Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ این نیروگاه به منظور تعمیرات اساسی، رفع محدودیت‌های تولیدی و با هدف بالا بردن سطح آمادگی تولید برق خارج از مدار تولید قرار داشت و پس از انجام این پروژه سنگین با تلاش متخصصان بومی توانستیم این واحد را راه اندازی و به شبکه سراسری برق کشور متصل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه با اتمام تعمیرات اساسی و راه اندازی مجدد این واحد نیروگاهی هم اکنون با ۶ واحد تولیدی و با حداکثر توان خود در جهت تولید انرژی حیاتی برق و تامین آسایش مردم گام برمی داریم، افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش سطح تولید نیروگاه‌های برقابی، هم اکنون حدود ۹۵ درصد برق کشور از طریق نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود که با توجه به تابستان طاقت فرسای خوزستان و مصرف بالای انرژی برق به دلیل نیاز مبرم مردم به استفاده از تجهیزات برودتی و همچنین استقرار صنایع بزرگ در استان، عملکرد نیروگاه رامین بیش از هر زمان دیگری بر روند تامین آسایش مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور تاثیر دارد.

محمدی ضمن تقدیر از تلاش و همت همه کارکنان این نیروگاه در اجرای تعمیرات اساسی این واحد ۳۱۵ مگاواتی و نگهداری و بهره برداری از سایر واحد‌های نیروگاهی اظهار داشت: فعالیت‌های متعدد تعمیراتی در بخش‌های مختلف از جمله؛ توربین ژنراتور بویلر و تجهیزات جانبی در این پروژه اجرا می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به چالش‌های اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه و مشکلات متعدد در تامین قطعات از بازار‌های داخلی و خارجی، اظهار داشت: کارگاه‌های جانبی مستقر در نیروگاه در ساخت، تعمیر و بازسازی قطعات و تجهیزات نیروگاهی نقش مهمی در اجرای پروژه‌های تعمیراتی نیروگاه رامین اهوازدارند.

مدیرعامل نیروگاه رامین تصریح کرد: روند افزایش بی سابقه دمای هوا و افزایش میزان تقاضای انرژی برق، صنعت برق کشور را دچار چالش‌های متعددی کرده و ما نیز با تکیه بر تعهد و تلاش همکاران سختکوش خود و تدابیر مدیران این صنعت نهایت تلاش خود را جهت تامین این انرژی حیاتی بکار خواهیم گرفت و امیدواریم مردم نیز با مصرف اصولی و منطقی انرژی برق، ما را در تامین پایدار این انرژی حیاتی یاری دهند.

فربد قیصری سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اهواز گفت: تعمیرات اساسی توربین و ژنراتور، اصلاح و تنظیم دیافرگم ها، تعویض و تنظیم سیل‌های لابیرنتی سیلندر‌های hp ,ip، lp اصلاح الایمنت روتورها، اصلاح فیس کوپلینگ‌ها و رفع عیوب ndt شامل؛ ترک‌های پوسته سیلندرها، رفع عیوب عمده سیستم کنترل توربین و رفع محدودیت‌ها و تعویض ۳۰۰ شاخه از لوله‌های معیوب بویلر از مهمترین اقدامات تعمیراتی این پروژه به شمار می‌روند.

او تعمیرات اساسی تجهیزات جانبی و رفع مشکلات فنی ایرهیتر، کندانسور، پمپها، ژنراتور و تجهیزات الکتریک، ابزار دقیق، شیمی، برج‌های خنک کن، تاسیات ساحلی و سایر تجهیزات جانبی را از دیگر اقدامات تعمیراتی در این واحد عنوان کرد.

براساس این گزارش؛ خوزستان پس از استان تهران در رتبه دوم مصرف برق قرار دارد و نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و با مجموع یک هزار و ۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تولید برق مورد نیاز استان و پایداری شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید برق شبکه سراسری برق نیروگاه رامین نیروگاه رامین اهواز تعمیرات اساسی برق کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۴۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی اکبر محرابیان در بازدید از کارگاه‌های تعمیر توربین‌های تولید برق، با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو برای تأمین برق مشترکان، اظهار کرد: از سال گذشته ۱۸۰ طرح و اقدام برای اوج مصرف تابستان ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این‌که این طرح‌ها در بخش‌های مختلف توسعه نیروگاه‌ها، توسعه شبکه، اصلاح شبکه و اقدامات نرم‌افزاری همچون مدیریت مصرف انجام شده است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات، آماده‌سازی تمام نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در شرایط اوج مصرف تابستان است.

وزیر نیرو ادامه داد: برای این منظور، برخی نیروگاه‌ها نیاز به تعمیرات اساسی، برخی نیاز به بازبینی و برخی نیاز به اقدامات اصلاحی دارد تا بتوانیم شرایط این نیروگاه‌ها را در حالت استاندارد قرار بدهیم.

وی با بیان این‌که این اقدامات هم در نیروگاه‌های حرارتی، هم در نیروگاه‌های برق‌آبی و هم در سایر واحد‌ها صورت گرفته است، تصریح کرد: کار تعمیرات بیشترنیروگاه‌های کشور به پایان رسیده که بناست تا در ۱۵ اردیبهشت، تعمیرات همه نیروگاه‌های به اتمام برسد.

محرابیان گفت: بیش از ۹۰ درصد برنامه محقق شده و تلاش می‌کنیم با حداکثر ظرفیت نیروگاهی به استقبال شرایط اوج مصرف برق برویم.

بومی‌سازی ۹۵ درصد نیاز فنی صنعت برق

وی در رابطه با توان داخلی کشور در تعمیرات نیروگاهی، با بیان این‌که بیش از ۹۵ درصد تجهیزات، قطعات و علم و فناوری صنعت برق کشور ما داخلی است، عنوان کرد: در حوزه انرژی‌های تجدیدپذدیر نیز در حال افزایش عمق تولید هستیم تا در آینده در این انرژی‌ها به‌خصوص در انرژی خورشیدی به خودکفایی برسیم.

وزیر نیرو با بیان این‌که بیشترین صادرات خدمات فنی و مهندسی در بخش نیروگاهی انجام شده است، یادآور شد: نیروگاه‌های زیادی در خارج از کشور اجرا کرده‌ایم، اما از آن مهم‌تر این است که طی سال‌های اخیر، کار تعمیرات اساسی و نگهداری بسیاری از نیروگاه‌های خارج از کشور را که عمدتأ کشور‌های غربی اجرا کرده‌اند را به راحتی انجام می‌دهیم.

وی به یکی از طرح‌های تعمیرات اساسی نیروگاهی کشور اشاره کرد و گفت: واحد ۲۲۰ مگاواتی رودبار لرستان سال گذشته دچار مشکلات اساسی شد که نیاز به تعمیرات داشت در حالی که تجربه چنین تعمیری در کشور وجود نداشت؛ طی یک سال گذشته بررسی‌های زیادی انجام شد و به این نتیجه رسیدند که تعمیر آن در داخل امکان پذیر نیست، اما به متخصصان خود اعتماد کردیم و از این اعتماد نتیجه گرفتیم.

دیگر خبرها

  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال