زد