Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ لوید چان اقتصاددان ارشد آکسفورد اکونومیکس در این باره می‌گوید: در بیشتر مناطق و کشورهای آسیایی هنوز هم شاهد آن هستیم که اگرچه هزینه‌های شخصی اندکی بهبود یافته اما به کندی پیش می‌رود و همچنان در سطح کمتر از دوران پیش از شیوع کرونا باقی مانده است.

چان تصریح کرد: مسیر بهبود اقتصادی اگرچه تاکنون نسبت به قبل هموارتر شده اما همچنان ناهمواری‌هایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه‌های کنونی مصرف‌کننده در منطقه آسیا را باید همچنان ناشی از شیوع ویروس کرونا عنوان کرد چرا که هنوز همه‌گیری در چند کشور آسیایی به پایان نرسیده است.

چین به عنوان نخستین کشوری که به بحران کووید – ۱۹ گرفتار شد، تا حدود زیادی در بازگرداندن اوضاع به پیش از دوران شیوع موفق عمل کرده است. هنوز هم با وجود تلاش دولت برای افزایش هزینه‌ها، بهبود اقتصادی با هزینه‌های اندک خرده فروشی کندتر حرکت کرده است.

در همین رابطه تیمور بیگ اقتصاددان ارشد بانک DBS سنگاپور عنوان کرد: روند کند بازگشت به اوضاع و شرایط عادی اقتصادی در سایر نقاط آسیا احتمالا تاثیر منفی بر روی رویکرد مصرف‌کننده و پویایی بازارها داشته است. همانطور که در سال گذشته مشاهده کردیم، پویایی یک پیش شرط مهم در مصرف تلقی می‌شود چرا که اگرچه با حفظ قرنطینه و ماندن افراد در خانه، تمایل بیشتری به سفارشات آنلاین ایجاد می‌شود اما همچنان سقف خرید نسبت به خرید حضوری محدودتر خواهند شد.

اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت کار و رفاه و نیز وزارت بهداشت بیانگر آن بوده است که در شمال ژاپن، استان اکیناوا هنوز در وضعیت اضطرار قرار دارد در حالی که در سایر مناطق از جمله توکیو اقدامات پیشگیرانه اجرایی می‌شود.

در همین حال در جنوب شرقی آسیا وزیر بهداشت اندونزی در ماه ژوئن اعلام کرد که بخش‌هایی از این کشور به دلیل شیوع نوع دلتای ویروس کرونا با مساله کمبود ظرفیت بیمارستان‌ها مواجه شده است. هند که دومین کشور در ابتلا به ویروس کروناست تا اواخر ماه ژوئن حدود ۳۰ میلیون مورد ثبت شده ابتلا به کرونا داشته است. تا همین اواخر هم کشورهای آسیای جنوب شرقی با موج ویرانگر دوم شیوع کرونا تحت فشار بوده‌اند.

تیمور بیگ تصریح کرد: دولت‌های آسیایی حمایت‌های مالی و محرک‌های پولی کمتری را نسبت به همتایان غربی خود در اختیار داشته‌اند و احتمالا همین مساله بر کندی روند بهبود اقتصادی در این کشورها تاثیرگذار خواهد بود.

این اقتصاددان بانک DBS ادامه داد: تا زمانی که محدودیت‌های منطقه‌ای برقرار است شاهد کندی روند بهبود اقتصادی خواهیم بود.

روند آهسته واکسیناسیون در آسیا

در مقایسه با کشورهای پیشرفته غربی، بیشتر کشورهای آسیایی به دلایلی از جمله عدم دسترسی به تعداد مناسب دوز واکسن کرونا، روند واکسیناسیون بسیار آهسته‌ای دارند.

چان اقتصاددان ارشد موسسه تحلیلی آکسفورد اکونومیکس توضیح داد که این موسسه وزن زیادی را برای واکسیناسیون کووید به عنوان راه‌حل بازگشت هزینه‌های شخصی به روال پیشین قائل شده است.

با این حال بیگ چندان نسبت به این مساله خوش بین نیست و بر این باور است که در قاره آسیا روند واکسیناسیون به صورت پله‌ای بوده و افزایش دو تا سه برابری روند واکسیناسیون نمی‌تواند تغییر محسوسی در منطقه ایجاد کند.

اقتصاددان DBS تصریح کرد: با مشاهده شرایط کنونی می‌توان تایید کرد که بسیاری از کشورهای آسیایی هنوز راهی دراز تا دستیابی به یک ثبات اقتصادی پیش رو دارند.

طبق داده‌های موجود تا تاریخ یکم جولای ۲۰۲۱، فقط ۱۲.۶۵ درصد از کل جمعیت ژاپن واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. در جنوب شرقی آسیا هم کشورهایی مانند اندونزی و فیلیپین هر کدام حدود ۵ درصد و یا میزان کمتری از جمعیت خود را واکسینه کرده‌اند.

سنگاپور اما در این منطقه وضعیتی بسیار متفاوت از دیگر کشورها دارد چرا که تا تاریخ چهارم جولای حدود ۳۷ درصد از کل جمعیت خود را به صورت کامل واکسینه کرده است. این در حالی است که کافیست در یک نگاه مقایسه‌ای روند واکسیناسیون را در آمریکا و انگلیس هم مدنظر قرار دهیم که موفق به واکسینه کامل حدود ۴۰ درصد از جمعیت خود شده‌اند.

پربیننده ترین قانون مالیات بر ارزش افزوده دائمی شد گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی / بازخرید معکوس ۶۴.۶هزار میلیارد ریال برای جذب نقدینگی ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۴۰۰/۴/۱۵ دیپلماسی اقتصادی کارآمد؛ اولویت اقتصادی دولت سیزدهم / فرصت دیپلماسی راه در حال از بین رفتن ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۴۰۰/۴/۱۴

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد آسیا ویروس کرونا روند واکسیناسیون بهبود اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۳۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند

آفتاب‌‌نیوز :

برای اینکه فردی سرحال و پرانرژی از خواب بیدار شود، هر شبانه روز به چند ساعت خواب عمیق نیاز دارد. در حالی که کیفیت خواب با افزایش سن کاهش می‌یابد، اما بسیاری از جوانان نیز مشکلات خواب را گزارش می‌کنند.

داشتن خواب باکیفیت، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد، خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش می‌دهد، از استرس می‌کاهد و خلق و خو و تمرکز را نیز بهبود می‌دهد.

همچنین برخی عادات مخرب هم بر کیفیت خواب افراد تاثیر می‌گذارند که آگاهی از آن‌ها و مدیریت صحیح این عادت‌ها می‌تواند مفید و در بهبود سلامت کلی فرد موثر باشد.

در ادامه به نقل از نشریه "هندوستان تایمز" به برخی از این عادات اشاره می‌کنیم:

* استفاده از تلفن همراه قبل از خواب

نور آبی که از صفحه نمایش تلفن همراه شما ساطع می‌شود، کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نور آبی می‌تواند تولید ملاتونین در بدن را که هورمون اصلی کنترل کننده چرخه خواب و بیداری است، مختل کند. ملاتونین ناکافی می‌تواند باعث بی خوابی، حساس شدن و خواب آلودگی در طول روز شود.

* خوردن مقدار زیادی غذا قبل از خواب

خوردن یک وعده غذایی پر حجم کمتر از یک ساعت قبل از خواب می‌تواند بر کیفیت خواب تاثیر گذاشته و به خواب رفتن را مشکل کند.

* مصرف بی رویه کافئین

مصرف بیش از اندازه قهوه منجر به اختلالات خواب می‌شود. کافئین محرکی است که می‌تواند به خواب رفتن را سخت کند.

* قرار نگرفتن در معرض نور طبیعی

زمانی که خود را از نور خورشید محروم می‌کنیم، سطح ملانین را کاهش می‌دهیم. ملانین، ملاتونین را می‌سازد که به چرخه خواب کمک می‌کند.

* بی توجهی به افزایش استرس 

سطوح بالای استرس با طولانی شدن مدت زمان به خواب رفتن و اختلالات خواب مرتبط است. کم خوابی سیستم واکنش بدن به استرس را تحریک می‌کند و منجر به افزایش هورمون‌های استرس، یعنی کورتیزول می‌شود که بر خواب تاثیر می‌گذارد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیام تبریک رئیس مجلس در پی قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره