Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه مدیریت اختلافات را به بزرگان و ریش سفیدان واگذار می‌کنیم از سازش بیش از ۳۳ هزار پرونده خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، به نقل از دادگستری استان کرمانشاه، همایش ستاد صبر با هدف صلح، بخشایش و رضایت با حضور رئیس کل دادگستری، مدیران ارشد استان، فرماندهان نظامی و انتظامی، روحانیت اهل تشیع و تسنن و بسیاری از بزرگان و ریش سفیدان و متنفذین در سراسر استان کرمانشاه به همت مرکز توسعه حل اختلاف کرمانشاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آغاز این همایش رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اهداف همایش و اینکه ستاد صبر در استان‌ها به تناسب ستاد ملی صبر در قوه قضاییه به فعالیت در زمینه صلح و سازش می‌پردازد خاطرنشان ساخت هدف اصلی این ستاد نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه و میان مردم است.

29 فقره پرونده قتل عمد در شوراهای حل اختلاف استان کرمان به صلح و سازش ختم شدپایان اختلاف 15ساله دو طایفه در دیواندره؛ مردم برای ترویج فرهنگ صلح و سازش به میدان آمدندصلح و سازش 55 هزار پرونده در شورا‌های حل اختلاف آذربایجان غربی

وی افزود: این ستاد جدای از تبلیغ فرهنگ صلح بر مدارای میان مردم تأکید دارد و بر آن است در همین راستا سنت گذشت و بخشش را ترویج کند.

توسلی‌زاده یادآور شد: در این راستا علاوه بر استفاده از ظرفیت همه بخش‌های مختلف در دستگاه قضایی، از همه ادارات و سازمان‌های مرتبط و مربوط کمک خواهیم گرفت و برآنیم مدیریت اختلافات را به خود مردم و بزرگان و ریش سفیدان و متنفذین واگذار کنیم. 

عالی‌ترین مقام قضایی استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی اقدامات دادگستری استان در زمینه صلح و سازش تصریح کرد: از همان آغاز تصدی در دادگستری استان کرمانشاه با ایجاد ستاد مصلحین در حوزه قضایی کرمانشاه و با کمک از مجموعه‌های بیرونی و خود مردم توانسته ایم تاکنون بیش از 33 هزار پرونده را به سازش بکشانیم و این آمار غیر از عملکرد شورا‌های حل اختلاف است که در مدت مشابه حدود 25 هزار پرونده را منجر به مصالحه کرده‌اند.

توسلی زاده با بیان اینکه سنت گذشت و مدارا ریشه در فرهنگ ایرانی خصوصا مردمان کرمانشاه دارد گفت برازنده جامعه اسلامی ما نیست که تنها در استان کرمانشاه بیش از 30 درصد پرونده‌ها مطرح شده در دادگستری مربوط به اختلافات خانوادگی باشد. اختلافاتی که گاهی با غفلت از آن‌ها منجر به جرائم مهمه از جمله قتل می‌شوند.

در ادامه تجری رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کرمانشاه با بیان اینکه در این مسیر و به منظور توسعه ستاد صبر در استان کرمانشاه گام‌هایی خوبی برداشته شده است افزود از تمامی ظرفیت‌های ادارات و مقامات اجرایی، معنوی و گروه‌های مختلف مردمی در این ستاد بهره‌مند شده ایم و با تمام توان تلاش خواهیم کرد فرهنگ صلح و سازش را بیش از پیش توسعه بخشیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادگستری استان کرمانشاه بزرگان و ریش سفیدان رئیس کل دادگستری هزار پرونده صلح و سازش فرهنگ صلح حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۲۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام کرمی شامگاه پنجشنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی دادگستری کل استان کرمانشاه که با حضور معاونین، رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی این استان به منظور بررسی سند تحول قضائی و چگونگی اجرایی شدن برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار کرد: نسخه سند تحول قوه قضائیه بروز رسانی شده است.

وی با اشاره بر ضرورت اجرایی شدن سند تحول قضائی، افزود: برنامه‌های عملیاتی سال جاری باید به صورت تفکیک شده برای هر یک از مجریان تعیین و مراحل مختلف اجرای آن به دقت پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خطاب به کمیته برنامه‌ریزی دادگستری این استان با تاکید بر مطالعه کامل سند تحول قضائی، بیان کرد: این سند مانند قانون اساسی برای قوه قضائیه است، لذا مطالعه آن الزامی است و ضرورت دارد علاوه بر اجرایی کردن و عمل به مفاد آن، ایده‌ها و پیشنهادهای خود را در جهت بهبود عملکرد دستگاه قضائی ارائه دهید.

کرمی به تاکید رئیس قوه قضائیه در خصوص انتخاب عادلانه کارشناسان بر اساس قرعه کشی اشاره کرد و گفت: ارجاع پرونده‌ها به صورت سنتی بستری فسادزا بود، لذا قرعه کشی میان کارشناسان از طریق سامانه ارجاع راهی عادلانه برای انتخاب کارشناسان جهت کارشناسی پرونده‌های قضائی است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دادگستری استان کرمانشاه تا پایان فروردین سال جاری با استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان آمار شایسته‌ای در این زمینه کسب کرده است.

کرمی بر رعایت نظم و انضباط اداری تاکید کرد و ادامه داد: تمام کارکنان قضائی و اداری این استان باید ضمن رعایت دقیق نظم و انضباط اداری جهت ترویج و رونق بخشی آن تلاش کنند، چرا که یکی از عوامل رضایت‌مندی مراجعین داشتن نظم، انضباط اداری و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها است.

وی با اشاره به اقدامات دادگستری استان در راستای تحقق شعار سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: از هر ایده‌ای در این استان که قابلیت اجرایی داشته باشد استقبال می‌کنیم.

کرمی به تاکید چندین ساله مقام معظم رهبری بر رونق تولید و اقتصاد اشاره کرد و افزود: دادگستری استان در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی همواره به دنبال ارائه راهکار و کمک جهت رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی، جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اعلام حمایت قاطع دستگاه قضائی استان از طرح نور فراجا، گفت: این طرح یک تکلیف قانونی، شرعی و مورد تأکید ولی امر مسلمین است که بایستی با رویکرد پیشگیرانه، مدیریت شایسته، صبر و بردباری انجام شود.

وی تاکید کرد: به طور یقین حمایت قضائی از اقدامات اجرایی فراجا در اجرای این طرح وظیفه قانونی دستگاه قضا است.

کد خبر 6088833

دیگر خبرها

  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول