Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اینکه چندی پیش فدراسیون بین المللی وزنه برداری کشورهای تایلند و رومانی را به دلیل نقض قوانین ضد دوپینگ از حضور در المپیک توکیو محروم کرد، این بار نوبت به جریمه سنگین کشورهای کلمبیا و ویتنام رسید که گویا بنا به دلیلی مشابه، شانس حضور در المپیک توکیو را از دست دادند.

فدراسیون بین المللی وزنه برداری بعد از رسوایی بزرگ فساد مالی و اداری تاماش آیان رئیس پیشین خود با حساسیت بسیار زیادی نسبت به موارد اتهامی گام بر می‌دارد و در این راستا موضوع نقض قوانین ضد دوپینگ نیز در اولویت برنامه‌های این فدراسیون جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخت‌گیری فدراسیون بین‌المللی وزنه برداری تا حدی است که حتی کشورهایی را که سابقه دوپینگ یا نقض قوانین دوپینگ را داشتند نیز جریمه و سهمیه المپیک آنها را به نصف کاهش داده است. البته وزنه برداری ایران هم از این موضوع ضربه خورد و سهمیه ایران از چهار به ۲ سهمیه کاهش یافت.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: وزنه برداری فدراسیون جهانی وزنه برداری کسب سهمیه المپیک وزنه برداری وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۲۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگشت تیلور به المپیک؟ بروکس دوپینگ کرده!

گربه‌سیاه حسن یزدانی به المپیک پاریس می‌آید؟

به گزارش تابناک ورزشی؛ درحالی که اخبار کشتی آمریکا همچنان تحت‌الشعاع شکست دیوید تیلور در انتخابی تیم ایالات متحده برای حضور در المپیک قرار دارد و امروز هم رسماً اعلام شد که این کشتی‌گیر در اوکلاهاما جایگزین جان اسمیت در امر مربیگری شده است، یک وب‌سایت مرتبط به ایالت آیووا خبر از دردسر آرون بروکس برنده تیلور داد.

پیش از برگزاری انتخابی آمریکا، خبری به بروکس اعلام شد که تست دوپینگش در مسابقات جهانی زیر 23 سال 2023 مثبت شده است، او در این مسابقات صاحب نشان طلای 86 کیلوگرم شد.

با وجود این، آمریکایی‌ها امیدوار هستند که در این خصوص خطایی اتفاق افتاده باشد و مورد مشکوک یک اشتباه باشد، به همین دلیل به بروکس مجوز شرکت در انتخابی داده شد اما هنوز معلوم نیست امکان حضور او در المپیک وجود داشته باشد.

تا هفته آینده مشخص خواهد شد که بروکس محروم می‌شود و یا در ترکیب تیم المپیکی آمریکا به پاریس می‌آید، بنابراین اگر بروکس با محرومیت مواجه شود، طبیعتاً تیلور جایگزینش خواهد شد، البته وکلای کشتی آمریکا مطمئن هستند بروکس به مسابقه برمی‌گردد.

دیگر خبرها

  • احتمال محرومیت کشتی‌گیر آمریکایی و بازگشت رقیب ایرانی به المپیک پاریس!
  • بارگشت تیلور به المپیک؟ بروکس دوپینگ کرده!
  • رقیب المپیکی کیانوش در جنگ اوکراین کشته شد
  • وحدانی: هزینه هنگفتی کردیم تا شمشیربازی مدال المپیک بگیرد/ نتایج بدی در سئول نگرفتیم
  • ۲ دوپینگ جدید در کشتی پهلوانی!
  • استان مرکزی میزبان وزنه برداران جانباز و توان یاب؛ اسامی اردونشینان
  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • اقدام عجیب خودی‌هاعلیه ژیمناستیک/وطن‌فروشی منفعت طلب‌ها
  • اقدام عجیب خودی‌ها علیه ژیمناستیک/ اعتراض به سهمیه المپیک ایران!
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند