Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازجهاددانشگاهی، مراسم انعقادتفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی و سرتیپ دوم پاسدار دکتر مهدی رحیمی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری امروز، ۱۵ تیرماه برگزار شد.

دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی در این مراسم اظهار کرد: تسریع در برنامه‌ی پیشرفت کشور و حل مشکلاتی که با آن مواجه هستیم به ویژه در حوزه های اقتصاد و ایجاد اشتغال برای مردم با تمرکز بر جوانان ایجاب می کند امکانات سازمان های توانمند جمهوری اسلامی به ویژه در زمینه توسعه علمی و فناورانه که می تواند منجر به اجرای پروژه های بزرگ و ایجاد اشتغال و خدمات برای مردم در سراسر کشور شود در کنار هم قرار گیرند و یکدیگر را تکمیل کنند تا به سرعت بخشیدن به برنامه توسعه کشور کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که جهاددانشگاهی فناوری های متعددی را در سطح ملی و در سطح بین‌المللی ایجاد کرده که بسیاری از این فناوری های مانند رویان شناخته شده است، افزود: در حوزه های علمی و فناورانه جهاددانشگاهی توانمندی‌های خوبی در گستره جغرافیایی کشور دارد. البته گستره جغرافیایی ما تمرکز بر مراکز استان‌ها و تعداد محدودی از شهرهای بزرگ است.

رئیس جهادانشگاهی تصریح کرد: توان تولید فناوری های زیادی را داریم که باید این همکاری ها آن را تسریع کند تا این فناوری‌ها تولید شوند و در دسترس مردم قرار ‌گیرند.

وی به تشریح فعالیت های جهاددانشگاهی پرداخت و گفت: در حوزه آموزش توانمندی خوبی در اختیار جهاددانشگاهی است.

رئیس جهاددانشگاهی افزود: ویژگی بسیج علمی این است که تا عمق روستاهای کشور فعالیت می کند، بنابراین می‌توانیم بگوییم برخی از خدمات ما که قابل استفاده در روستاها را دارد مانند بحث اصلاح نژاد دام سبک و سنگین که با توجه به شرایط ویژه آب و هوای کشور از مباحث ضروری کشور است با استفاده از ظرفیت کل بسیج خیلی راحت می تواند در اختیار مردم قرار گیرد.

وی اظهار کرد: خوشحال هستیم که این دو مجموعه که هر دو زاده انقلاب و به همه لحاظ شبیه هم هستند می توانند همکاری خوبی با هم داشته باشند و امیدواریم که با انعقاد این تفاهم نامه بتوانیم در سرعت بخشیدن به توسعه کشور و حل مشکلات در جهت ایجاد اشتغال و رفاه برای مردم عزیز کمک کنیم.

در ادامه سرتیپ دوم پاسدار دکتر مهدی رحیمی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری از تلاش های جهادگونه جهاددانشگاهی به ویژه درعرصه علم و فناوری کشور تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به این که پتانسیل هایی چه به صورت بالفعل و چه به صورت بالقوه در دو طرف وجود دارد، گفت: امروز مفتخر هستیم در خدمت جهاددانشگاهی هستیم که زاییده این انقلاب است و می‌رود که کشور را در راستای علم و فناوری، هم در راستای اشتغال‌زایی دانش بنیان و هم در راستای کسب مرجعیت علمی، کشور را در رسیدن به تمدن نوین اسلامی یاری کند.

رحیمی اظهار کرد: یکی از ظرفیت های بسیار مهم کشور جهاددانشگاهی است، اما پتانسیل ها و مزیت هایی در بسیج وجود دارد که اگر به جهاددانشگاهی متصل شود می تواند تغییر و تحولات اساسی تر و بهتری در عرصه علم و فناوری کشور ایجاد کند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با اشاره به مزیت بسیج ادامه داد: یکی از مزیت های نسبی بسیج وجود سرمایه های انسانی توانمند و متخصص از دانش آموزی تا اساتید است و اغلب این افراد کسانی هستند که یک تفکر جهادی و بسیجی دارند. مزیت دوم قابلیت بسیج کنندگی کارهای نهضتی در عرصه علم و فناوری است. سومین مزیتی که در بسیج وجود دارد شبکه فیزیکی مویرگی است که در سطح کشور ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: بسیج در عرصه های مختلف فعالیت می کند که یکی از عرصه‌هایی که بر اساس بیانیه گام دوم هدف گذاری شد عرصه علم و فناوری است. ما در عرصه علم و فناوری سالانه ۱۰۰۰ طرح را هدف گذاری و حمایت می کنیم؛ تلاش داریم موانعی که در مسیر مخترعین، مبتکرین و فناوران و واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد برداریم.

وی در پایان تصریح کرد: در حوزه علوم انسانی اسلامی به ویژه و در حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی کار خوبی در بسیج اتفاق افتاد و در ادامه این راه جهاددانشگاهی می تواند کمک موثری به ما کند.

کد خبر 5252100 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی تفاهم نامه بسیج حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان تولید دانش بنیان فناوری فضایی هوش مصنوعی ویروس باج افزار تحقیقات علمی فناوری نانو امنیت سایبری ایالات متحده امریکا هکرها گوگل قانون عرصه علم و فناوری سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری فناوری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۲۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات

  حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی چاه زرد زاهدان گفت: مراکز خدمات جامع سلامت روستایی بعنوان خط مقدم ارائه خدمات سلامت هستند، باید با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی همکاران بهداشتی کیفیت ارائه خدمات سلامت به مراجعین را ارتقاء دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان استقرار نظام ارجاع الکترونیک مبتنی بر سطح بندی خدمات و پرونده الکترونیک سلامت را از مهمترین برنامه های راهبردی نظام سلامت کشور عنوان کرد و افزود: اجرای دقیق و اصلاح نظام ارجاع الکترونیک به گونه ای که پزشکان سطح یک از اقدامات سطح 2 و 3 مطلع گردند ضروریست.

 

 وی در حاشیه این بازدیدگفت: در حال حاضر تمامی مناطق روستایی  و عشایری که تحت پوشش بیمه سلامت روستایی هستند، درصورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی می توانند با مراجعه به پزشک خانواده مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری روستایی و اخذ کد ارجاع و دریافت نوبت بدون معطلی در بیمارستانهای دانشگاه پذیرش و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را با کمترین هزینه دریافت نمایند.

وی ادامه داد: 20 تا 30 درصد نوبت های کلینیک های تخصصی بیمارستانهای دانشگاه به صورت روزانه به مراجعینی که از طریق نظام ارجاع مراجعه می کنند تخصیص می یابد، لذا از تمامی روستائیان عزیز تقاضا داریم که قبل از مراجعه به مراکز تخصصی نسبت به دریافت کد ارجاع و نوبت از پزشک خانواده خود اقدام نمایند.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به همراه معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت زاهدان  از مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد زاهدان بازدید کردند.

 مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد در فاصله 60 کیلومتری زاهدان قرار دارد و بیش 8 هزار نفر از هموطنان عزیز در این منطقه از خدمات سلامت شامل ویزیت پزشک، دندانپزشکی، مشاوره روان شناس، واکسیناسیون، داروخانه و خدمات مامایی  بهره مند هستند .

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی