Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@00:05:04 GMT

تمام مجوزها برای استخراج رمزارزها لغو می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۴۰۸۶

تمام مجوزها برای استخراج رمزارزها لغو می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون حسنوند پس از اتمام جلسه فوق العاده کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با موضوع قطعی برق، اظهار داشت: با توجه به شرایط اضطراری که در کشور ایجاد شد و با پیگیری رئیس مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس مجلس امروز جلسه‌ای در کمیسیون انرژی جهت بررسی وضعیت و اتخاذ تصمیمات لازم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در این جلسه در خصوص اقداماتی که باید در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت انجام شود، بحث‌هایی صورت گرفت، گفت: ما ظرفیت‌های مختلفی داریم که می‌تواند به کمک صنعت برق بیاید. برای مثال، برخی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها نظیر وزارت نفت و پتروشیمی‌ها که دارای نیروگاه‌های برق هستند باید این ظرفیت را به طور کامل در اختیار وزارت نیرو قرار دهند تا ظرفیت این نیروگاه‌ها نیز وارد مدار شوند.

وزارت نیرو مکلف به استفاده از ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر شد

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین بخشی از تولید بخش خصوصی از انرژی‌های تجدیدپذیر است که حداقل ۶۰۰ مگاوات آن اکنون آماده بهره‌برداری است و مقرر شد حداکثر تا پایان هفته وزارت نیرو با انعقاد قرارداد، این ظرفیت را وارد مدار کند.

حسنوند ادامه داد: اورهال برخی از نیروگاه‌ها که با تاخیر انجام شده بود، باعث کاهش تولید شد. در حال حاضر ۳۱۲ مگاوات از ظرفیت نیروگاه رامین مجددا وارد مدار شده است و می‌تواند ۳۰۰ مگاوات دیگر نیز تولید کند. این کار می‌تواند خاموشی‌ها را تا حدودی کاهش دهد.

روشنایی معابر کاهش می‌یابد

وی تاکید کرد: از سوی دیگر مقرر شد تمامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نیروهای مسلح و بخش‌هایی که دارای ژنراتور و دیزل هستند، از آن استفاده کنند و از برق دولتی کمتر استفاده کنند. حدود دو درصد از برق کشور صرف روشنایی معابر می‌شود و تاکید شد تا روشنایی معابر کاهش یافته و از خاموشی‌های منازل کم شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر با قطع برق در برخی از مناطق، آب منازل نیز قطع می‌شود که قرار شد کمیته‌ای مشترک شکل گرفته و نسبت به خرید دیزل ژنراتور به منظور تامین برق چاه‌های عمیق آب و تامین آب شرب مناطق اقدام شود. درباره صادرات برق هم توصیه شد که اولویت در مصرف داخل باشد.

دولت شهرهای قرمز کرونایی را تعطیل کند

حسنوند بیان کرد: پیشنهاد کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی این بود که در استان‌هایی که گرمسیر بوده، به صورت نوبتی هر هفته تعطیل شوند تا شاهد کاهش مصرف برق باشیم. همچنین پیشنهاد دیگر ما این بود که شهرهایی که وضعیت قرمز کرونایی دارند، از سوی دولت سه روز تعطیل شوند.

وی درباره تاثیر استخراج رمزارزها بر قطعی برق، گفت: رمزارزها از دیگر موضوعات جدی بود که در مورد آن بحث شد و قرار شد تمام مجوزها لغو شود و به هیچ وجه اجازه فعالیت تا پایان شهریور ماه داده نشد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشترکین پُرمصرف که بیش از ۳۰ درصد افزایش غیرمتعارف مصرف دارند، به اعتقاد ما به صورت غیرقانونی استخراج دارند که باید دادستان به آن ورود کند. همچنین مجوز برخی از رمزارزها که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت داده شده، مکان استخراج آن مشخص نیست و مجوز صرفا به فرد داده شده است.

حسنوند با بیان اینکه قرار شد تمام مکان‌های استخراج رمزارز با استعلام مشخص شود،گفت: کمیسیون انرژی مجلس با جدیت در این حوزه عمل می‌کند و پیشنهادات کمیسیون هم به سران قوا ارجاع خواهد شد.

کد خبر 5252561 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس فریدون حسنوند وزارت نفت وزارت نیرو مجلس شورای اسلامی کمیسیون انرژی مجلس قطعی برق سیدابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم هیئت دولت قوه قضاییه اسحاق جهانگیری انتخابات 1400 افغانستان غلامحسین محسنی اژه ای حسن روحانی وزارت امور خارجه شورای نگهبان محمد باقر قالیباف قطعی برق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد | انتخابات در این ۸ حوزه تمام الکترونیکی برگزار می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین، اسامی نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بر اساس زیر اعلام شد:

۱- سمیه گلپور چمرکوهی
۲- ریحانه اخلاقی
۳-سمیه رفیعی
۴- زینب قیصری
۵- زهره سادات لاجوردی
۶- علی‌اصغر پورمحمدی
۷- ابوالقاسم جراره
۸- محمد سراج
۹- مجتبی رحماندوست
۱۰- علیرضا سلیمی
۱۱- حسین صمصامی مزرعه آخوند
۱۲- ابراهیم عزیزی
۱۳- پیمان فلسفی
۱۴- سیدنظام الدین موسوی
۱۵- سیدمرتضی محمودی
۱۶- احمد نادری

«احسان محمدحسینی» مدیر روابط عمومی و امور رسانه شورای وحدت در خصوص این لیست گفت: در فرایند انتخاب نمایندگان تلاش شد در شرایط برابر از نظر صلاحیت، بانوان در اولویت قرار داشته و در صدر فهرست قرار گیرند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت، ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود و از بین نامزدها ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

حوزه‌های انتخابیه تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، ۲۲ حوزه انتخابیه‌ای هستند که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده است.

انتخابات در مرحله دوم نیز در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

در تهران برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است تا ازدحامی در شعب شکل نگیرد و رأی‌دهندگان به راحتی و سهولت رأی خود را به صندوق بیاندازند.

آخرین جلسه مجلس یازدهم ۲ خرداد تشکیل و مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، ۷ خرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و با پیام مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.



کد خبر 849001 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه مجلس - انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • متخلفان استخراج غیرمجاز رمز ارز ١٠٠ برابر نرخ انرژی جریمه می شوند
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد | انتخابات در این ۸ حوزه تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • عضو شورای شهر بجنورد ازبلاتکلیفی کارخانه کمپوست انتقاد کرد