Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سال ۱۳۹۲ یک فیل ماده با نام «میهری» و یک فیل نر با نام «مهاسن» بدون ‌پرداخت هزینه‌ای از یک یتیم‌خانه فیل‌ها در کشور سریلانکا به‌عنوان هدیه رییس‌جمهوری سریلانکا به رییس‌جمهوری وقت ایران به کشور منتقل شدند. 

این فیل‌ها هنگام ورود به کشور ۸ سال داشتند و در همان زمان نیز باردار بودن ماده فیل مطرح بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال اردیبهشت سال جاری و ‌پس از ۲۴ ماه بارداری میهری، بچه فیل ماده متولد شد.

هر دو فیل مادر و بچه از زمان تولد در جایگاه اختصاصی برای استراحت و زمستان‌گذرانی نگهداری شده‌اند و برای اینکه دچار استرس نشوند، وارد جایگاه بازدید عمومی نشده‌اند اما دیروز (۱۵ تیر) در برنامه‌ای در این باغ‌ وحش از این بچه فیل ماده رونمایی و نام «مایسا» برای آن انتخاب شد.

پیمان محمدزاده، دامپزشک باغ وحش ارم می‌گوید که حال هر دو فیل مادر و بچه خوب است و طی دو ماه گذشته یعنی از زمان تولد بچه فیل، تحت مراقبت ۲۴ساعته هستند و وضعیت حیوان توسط دوربین‌های مداربسته به ‌صورت شبانه‌روزی‌ کنترل می‌شود.

او با اشاره به اینکه ‌مراقبان باغ وحش طی روز حداقل سه بار به این حیوان سر می‌زنند، خاطرنشان می‌کند: با توجه به جثه کوچکی که بچه فیل در بدو تولد داشت، مشکلاتی در زمینه شیر خوردن و رساندن خود به سینه مادر به وجود آمد که با مشورت‌هایی که از متخصصان این زمینه در دنیا گرفته شد این مساله خیلی زود حل شد. اکنون این بچه فیل سر حال است و در شرایط بسیار خوب، پایدار و در یک منحنی رشد بسیار خوبی به‌سر می‌برد.

به گفته دامپزشک باغ وحش ارم، فیل مادر تمامی مکمل‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌های لازم را دریافت می‌کند. چراکه در ‌پیک شیردهی به‌ سر می‌برد و بچه‌فیل هم روزانه ۲۲ تا ۲۵ لیتر شیر می‌خورد. ‌

محمدزاده درباره جایگاه‌ فیل‌ها تاکید کرد: به ‌طور قطع برای جایگاه فیل‌ها برنامه‌های ویژه‌ای داریم و در آینده نزدیک درباره توسعه و بهسازی جایگاه فعلی فیل‌ها خبرهای خوبی منتشر خواهیم کرد.
 

کد خبر 612755 برچسب‌ها حیوانات - باغ وحش حیوانات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حیوانات باغ وحش حیوانات بچه فیل باغ وحش فیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۲۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیه شجاعی از راهیابی به فینال تفنگ سه وضعیت بازماند

به گزارش خبرگزاری مهر، درادامه رقابت های پاراتیراندازی جام جهانی که در کره جنوبی جریان دارد و در ماده تفنگ سه وضعیت، رقیه شجاعی در مرحله مقدماتی جام جهانی کره جنوبی با کسب ۱۱۴۵ با یک نمره اختلاف در جایگاه نهم ایستاد و از راهیابی به مرحله فینال بازماند.

پیش از این نیز رقیه شجاعی در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفت. تیم تپانچه بادی میکس کشورمان متشکل از محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی به مدال نقره رسیدند. همچنین محمدرضا میرشفیعی در ماده تپانچه بادی آقایان موفق به کسب مدال نقره شد. نسرین شاهی و ساره جوانمردی در ماده تپانچه بادی بانوان به مدال طلا و برنز دست پیدا کردند.

جام جهانی پاراتیراندازی کره جنوبی با حضور ۱۲۵ ورزشکار ( ۷۱ مرد و ۵۴ زن) از ۲۷ کشور جهان به میزبانی کره جنوبی در جریان است.

کد خبر 6091279

دیگر خبرها

  • جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند
  • رقیه شجاعی از راهیابی به فینال تفنگ سه وضعیت بازماند
  • قتل دختر اصفهانی مبتلا به اتیسم به دست مادرش
  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد
  • مظفری در جایگاه پنجم رقابت ماده ۸۰۰ متر قرار گرفت
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • (ویدئو) نوزاد فلسطینی متولد شده از مادر جان‌باخته درگذشت
  • مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ گرفت