Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،دکتر سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان   گفت: ظرفیت‌های موجود در سیستان و بلوچستان برای بستری بیمار جدید کرونا مثبت که توسط وزیر بهداشت عنوان شده مورد تایید است.

وی افزود: در طول چند ماه اخیر و با پیش‌بینی احتمال وقوع موج فعلی، عملیات ساخت و تجهیز ساختمان شماره ۲ بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) با سرعت پیگیری شد و هم‌اینک بخش عمده این بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی که تحت عنوان ساختمان شهید «حاج قاسم سلیمانی» نام گرفته نیز آماده پذیرش بیمار شده که می‌توان گفت این ساختمان برگ برنده و نقطه قوت پررنگ نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران در سیستان و بلوچستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بیان کرد: هم‌اینک ۱۰۰ تخت بستری عادی و icu در ساختمان «شهید سلیمانی» برای بستری بیماران تنفسی و کرونا مثبت آماده و چنین ظرفیت بی‌نظیری توان ما در بستری بیماران کرونا مثبت را به صورت فوری تا ۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با افزوده شدن یک‌هزار و ۵۱۰ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۶۳هزارو ۵۲۳ نفر رسید.

دکتر قاسم میری علی آباد افزود: با فوت ۲۰مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۷۱۲ رسید.

وی با بیان اینکه ۷۲۹ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تعطیلات یک هفته‌ای، کم شدن تردد‌ها و تشدید محدودیت‌ها آثار مهمش را در یک هفته تا ۱۰ روز آینده خواهیم دید و اینکه آمار مثبت ما در سیستان و بلوچستان چند روز بین یک‌هزار و ۲۰۰ و یک‌هزار و ۵۰۰ نفر بوده و خیلی جهش نداشته امیدوارکننده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با تدابیری که دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان و سایر نهاد‌ها که در جهت درمان و چه در زمینه نظارت داشتند انجام شد تا این لحظه مشکل جدی ایجاد نشده و با تمام توان کادر درمان و سایر نهاد‌های نظارتی کار می‌کنند تا این کرونا به یک فاجعه تبدیل نشود.

میری اظهارداشت: افراد بالای ۷۰ سال متاسفانه استقبال خوبی از واکسیناسیون نداشتند و نیمی از این افراد مراجعه کردند، اما از زمانی که بالای ۶۰ سال‌ها فراخوان دادیم استقبال خوبی صورت گرفته و به احتمال بسیار زیاد از اول هفته آینده واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال را شروع خواهیم کرد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا دلتا کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان سیستان و بلوچستان یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۲۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شدند.

وی گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان