Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@02:46:09 GMT

کتبیه سقف بارگاه امام حسین(ع) در شیراز رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۴۱۵۹

کتبیه سقف بارگاه امام حسین(ع) در شیراز رونمایی شد

گروه استان‌ها- کتبیه سقف بارگاه امام حسین(ع) که در مراحل پایانی ساخت قرار دارد، رونمایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، مراسم رونمایی از کتیبه سقف قبور مطهر شهدای 72 تن حرم مطهر امام حسین (ع) با حضور مسئولان لشکری و استانی پیش از ظهر امروز برگزار شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز صبح در حاشیه بازدید از مرحله پایانی ساخت سقف بارگاه امام حسین (ع) در سخنانی اظهارداشت: با دست هنرمندان و صنعتگران شیرازی شاهد نوشتن و نصب نام تک‌تک اصحاب امام حسین (ع) بر روی سقف آرامگاه نشان از ارادت این خطه از میهن اسلامیمان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: حرکت ارزشمند و روحانی که از سوی عتبات عالیات استان در محل پادگان زرهی انجام‌ شده قابل‌تقدیر است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در این دیدار افزود: نوشتن اسامی اصحاب امام حسین (ع) بر روی سقف حضرت از سوی هنرمندان فارسی و شیرازی به مرحله نهایی رسیده و به‌زودی آماده حمل به عراق و نصب در بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) است.

سردار یدالله بوعلی با اشاره به اینکه تمامی نیرو‌های مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران خادمان امام حسین (ع) هستند و ظرفیت‌ بسیجیان در توسعه حرم امام حسین (ع) به کار گرفته می‌شود، گفت: سهم سپاه در توسعه سهم بارگاه امام حسین (ع) و نیز ساخت صحن عقلیه بنی‌هاشم حضرت زینت (س) 6 هزار متر است.

اتمام فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر امام حسین(ع)؛ آغاز پویش هر استان فارسی «5هزار تومان» نذر توسعه عتبات عالیاتبهره‌برداری از "صحن حضرت زهرا(س)" در طرح توسعه حرم مطهر علوی طی ماه‌های آتی + تصاویر

وی ضمن تقدیر از ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس تصریح کرد: استان فارس در ساخت، بهسازی و توسعه حرم‌های عتبات عالیات پیش‌گام بوده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در ادامه این بازدید خاطرنشان کرد: در ساخت سقف قبور شهدای 72 تن از یاران امام حسین (ع) از سازه‌های چوبی، شاه گره و چوب ساج استفاده‌ شده است.

اسکندر قاسمی بیان داشت: گره کاری، معرق‌کاری، خاتم‌کاری منحصربه‌فرد در رنگ‌های مختلف با چوب نارنج، عناب و گردو از دیگر مواردی که در این سازه‌ مورد استفاده قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: ساخت سقف حدود 3 سال طول کشیده و پس از رنگ‌آمیزی آماده ارسال به عراق است.

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بارگاه امام حسین عتبات عالیات استان فارس توسعه حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۴۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از بانک امانات تجهیزات پزشکی در دشتستان

بانک امانات تجهیزات پزشکی خانه هلال روستایی در شهرستان دشتستان با حضور مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور رونمایی و افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتستان، عباس احدپور  صبح امروز در آیین افتتاحیه خانه هلال شهرستان دشتستان اظهار داشت: وقتی از نیاز و اهمیت موجودیت این مکان‌ها در روستا و مناطق کم برخوردار صحبت شود به مراتب راه توسعه خانه‌های هلال در سطح کشور نیز هموارتر خواهد شد.

وی افزود: یکی از موارد مهم در فعالیت و وجود این خانه‌ها توسعه آموزش‌های امدادی و بالا بردن توان امدادی مردم در زمان وقوع حوادث است این امر به خودی خود در نمایش اهداف تأسیس خانه‌های هلال نقش مؤثر دارد.

مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور با اشاره به وجود 142 روستا در شهرستان دشتستان تصریح کرد: باید تلاش مضاعف در پیش گرفت و در تأسیس خانه هلال در این منطقه همت کنیم.

احدپور با قدردانی از تلاش خیرین در همراه کردن مسیر خدمت‌رسانی گفت: از ابتدای راه‌اندازی بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی تاکنون خدمات خوبی به جامعه هدف ارائه شده است.

مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور با اشاره به افتتاح بانک امانات پزشکی خانه هلال روستای در دشتستان اظهار کرد: این بانک‌ها با هدف کمک به بیماران نیازمند در تأمین کالاهای پزشکی راه‌اندازی شده است. در عرصه امانات تجهیزات پزشکی باید بحث وقف و امانت بودن را در نگاه مردم نهادینه کنیم و بی شک این مهم باعث افزایش همراهی و همکاری مردم خواهد شد.

احسان ایزدپناه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر هم با اشاره به نقش خیرین در ارتقا خدمات خانه‌های هلال گفت: در جذب خیرین تلاش بیشتری باید در دستور کار قرار گیرد این امر مستلزم برنامه‌ریزی و مدیریت است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • رونمایی از بانک امانات تجهیزات پزشکی در دشتستان
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • روز صعود از لیگ یک به لیگ برتر: 16 خرداد