Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-08@09:01:44 GMT

وزیر خارجه ژاپن ماه آینده به ایران سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۳۱۶۰

وزیر خارجه ژاپن ماه آینده به ایران سفر می‌کند

به گزارش فارس، خبرگزاری «ان اچ کی» ژاپن امروز (چهارشنبه) گزارش کرد که «موتگی توشیمیتسو» وزیر امور خارجه ژاپن اواسط ماه آگوست (اواسط مردادماه) برای دیدار با مقام‌های ارشد دولت آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر خواهد کرد.

ان اچ کی در گزارش خود در خصوص سفر این مقام ژاپنی نوشت که موتگی قصد دارد در این سفر از مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران درخواست کند تا نقش سازنده‌ای را در تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها و برقراری صلح در غرب آسیا ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن طور که در این گزارش آمده است، وزیر خارجه ژاپن همچنین قصد دارد تمایل توکیو برای تقویت دوستی سنتی و قدیمی با جمهوری اسلامی ایران را نیز اعلام کند.

ان اچ کی همچنین در گزارش خود در ارتباط با محور گفت‌وگوهای وزیر خارجه ژاپن با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران توضیح داد که موتگی با مقام‌های ایران احتمالاً در خصوص مذاکرات وین در خصوص احیای برجام و بازگشت ایالات متحده به تعهدات برجامی نیز گفت‌وگو خواهد کرد.

در پی پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۸ خرداد امسال، کاتسانوبو کاتو» دبیر ارشد کابینه ژاپن در یک کنفرانس خبری ابراز امیدواری کرد که ایران تحت ریاست‌جمهوری آیت‌الله «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور منتخب ایران، به ثبات‌بخشی در منطقه غرب آسیا کمک کند. 

طبق این گزارش، وزیر امور خارجه ژاپن همچنین قصد دارد در جریان سفر خود، توقف‌هایی در  فلسطین اشغالی، مصر، اردن، ترکیه، عراق و قطر نیز داشته باشد.

بر اساس این گزارش، موتگی در صدد است در جریان سفر به سرزمین اشغالی، از طرفین فلسطینی و صهیونیستی درخواست کند که همچنان به آتش‌بس پایدار باشند و برای برقراری صلح و آشتی تلاش کنند.

 

منبع: الف

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۳۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند

وزیر امور خارجه گفت: هر دو کشور ایران و مصر مصصم به برقراری ارتباط هستند؛ از این رو در حال تدوین یک نقشه راه برای بازگشت به روابط دیپلماتیک هستیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه صبح امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هئیت دولت، اظهار داشت: گفتگویی با آقای سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در سفر اخیر داشتم و هر دو کشور مصصم به برقراری ارتباط هستند؛ از این رو در حال تدوین یک نقشه راه برای بازگشت به روابط دیپلماتیک هستیم.

وی درباره آتش بس در غزه تصریح کرد: حماس در چارچوب اصول خود پاسخی مثبت به طرح واقع بینانه مصر و قطر داده است و با این متن توافق موافقت کرده است.

وزیر خارجه افزود: اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها به وعده خود پایبند باشند و هیچ اتفاق دیگری نیفتد شاهد یک آتش بس در غزه خواهیم بود، اما نتانیاهو و افراد افراطی رژیم صهیونیستی خواهان تداوم جنگ هستند؛ زیرا اگر جنگ به پایان برسد بحران جدیدی در سرزمین‌های اشغالی پیش می‌آید.

درحال تکمیل...

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: غربی ها گفتند اگر می‌زنید، محکم نزنید! + فیلم
  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • دیدار وزیر خارجه و گروه دوستی پارلمانی ترکیه
  • وزیر خارجه اتریش: قصد پیوستن به ناتو را نداریم
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • هیئتی از تل‌آویو راهی قاهره است
  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه