Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@20:45:37 GMT

دستگیری مردان تبهکار پایتخت در طرح پلیس

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۳۰۲۸

دستگیری مردان تبهکار پایتخت در طرح پلیس

آدم‌ربایی برای اخاذی از مرد کارخانه دار، ربودن دختر جوان از داخل خودروی اینترنتی، سرقت کابل‌های برق از سوی سارق سابقه دار و ده‌ها جرم دیگری که از سوی مردان تبهکار رخ داده در چهل‌وششمین مرحله از طرح رعد پلیس آگاهی و پلیس پیشگیری پایتخت فاش شد.

 مرجان همایونی

دستگیری آدم‌ربایان

مدتی قبل دو کارمند مالی یک کارخانه اخراج شدند و بعد هم در اقدامی انتقامجویانه دست به ربودن صاحب کارخانه زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چه شد که تصمیم به آدم‌ربایی گرفتید؟ من کارهای مالی کارخانه را انجام می‌دادم و ۶ ماه قبل به‌خاطر اعتیاد اخراج شدم. یکی دیگر از کارمندان مالی نیز مدتی بعد اخراج شد و ما که کینه صاحب کارخانه را به‌دل گرفته بودیم با همدستی 6 نفر دیگر تصمیم گرفتیم از او انتقام بگیریم.
شیوه آدم‌ربایی چگونه بود؟ ما چون کارهای مالی کارخانه حجت را انجام می‌دادیم مدارکی به‌دست آوردیم که نشان می‌داد ۷۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی دارد. می‌خواستیم این مدارک را به حجت نشان ‌دهیم و نصف این پول را از او اخاذی کنیم.
به‌همین خاطر نقشه کشیدیم و ظهر روز ۲۴ خرداد سه نفر از اعضای باند با حکم جلب جعلی راهی دفتر حجت شدند. آنها خودشان را مأمور معرفی کردند و حجت را سوار خودروی ۲۰۷ کرده و شروع به پرسه زدن در سطح شهر کردند بعد از حجت خواسته بودند به آنها ۳۰میلیارد تومان بدهد و تهدید کرده بودند که اگر همکاری نکند موضوع را به اداره مالیات گزارش می‌دهند. در نهایت پس از چند ساعت چرخاندن وی در سطح شهر و تهدید برای گرفتن پول او را در خیابان رها کردند تا برود و پول را فراهم کند.
چطور دستگیر شدید؟  همزمان که همدستان من به شرکت حجت رفته و او را با خود برده بودند، کارمندان دیگر وی به ماجرا مشکوک شده و موضوع را به پلیس گزارش می‌دهند. کارآگاهان پلیس نیز رد من و همدستم را پیدا کردند و لو رفتیم.

سرقت در زمان قطع برق

متهم دیگری که در این طرح دستگیر شده سارقی است که در ساعات قطعی برق کابل سرقت می‌کرد.
سابقه داری؟۱۲ بار دستگیر شدم و آخرین بار ۱۰ روز قبل بعد از ۱۸ ماه حبس آزاد شدم. به‌خاطر زورگیری افتادم زندان و بعد هم تصمیم به سرقت کابل برق گرفتم. البته زمانی که برق‌ها قطع بود برای سرقت می‌رفتم اما یکی از دوستانم وقتی برق وصل بود برای سرقت کابل رفت و همان بالا هم برق گرفتش و خشک شد. علت این تصمیم هم قطع طولانی مدت برق بود. در کمتر از 5 دقیقه سرقت می‌کردم و می‌رفتم.
چطور این کار را انجام می‌دهی؟ اگر کابل زمینی باشد که از زیرزمین می‌کندیم و اگر هم هوایی باشد که بالای تیربرق می‌رویم.
کجاها سرقت را انجام می‌دهی؟هرجا برق برود، آمار می‌گیرم ببینم کجا باید برویم. خلیج فارس، آریا شهر، ... هر جایی خلوت باشد و برق نداشته باشد.
خواستگاری صوری راننده خودروی اینترنتی
مرد جوان که راننده تاکسی اینترنتی بود به بهانه خواستگاری از دختران جوان طلاهایشان را سرقت می‌کرد.
به چه جرمی بازداشت شدی؟ سرقت طلاهای دختران جوان.
با مالباخته‌ها چطور آشنا می‌شدی؟ من راننده تاکسی اینترنتی هستم و زمانی که دختران جوان مسافرانم می‌شدند، به آنها می‌گفتم که از این به بعد به‌جای درخواست اینترنتی خودرو با تلفن همراهم تماس بگیرند. آنها هم بعد از آن مستقیم با تلفن خودم تماس می‌گرفتند و همین مسأله باعث آشنایی بیشتر ما می‌شد. در این رفت و آمدها اعتمادشان را جلب و به آنها ابراز علاقه می‌کردم و پیشنهاد ازدواج می‌دادم. می‌گفتم مدرک مهندسی برق دارم و علاوه بر کار کردن در یک شرکت معتبر، گاهی اوقات هم مسافرکشی می‌کنم. با این بهانه که قصد ازدواج دارم وارد خانه‌هایشان می‌شدم و در فرصتی مناسب طلاهایشان را سرقت می‌کردم.
چرا به فکر سرقت افتادی؟نیاز مالی تنها دلیل این کار بود.۶ ماه قبل به خاطر کرونا شرکت‌مان تعدیل نیرو کرد و بیکار شدم. بعد از آن هم دیگر کار گیرم نیامد. هزینه‌های زندگی هم آنقدری نبود که بشود با مسافرکشی گذراند به‌همین دلیل تصمیم به سرقت گرفتم. یعنی چاره دیگه‌ای نداشتم جز این کار.

ربودن دختر جوان از داخل تاکسی

پسر شرور وقتی فهمید دختر ثروتمند کلی پول و طلا دارد در شب جشن تولد دست به سرقت زد.
چرا سرقت کردی؟ تقصیر نیلوفر بود، یک سال قبل در فضای مجازی با او آشنا شدم‌، نیلوفر دوست مرجان بود و مدام برایم تعریف می‌کرد که او کلی طلا دارد. من وضع مالی‌ام خوب است اما وسوسه‌های نیلوفر و از طرفی هیجان سرقت و پلیس بازی باعث شد تا نقشه این سرقت را طراحی کنیم.
نقشه‌تان چه بود؟ شب حادثه من و نیلوفر و مرجان در یک میهمانی تولد در شمال تهران دعوت بودیم. سه نفر از دوستانم را برای اجرای نقشه اجیر کرده بودم. آن شب زمانی که شاکی سوار تاکسی اینترنتی شد مشخصاتش را به همدستانم دادم و آنها هم چند خیابان آن طرف‌تر با خودروی پژویی راه را بر او بستند. همدستانم تجهیزات پلیسی به همراه داشتند. آنها به بهانه اینکه ما مأمور هستیم و شما مشکل اخلاقی دارید شاکی را از خودرو پیاده می‌کنند و سوار بر خودروی خودشان به‌سمت احمد‌آباد مستوفی می‌روند. در آنجا شاکی را مورد اذیت و آزار قرار دادند و طلاهایش را سرقت کرده و او را رها می‌کنند.


انتقاد پلیس از قطعی برق

رئیس پلیس پایتخت صبح دیروز در حاشیه چهل و ششمین مرحله از طرح رعد از بی‌نظمی در قطعی برق و تناقض برنامه اعلامی با خاموشی‌ها انتقاد کرد.
سردار حسین رحیمی در این‌باره گفت: خاموشی‌ها کار پلیس را بخصوص در حوزه ترافیکی و موضوعات مرتبط با آن بیشتر کرده است و ما از همکاران انتظامی برای کمک به عوامل راهور بخصوص در تقاطع‌های مهم و پرتردد استفاده کرده‌ایم.وی با انتقاد از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی همزمان با قطع برق گفت: برای چراغ تقاطع‌ها فکری جدی نشده است و برق آنها قطع می‌شود. این قطع برق مشکلاتی را  در حوزه ترافیک برای ما درست می‌کند. در مورد جدا بودن منبع برق چراغ های راهنمایی و رانندگی با شهرداری  گفت‌وگو و تأکید کردیم که حتماً فکری در این خصوص بکنند. حتی می‌توان از سیستم تأمین برق با انرژی خورشیدی برای این چراغ‌ها استفاده یا آنها را به سیستم برق اضطراری متصل کرد.وی در ادامه به دستگیری مجرمان در طرح رعد پلیس اشاره کرد و گفت: در چهل و ششمین طرح رعد با ۲۶۰ حکم، ۷۳۶ نفر از سارقان، مالخران و سایر مجرمان دستگیر شدند و در مجموع ۴۵ باند منهدم و همچنین چهار هزار و ۳۸۴ فقره از اموال سرقتی مردم به ارزش 35 میلیارد تومان کشف شد.
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: طرح رعد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۵۰ سارق و مالخر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدرضا اکبری اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد از سرقت‌های مغازه در مراکز استان‌ها و کلان شهرها اتفاق می‌افتد که معمولاً سرقت‌ها توسط سارقان حرفه‌ای صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اولین مرحله از طرح مبارزه با سارقان مغازه در استان‌های سراسر کشور که سه روز متوالی در هفته اول اردیبهشت ماه سال جاری به مرحله اجرا درآمد، افزود: با تلاش و هماهنگی انجام شده کارآگاهان در این راستا تعداد ۳۱ نفر مالخر و ۱۲۱ سارق را دستگیر کردند.

رئیس مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه در این طرح بیش از ۱۵۰ فقره سرقت نیز کشف شد، تصریح کرد: سرقت از مغازه به جهت داشتن برخی ویژگی‌ها و وجود اموال باارزش و گران قیمت و سهولت در سرقت نسبت به دیگر سرقت‌های مشابه همواره در کانون توجه سارقان بود است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله تأثیرگذارترین عوامل در گرایش و رویکرد به سرقت مغازه؛ کم توجهی مال باختگان به نکات ایمنی همانند دزد گیر و آژیر خطر، وجود نقص در درب‌ها و قفل درب‌ها، پایین بودن ضریب ایمنی، وجود خلاءهای قانونی در برخورد با سرقت، پایین بودن هزینه ارتکاب جرم و … است.

سرهنگ اکبری با بیان اینکه افزایش ضریب ایمنی مغازه در کاهش وقوع سرقت ارتباط مستقیمی دارد، ضمن توصیه به صاحبان مغازه تصریح کرد: استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب مانند دوربین‌های مداربسته، دستگاه‌های هشدار دهنده و … می‌تواند سارقان را در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام بگذارد.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی در برخورد با سارقان قاطعانه وارد عمل می‌شوند، از شهروندان خواست در صورت هرگونه موارد مشکوک بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند.

کد خبر 6095058

دیگر خبرها

  • دستگیری متهم به سرقت ۸۰۰ میلیونی سنگ فیروزه در نیشابور
  • دستگيري سارقان کابل و تجهيزات مخابراتی در خرم آباد
  • دستگیری سارقان کابل‌ های مترو تهران
  • دستگیری سارقان کابل‌های مترو
  • دستگیری ۷۹۸ سارق در اسلامشهر
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در نظرآباد
  • دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی
  • دستگیری سارق طلا از بانوان کهنسال در فلاورجان
  • دستگیری ۱۵۰ سارق و مالخر
  • سارق سابقه‌دار منازل بهارستان دستگیر شد