Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-26@09:05:00 GMT

۱۰۸ درصد از درآمد‌های مالیاتی محقق شده است

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۳۶۹۷

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: پارسال ۱۰۸ درصد از درآمد‌های مالیاتی تحقق پیدا کرد که این رقم هشت درصد بیشتر از میزان مصوب بوده است.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز: فرهاد دژپسند در حاشیه مراسم هفته مالیات که در سازمان امور مالیاتی کشور با حضور مدیران ارشد این سازمان برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: درآمدهای مالیاتی جزو درآمدهای تمیز دولت است و موضوعی است که باید در کوتاه مدت به آن توجه شود و در بلند مدت و میان مدت جایگزین بودجه مبتنی بر مالیات به جای مبتنی بر نفت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: عملکرد سه سال گذشته همکاران ما در سازمان مالیاتی خیلی درخشان بوده است، چون رویکرد اصلی مالیات این است که به آن به عنوان ابزار درآمد نگاه نمی‌کنیم بلکه ابزار عدالت اجتماعی، توسعه اقتصادی و عدالت منطقه‌ای است.

دژپسند با اشاره به مؤدیان مالیاتی که در سه سال اخیر شعار وصول با رعایت اصول را مبنای کار خود قرار دادند افزود: در این سه سال درآمدهای مالیاتی خوبی بدون اینکه تنشی ایجاد شود تحقق یافت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: سازمان مالیاتی مراقب بود مؤدیان خوش حساب، منظم و دارای شناسنامه که از قبل ضرورت افزایش مالیاتی دچار آسیب نشوند و کسانی که در شرایط کرونا بودند و از کرونا آسیب دیدند کاملاً از فشار مالیاتی در امان بودند.

دژپسند با اشاره به اینکه مراسم امروز در آستانه روز مالیات یعنی ۱۶ تیرماه برگزار شد گفت: در این مراسم از زحمات و عملکرد خوب آن‌ها در سه سال گذشته که با جنگ تحمیلی تحریم اقتصادی روبه رو بودیم تشکر کردیم.

وی افزود: زمانی که دشمن جنگی را طراحی کرد و به درآمدهای نفتی ما آسیب رساند و انتقال منابع را از خارج به داخل برای استفاده در بودجه با مشکل مواجه کرد، به دنبال منابع جایگزین رفتیم تا برای تأمین مالی دولت از درآمدهای مالیاتی استفاده کنیم.

دژپسند گفت: در سال جاری که سال مهمی از نظر انتقال دولت است و درآمدهای نفتی تحقق نیافته، سازمان مالیاتی باید با یک سبک جهادی به تحقق درآمدهای مالیاتی کمک کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: شاخص‌ها و ابزارهای برنامه‌ای که در این زمینه تدوین شد را امروز مرور کردیم و خوشبختانه این آمادگی در سازمان مالیاتی وجود دارد که با سرعت کارهای خود را ادامه دهد و با توجه به کار تاریخی که در دو سال اخیر انجام شد، امیدواریم ادامه آن در سال ۱۴۰۰ مقدمه‌ای برای سال متفاوت و متمایز مالیاتی باشد.

دژپسند درباره پایانه‌های فروشگاهی نیز گفت: اینکه بتوانیم با اجرایی کردن آن جلوی فرار مالیاتی را بگیریم یک اقدام بسیار مهمی است و در واقع وصول مالیاتی را مؤثرتر می‌کند، به عبارت دیگر به عدالت مالیاتی هم کمک می‌کند که زیر ساخت آن در سازمان مالیاتی انجام شده و برای اجرایی شدن آن علاوه بر سازمان مالیاتی، شرکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز باید آمادگی داشته باشند.

وی افزود: پیش بینی ما این است که این کار به طور کامل تا پایان سال انجام شود گرچه زودتر می‌توانستیم آن را اجرایی کنیم، اما به خاطر شرایط کرونایی برنامه‌های آموزشی به تعویق افتاد، ولی در مجموع برنامه مدونی وجود دارد که تا پایان سال اجرا شود.

برچسب ها: دژپسند ، مالیات ، وزارت اقتصاد ، بازارنیوز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OZl

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: دژپسند مالیات وزارت اقتصاد بازارنیوز درآمدهای مالیاتی سازمان مالیاتی سه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند

رئیس جمهور با بیان اینکه در آغاز فعالیت دولت رفع ناترازی‌ها و مشکلات کشور از جمله تنش‌های‌ آبی، ناترازی برق، مشکلات اشتغال و مسکن، تورم، کسری بودجه و بهبود وضعیت اقتصادی زندگی مردم را در محور برنامه‌های خود قرار دادیم، گفت: امروز بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در اجتماع مردم مناطق جنوب غربی تهران، در صحن امام‌زاده حسن (ع) با گرامیداشت یاد شهیدان و ادای احترام به خانواده معظم شهدا تصریح کرد: مردم عزیز این مناطق در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره در صف مقدم دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها و یار انقلاب، امام و رهبری بودند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همواره به دنبال فرصتی بودم تا در جمع باصفا و نورانی مردمان سخت‌کوش و متدین این منطقه حضور یابم، افزود: بنای دولت اداره امور بر مبنای عمل به دستورات الهی در همه عرصه‌های زندگی، اجرای عدالت با تکیه بر امکانات داخلی و بر مبنای سند آمایش سرزمینی است. بر همین اساس در آغاز به کار دولت رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا، ناترازی‌های گسترده برق، کاهش بیکاری و رفع مشکل اشتغال و رفع دغدغه مردم درباره مسکن را مبنای کار خود قرار دادیم و امروز بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده‌اند.

رئیسی همچنین با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های متنوع کشور شرایط اقتصادی زندگی مردم را بهبود بخشیم، اظهار داشت: بنای بنده این نیست که بگویم دولت چه وضعیتی را تحویل گرفت و در گذشته وضعیت چگونه بوده است، اما فقط در یک مورد دولت را با ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفتیم که این کسری بودجه یکی از اصل‌ترین دلایل ایجاد تورم است، اما بدون استقراض از بانک مرکزی یا چاپ پول با تولید و ایجاد منابع و درآمدهای جدید هم این کسری را رفع کردیم و هم توانستیم روند تورم را کاهشی کنیم.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 747977

دیگر خبرها

  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت