Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین گفت: به زودی ترجمه مجموعه‌های داستانی از جنایات حقوق بشری در کانادا که در رابطه با بومیان این کشور است، توسط این معاونت رونمایی و منتشر خواهد شد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدعلی مؤمنی‌ها معاون بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین افزود: ترجمه این کتاب‌ها که در سه گروه سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان تحت عناوین: «زمانی که من هشت ساله بودم» به قلم کریستی جوردن فنتون و مارگارت پوکیاک پنتون، «من یک شماره نیستم» به قلم جنی کی دوپیوس و کیتی کیسر و «این حرف‌های من است» به قلم روبی اسلیپرجک است، که در مراحل پایانی ویراستاری قرار دارد، نسخه اصلی این کتاب‌ها توسط یکی از ایرانیان خارج از کشور در اختیار این معاونت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیرامون نسل‌کشی در کانادا گفت: بین سال‌های ۱۸۰۰ تا نیمه‌های ۱۹۸۰ میلادی، بسیاری از این کودکان از چهار سالگی از خانواده‌هایشان جدا و به مدارس شبانه‌روزی در اطراف کانادا فرستاده می‌شدند که این مدارس توسط سازمان‌های مرتبط با کلیسا و دولت فدرال راه‌اندازی شده بودند. آخرین مدرسه شبانه‌روزی دولت فدرال در تاریخ ۱۹۸۴میلادی بسته شد. در بسیاری از این مدارس لباس‌های کهنه به تن آنان می‌کردند و غذای ناکافی به آن‌ها داده می‌شد، به شکلی که بسیاری از آنان از سوءتغذیه رنج می‌بردند. تخمین زده شده که در حدود بیش از ۱۵۰۰۰۰ کودک در بیش از ۱۳۹ مدرسه شبانه‌روزی در سرتاسر این کشور حضور داشته‌اند. چیزی که در داخل این موسسات و مکان‌ها اتفاق افتاده، یک رسوایی و افتضاح در تاریخ کاناداست. بچه‌ها از لحاظ روانی، جسمی، احساسی و حتی جنسی مورد اذیت و آزار قرار می‌گرفتند و بسیاری از آن‌ها به‌دلیل بیماری‌های مسری و یا سعی در فرار از این مکان‌ها و بازگشت به خانه، جان خود را از دست دادند.

مؤمنی‌ها در پایان ترجمه و نشر این‌گونه از آثار را که توسط نویسندگان غربی نگاشته شده، اقدامی مناسب برای معرفی چهره واقعی غرب در مسائل حقوق بشری و آشنایی بیشتر با سابقه تمدن غربی دانست.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رونمایی از کتاب معرفی کتاب نسل کشی بومیان کانادا حقوق بشر آمریکایی حقوق بشر حقوق بشر در غرب حقوق بشر غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۳۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان گفت: مدیرانی که نمی‌توانند خود را با شعارها و برنامه های دولت در جهت خدمت جهادی و بدون منت به مردم هماهنگ کنند آماده رفتن باشند.

محمد ناظری امروز هشتم اردیبهشت در بازدید سرزده از ادارات این شهرستان بیان کرد: تاکیدات مکرر دولت سیزدهم در خدمت به مردم بایستی سرلوحه کاری مدیران و کارکنان ادارات باشد و در جهت افزایش رضایتمندی مردمی تمام تلاش و توان خود را به کار گیرند.

وی افزود: قابل پذیرش نیست مردم برای پیگیری مطالبه و حل‌ مشکل خود به ادارات مراجعه کنند و پاسخ یا پیگیری قابل لمسی از سوی مجموعه اداری مشاهده نکنند.

ناظری اضافه کرد: در صورتی که محرز شود اهمال کاری در روند حل مشکلات مراجعه کنندگان در اداره‌ای وجود دارد با جدیت برخورد خواهیم کرد.

وی خدمت بدون منت به مردم را وظیفه خود و تمام مدیران برشمرد و ادامه داد: خدمت بدون منت به مردم یعنی اینکه مدیر برای احصاء مشکلات در میدان باشد و خودش تمام موضوعات را در لحظه بررسی کند و در کوتاهترین زمان به فکر چاره اندیشی و رفع مشکل باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان معمولان گفت: پیرو خط مشی ریاست جمهوری و استاندار لرستان وظیفه ما و تمام مدیران نوکری مردم است، مدیرانی که نمی‌توانند خود را با شعارها و برنامه های دولت در جهت خدمت جهادی و بدون منت به مردم هماهنگ کنند آماده رفتن باشند.

ناظری با بیان اینکه خدمت به مردم توفیق الهی است، بیان کرد: هر پست مدیریتی زمانی به پایان می‌رسد و تمام مدیران بایستی به نحوی خدمت کنند که در زمان پایان مسئولیت در پیشگاه الهی و مردم سربلند باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟
  • امداد خودرو جاده‌ای شبانه روزی همدان
  • اورژانس جاده مرگ شبانه‌روزی می‌شود!
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز