Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: تعطیلی نوبتی برای برخی استان‌ها که دارای دمای هوای بالا هستند، مورد تاکید نمایندگان در جلسه صبح امروز بود. در موضوع کاهش روشنایی معابر هم جزو دستورات بود که وزارت نیرو بررسی کند و حدالامکان از این روش هم استفاده کنند.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز در خصوص جلسه امروز (چهارشنبه) با وزیر نیرو، اظهار کرد: امروز جلسه کمیسیون انرژی مجلس با حضور وزیر نیرو و معاونین وی برگزار شد که در این جلسه نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نمایندگان در این جلسه گله‌مندی‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند و جمع بندی جلسه به این شکل شد که وزارت نیرو برای دو فاز بلندمدت و کوتاه مدت، برنامه‌ریزی و اقداماتی را داشته باشد.

وی افزود: پیشنهاداتی که درحوزه اقدامات بلندمدت بود، همیشه جزو تاکیدات کمیسیون انرژی مجلس بوده و بار‌ها برای آن جلساتی تشکیل شده است. این اقدامات و این موضواعت بلند مدت ناظر بر افزایش تولید، ایجاد ظرفیت‌های مناسب، سیاست‌های قیمتی و موارد مختلفی است که در آینده به جد دنبال خواهد شد. در کوتاه مدت برای خروج از شرایطی که اکنون به آن دچار شدیم، چندین نکته مدنظر است که امیدواریم اجرایی شود.

نخعی ادامه داد: مقرر شد کمیته مشترکی از بین نمایندگان کمیسیون انرژی و کمیسیون‌های دیگر مرتبط مجلس تشکیل شود که این کمیته نقش نظارت و کمک به دولت را ایفا کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: در اطلاع رسانی‌های وزارت نیرو درباره زمان‌بندی خاموشی‌های استان‌ها ضعف‌های زیادی وجود دارد که یکی از گله‌مندی‌های جدی مردم هم همین معضل اطلاع‌رسانی نامناسب است. تاکید شد که وزارت نیرو اطلاع رسانی‌های دقیق تری انجام دهد و صدا و سیما هم به آن‌ها کمک کند. ما این پیشنهاد را دادیم که صدا و سیما یک گروهی را در مرکز دیسپاچینگ مستقر کند که این‌ها به صورت لحظه‌ای آخرین وضعیت تولید و مصرف برق در کشور را به مردم اطلاع رسانی کنند و مردم کاملا در جریان شرایط قرار بگیرند.

وی افزود: تاکید شد که شخص وزیر نیرو که از طرف دولت هم برای این موضوع ماموریت پیدا کرده، از همه دستگاه‌ها مثل وزارت نفت و مابقی دستگاه‌هایی که نیروگاه و امکان تولید برق در صنایع خود دارند، بخواهد همه ظرفیت‌های خود را در اختیار وزارت نیرو قرار دهند.

نخعی از پیوستن نیروگاه‌های تجدیدپذیر به مدار برق کشور در روز‌های آینده خبر داد و تصریح کرد: تعدادی نیروگاه تجدیدپذیر در کشور داریم که این‌ها ظرف چند روز، امکان عقد قرارداد و اضافه کردن ظرفیت آن‌ها به ظرفیت‌های موجود را دارند. قرار شد که وزارت نیرو این موضوع را هم پیگیری کند تا هرچه زودتر برق تولیدی این نیروگاه‌ها وارد مدار شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰۰ مگاوات ظرفیت تولید این تجدیدپذیر‌ها باشد. همچنین مقرر شد نیروگاه‌هایی که نیاز به تعمیر دارند تا وارد مدار شوند، هرچه زودتر مشکلاتشان برطرف و وارد مدار شوند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس دیگر مصوبه جلسه امروز را استفاده حداکثری از ژنراتور‌های برق اعلام کرد و گفت: بسیاری از مراکز مانند بیمارستان ها، مراکز نظامی و... ژنراتور‌هایی را دارند که تاکید شد این مراکز حداکثر استفاده را از این ژنراتور‌ها داشته باشند.

وی در بیان سایر دستورات جلسه امروز کمیسیون انرژی با وزیر نیرو، عنوان کرد: تعطیلی نوبتی برای برخی استان‌ها مانند هرمزگان، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان که دارای دمای هوای بالا هستند، مورد تاکید نمایندگان در جلسه صبح امروز بود. همچنین تاکید شد وزارت صمت، اورهال برخی از صنایع بزرگ را دنبال کند تا در زمان پیک مصرف، اورهال به صورت نوبتی انجام شود.  کاهش روشنایی معابر هم جزو دستورات بود که باید وزارت نیرو آن را بررسی کرده و حدالامکان از این روش هم استفاده شود. هچنین بررسی شود از هر کجا که واردات برق برای کشور مقدور است، از آن امکان استفاده کنند.

نخعی در پایان ابراز امیدواری کرد با همت دستگاه‌های مختلف کشور بتوانیم از وضعیت اضطراری موجود در کشور در زمینه برق عبور کنیم تا مردم با کمترین مشکلات مواجه باشند.   پایان پیام// برچسب ها: خاموشی معابر ، کمیسیون انرژی ، قطعی برق لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OZo

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: خاموشی معابر کمیسیون انرژی قطعی برق سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس وزارت نیرو اطلاع رسانی وزیر نیرو استان ها تاکید شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان در زمینه تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی با مشکل مواجه است، گفت: قبلاً در استان هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس وجود داشت اما در سه سال گذشته این تعداد تقریبا به ۴۰۰ دستگاه رسیده است.

مالک رحمتی، جمعه، هفتم اردیبهشت ماه، در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی استان که با حضور وزیر راه برگزار شد، با بیان اینکه حمل و نقل عمومی ما از وضعیت خوبی برخوردار نیست، اظهار کرد: میزان تلفات درون و برون شهری سالانه‌ی هزار نفری در شأن استان نیست، ولی این واقعیت تلخی است که اتفاق می‌افتد. در آزادراه پیامبر اعظم در سال گذشته ۹۷ فوتی اتفاق افتاده است. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: با افت رام قطارهای استان نیز رو به رو هستیم و باید در کنار ایمنی راه‌ها به آن توجه شود و از وزیر محترم خواهشمندیم نسبت به حمل و نقل عمومی و ریلی در تخصیص اتوبوس و رام قطار دستورات لازم را صادر کنند.

وی با بیان اینکه امروز سه دستور جهادی از طرف وزیر صورت گرفت، خاطر نشان کرد: برای قطعه شش آزادراه تبریز-ارومیه تزریق نقدینگی و اختصاص قیر در دستور کار قرار گرفت و یکی از آرزوهای دیرینه مردم، کمربندی ایلخچی نیز بازدید شد و دستورات لازم صادر شد و قرار است یک باند آن تا تیرماه آزاد شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی