Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید «علی آقازاده» روز چهارشنبه در کارگروه گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۰ استان مرکزی در اراک، افزود: به هیچ عنوان  مسئولان استانی رضایت به خاموشی صنایع حتی پرمصرف رال نیز ندارند اما، در شرایط دشوار کنونی و بحران کمبود انرژی الکتریکی مشترکان پرمصرف در اولویت هستند.

وی ضمن عذرخواهی از صنایع و مردم استان مرکزی به خاطر کسری برق و قطع آب در برخی مناطق روستایی و شهری، بیان کرد: پایداری برق خانگی در کاهش فشارهای اجتماعی و قطع آب آشامیدنی برخی مناطق شهری و روستایی نیز موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی ادامه داد: صنایع فولاد و سیمان استان بر اساس تصمیم ملی باید از امروز با ۱۰ درصد بار فعالیت داشته باشند چرا که موضوع کمبود برق فصلی و موقتی نیست و تا سال‌های آینده ادامه دارد و باید مدیریت اصولی در حوزه‌های مختلف اعمال شود.

آقازاده اظهار داشت:  با توجه به بحران کمبود انرزی الکتریکی در ایام سرد سال معضل جدی دیگری به‌نام تامین سوخت نیروگاه‌ها نیز وجود دارد و این مهم توجه اصولی به اصلاح الگوی مصرف را دوچندان کرده است.

وی عنوان کرد: شرکت آلومینیوم ایران در اراک یکی از مشترکان پر مصرف برق است که باید مدیریت مصرف انرژی الکتریکی را از ۵۲ مگاوات به ۱۰۰ مگاوات کاهش برساندو این مصوبه لازم الاجرا از همین امروز باید عملیاتی شود.

استاندار مرکزی افزود: استان مرکزی پایتخت صنعت ایران است که طیف قابل توجهی از واحدهای تولیدی در آن مستقر شده و صنایع استان می‌توانند برای کاهش خسارت در بخش تولید و مدیریت صدمات به ماشین‌آلات و تجهیزاتشان، بار مصرفی انرژی الکتریکی خود را  به نیمه‌شب تا ۶ بامداد منتقل کنند.

آقازاده تاکید کرد: صرفه‌جویی کلید عبور از بحران برق است و امید می‌رود که همه طیف‌ها در این راستا همراه باشند و نظارت بر مصرف برق ادارات استان مرکزی نیز با جدیت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص کشور و بحران برق در فصول سرد امسال احتمال استفاده از سوخت مایع برای نیروگاه شازند وجود دارد و باید از هم‌اکنون مقوله فیلتراسیون که پارسال برای این مجموعه مصوب شده به جریان بیفتد تا مشکل بزرگتری چون آلودگی هوا در زمستان امسال بروز نکند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: نیروگاه شازندباید  هرچه سریعتر برای جلوگیری از آلودگی هوا در شازند و اراک اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهد و نظارت جدی در این راستا باید اعمال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: صنایع، شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی که بار مصرفی بالا در انرژی الکتریکی دارند باید مشخص شوند چرا که سه هفته پیش رو شرایط به مراتب دشوارتر است و می‌طلبد که تعطیلات تابستانه صنایع استان در این مدت اعمال شود تا بتوان اوضاع را در کنترل گرفت.

«بهروز اکرمی» بیان کرد:  نهادهای دولتی و ادارات استان اکنون ۶۰ مگاوات مصرف روزانه برق دارند که رقم درشتی است و اگر مدیران دستگاه‌های اجرایی مسئله صرفه‌جویی را جدی نگیرند بدون هیچ تعارف با آنان برخورد شده و برق دوایر دولتی متخلف قطع خواهدشد.

وی ادامه داد: جای تاسف دارد که تابلوی برخی ادارات شبانه‌روز روشن است و انتظار است برای عبور از وضعیت بحران برق همه با جدیت پای کار آیند و مشترکان پرمصرف در اسرع وقت شناسایی شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: اقدامات صورت گرفته برای کشف ماینرهای غیرمجاز در استان تاکنون مطلوب بوده و این مهم همچنان باید با جدیت دنبال شود.

«سعید فرخی» افزود: برخی از مردم از رویه اطلاع رسانی خاموشی‌ها گلایه دارند که با توجه به گرمای هوا نیاز است اطلاع‌رسانی در این راستای با شیوه‌های مطلوب‌تری اعمال شود.

وی بیان کرد: کاهش تولید و افزایش مصرف برق موجب شد دیرزو ( سه‌شنبه) یکی از سخت‌ترین روزها در استان مرکزی باشد اما چاره‌ای نیست و باید وضعیت را به گونه‌ای مدیریت کرد تا مشکلات جدی‌تری رخ ندهد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر در ادامه این نشست گفت: شرایط شکننده‌ای در وضعیت برق کشور وجود دارد و در روزهای آتی افزایش دما نیز در پیش است و پیک مصرف برق کنونی حداقل تا ۱۵ مردادماه امسال وجود دارد.

«فرهاد شبیهی» بیان کرد: شورای امنیت ملی کشور روز گذشته ( سه‌شنبه) مصوبه داشت که  بر اساس آن صنایع فولاد و سیمان کشور تا اطلاع ثانوی باید بار مصرفی خود را از انرزی الکتریکی به ۱۰ درصد برسانند و این تکلیف باید به فوریت در استان اعمال شود.

وی  ادامه داد: استان مرکزی قطب مهم صنعت ایران است و نیاز است این بخش در زمینه عبور از بحران موجود بیش از پیش همکاری داشته باشند.

شبیهی اظهار داشت: گزارش‌هایی از بدمصرفی برق در کسبه و بانک‌های استان رسیده و انتظار است این مشترکان نیز همکاری خوبی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم در این نشست گفت: خاموشی‌های عمومی و خانگی از ابتدای هفته جاری در استان اعمال شده و در این روزها خاموشی‌ها از ساعت هفت و نیم صبح آغاز و تا ساعتی از بامداد ادامه داشته است.

« محمد اله‌داد» افزود: وضعیت سختی برای تامین انرژی الکتریکی کشور حاکم است و در روزهای گذشته، نیروگاه‌ها و سدهایی را در کشور از دست دادیم، سقف مجاز فعلی مجموع مشترکان توزیع برق و برق منطقه‌ای یک‌هزار و ۲۴۹ مگاوات است و این در حالی است که نیاز مصرف حدود یک‌هزار و ۸۰۰ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: نیاز است همه مشترکان به‌ویژه صنایع برای گذر از این وضعیت همکاری لازم را داشته باشند.

در نشست کارگروه گذر از پیک مصرف برق استان مرکزی مصوب شد که حداکثر سقف مصرف بار صنایع فولادی و سیمان ۱۰ درصد باشد و سایر صنایع به جز آلومینیوم سقف مصرفی آن‌ها ۵۰ درصد و از ساعت ۱۲ تا ۹ شب است.

همچنین صنایعی که امکان تغییر شیفت دارند باید از امروز فعالیت خود را به ساعات غیر پیک منتقل کرده و ادارات و واحدهای تولیدی دارای ژنراتور نیز باید برق خود را از ساعت ۱۲ تا ۱۳ و ۳۰ از این طریق تامین کنند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی استانداری مرکزی سیدعلی آقازاده قطع برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی استانداری مرکزی اراک استان مرکزی استانداری مرکزی سیدعلی آقازاده قطع برق انرژی الکتریکی نشست گفت استان مرکزی داشته باشند برق استان اعمال شود مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۳۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالامیر یاقوتی، استفاده از کولر گازی به جای کولر آبی در مناطق عادی و معتدل کشور را با افزایش ٣ برابری مصرف برق و افزایش ٨ برابری نرخ برق همراه دانست که در مجموع قبض برق مشترک خانگی را به ٢٤ برابر افزایش می‌دهد.

وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.

وی الگوی مصرف مناطق عادی در فصل گرم را ٣٠٠ کیلووات ساعت عنوان کرد و افزود: هزینه برق مشترکان خانگی که از کولرهای آبی استفاده می‌کنند در هر دوره ٢ ماهه حدود ٨٠ هزار تومان است که در صورت جایگزینی کولر گازی، مصرف سرمایشی از ١٠٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت به بیش از ٧٠٠ کیلووات ساعت افزایش می‌یابد که با احتساب مصرف سایر لوازم برقی، مصرف دوره بیش از ٣ برابر افزایش و از ٣٠٠ کیلووات ساعت به حدود ٩٠٠ تا ١٢٠٠ کیلووات ساعت می‌رسد و مشترک باید بیش از ٢ میلیون تومان هزینه برق پرداخت کند.

یاقوتی با اشاره به تقسیم بندی کشور به ٥ اقلیم آب و هوایی شامل مناطق گرم یک تا ٤ و مناطق عادی گفت: تقریباً ٨٠ درصد مشترکان خانگی در مناطق عادی و معتدل مانند شمال غرب و شمال شرق کشور ساکن هستند که استان‌های تهران‌، زنجان، قزوین، همدان و لرستان، اغلب مناطق استان کردستان و کرمانشاه همچنین بخش‌هایی از اصفهان را در بر می‌گیرد.


کد خبر 847549 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم برق قیمت - برق

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود