Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@19:45:02 GMT

تهدید امنیت غذایی با نابودی زنبورهای عسل

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۲۶۰۷

تهدید امنیت غذایی با نابودی زنبورهای عسل

‍‍‍‍‍‍

میرمحسن موسویان مدیرعامل اتحادیه مرکزی زنبورداران ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص حال حاضر زنبور داران اظهار کرد: پرورش و نگه داری زنبور عسل وابستگی زیادی به شرایط اقلیمی دارد و در شرایط فعلی متاسفانه حال و اوضاع زنبور داران مساعد نیست.

او افزود: علاوه بر شرایط نامساعد اقلیمی و آب و هوایی، یک موضوعی که از سالیان دور از معضلات بزرگ زنبور داران بوده و هست، موضوع بیمه آنها است به طوری که هیچ گاه نتوانستند از بیمه برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل اتحادیه مرکزی زنبورداران ایران بیان کرد: مسائل دیگری نیز از جمله قاچاق عسل، واردات زنبور مادر بی کیفیت و تولید عسل مصنوعی از کارتون‎های کاغذی از بزرگ ترین مشکلاتی است که امروز تمام زنبور داران ایرانی با آن‎ها دست و پنجه نرم می‎کنند، مشکلاتی که ممکن است این صنعت را به نابودی بکشانند.

موسویان ادامه داد: امنیت غذایی در کشور وابستگی مستقیم به صنعت تولید عسل و زنبورداری دارد و در صورتی که زنبورداری در ایران به دلیل بی کفایتی مسئولان نابود شود، تهدید بزرگی برای صنایع و تولیدات وابسته محسوب می‌شود.

او در پایان تصریح کرد: امیدواریم رئیس جمهور آینده با انتخاب یک وزیر کشاورزی قوی و با درایت بتواند ضمن شناخت کامل چالش‌ها و مشکلات کشاورزان، چاره‌ای جهادی برای حل آنها اجرا کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زنبور عسل کشاورزی زنبور داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۲۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته گفت: استان اردبیل مهد پرورش زنبور عسل است و رتبه چهارم کشوری را در تولید عسل دارد.

نوبخت اژدری ۱۱ اردیبهشت در جلسه منتخبین جدید هیات مدیره تعاونی زنبورداری گفت: استان اردبیل مهد پرورش زنبور عسل است و رتبه چهارم کشوری را در تولید دارد.

اژدری با بیان اینکه در سال گذشته ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل از زنبورستانهای استان برداشت شده است، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات گردآوری شده، در استان اردبیل بیش از ۵۰۲ هزار و ۹۶۹ کلنی زنبور عسل مدرن با میانگین تولید ۱۴.۷ کیلوگرم عسل و میانگین تولید در کلنی های سنتی ۶.۷ کیلوگرم عسل می باشد.

این مقام مسئول افزود: تعداد کل زنبورستان‌های این استان را بر اساس اطلاعات آماری انجام شده ۳ هزار و ۷۱۴ زنبورستان شمارش شده و افراد شاغل در این زنبورستان‌ها ۶ هزار و ۲۴۳ نفر بر اساس تعداد کلنی می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل قطب کشاورزی است و ۳۵ درصد اشتغال به این بخش مربوط می شود و بیانگر این است که یک سوم اشتغال وابسته به بخش کشاورزی است اما متأسفانه فرهنگ تعاون در این استان زرخیز جای خود را باز نکرده است.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • شجاعی در برابر شهری که او را بزرگ کرد!
  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • خرید ۱۵ هزار میلیاردی اصفهانی‌ها در طرح فجرانه
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور