Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا کوچولوی 3 ساله در کمال ناباوری اش در مقابل ستاد نیروی انتظامی اسفراین وقتی خودروی فرماندهی می ایستد از خودرو پیاده می شود و با دستان کوچکش دستان پر مهر فرمانده را می فشارد و دوشا دوش فرمانده به راه می افتد.

غم و غصه و بیماری، زمانی که دامن آدمی را می گیرد، همه تلاش می کنند تا با برآورده کردن آرزو، آمال و خواسته هایی هر چند کوچک، اندکی از بار غم بیمار را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما روزی که کودکی در بستر بیماری قرار می گیرد، برآورده کردن آرزوها برای خانواده ای که کودکی بیمار دارند و هزینه درمان را هم باید بپردازند، با مشقتی بسیار توام می شود.

این ها را گفتم تا به اینجا برسم، رضای 3 ساله مدت زیادی را درگیر بیماری بی رحم سرطان است. وقتی آرزویش را که پلیس شدن است، به یکی از همشهری هایش می گوید او نیز بی درنگ دست به کار شده و با حضور در ستاد انتظامی شهرستان اسفراین این آرزوی قشنگ را به فرمانده دلسوز و مهربان انتقال می دهد.

سرهنگ "مجید یگانه پور" فرمانده انتظامی این شهرستان بدون معطلی در جواب این شهروند عزیز می گوید تمام توان پلیس خدمت گذاری به مردم است.

یکی از روزهای هفته برنامه ریزی می شود تا فرمانده و تعدادی از همکاران با رضای 3 ساله دیدار کنند.

موعد دیدار فرا می رسد و فرمانده بعد از نشستن در خودروی خود و گذشتن دقایقی کوتاه اما برای فرمانده که مدام فکرش این بود چطور می تواند با چشمانش کودکی را ببیند که هم سن و سال فرزند خودش و همبازی سایر فرزندان این کشور است و در بستر بیماری قرار دارد، بسیار طولانی می گذشت.

فرمانده در همین فکر بود که خودرو توقف می کند و در مقابل منزل خانواده رضا می ایستد.

دل در دل فرمانده نبود. زنگ خانه به صدا در می آید. مادر در را باز می کند و با گرمی فرمانده را به داخل منزل راهنمایی می کند.

رضا کوچولو وقتی فرمانده را می بیند ناخداگاه به سویش می دود. طوری که انگار سالهاست فرمانده را می شناسد.

فرمانده با دلی پر از غصه اما لبهای خندان رضا را بغل می کند و بعد در کنارش می نشیند و شروع به سخن گفتن با او می کند.

رضا از آرزویش می گوید با همان لحن کودکانه که هر پدری وقتی فرزندش را در آغوش می گیرد می شنود و بی معطلی هر تلاشی می کند تا فرزندش به آرزوی خود برسد.

فرمانده نیز همانند همان پدر وقتی از آرزوی رضا باخبر می شود رضا را با خود همراه می کند.

رضا که در عین بیماری اما بسیار باهوش است لباس پلیس را برتن می کند و دست در دست فرمانده با خودروی پلیس راهی می شود.

رضا کوچولوی 3 ساله در کمال ناباوری اش در مقابل ستاد نیروی انتظامی اسفراین وقتی خودروی فرماندهی می ایستد از خودرو پیاده می شود و با دستان کوچکش دستان پر مهر فرمانده را می فشارد و دوشا دوش فرمانده به راه می افتد.

تشریفات نظامی آماده بود و همه همکاران و خادمان مردم خود را برای رساندن رضا به آرزویش آماده کرده بودند.

یگان تشریفات، ملاقات به راست پیشفنگ.

فرمان پیش فنگ برای رضا خیلی حیرت آور بود.

فرمانده گروه تشریفات نزدیک می آید و با ادای احترامات نظامی حضور رضا و فرمانده را خیر مقدم می گوید.

حالا تمام یگان تشریفات و همکاران انتظامی آماده ادای احترام به رضا که همان روز عنوان فرمانده را بر عهده داشت بودند.

رضا دست در دست فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین با دستان کوچکش احترام نظامی می گذارد و از مقابل گروه تشریفات چند قدم راه می رود.

رضا آنقدر خوشحال و شاد بود که از خوشحالی مدام لبخند بر لب داشت.

آن روز پلیس اسفراین نمایشی را رقم زد که به نوعی دلنشین تر از انجام وظایف روزمره و روتین این نهاد بود.

تلاشی تمام قد برای برآورده شدن آرزوی یک کودک معصوم مبتلا به سرطان.

رضا بعد از انجام تشریفات و بازدیدی که به عنوان فرمانده از یگان پلیس داشت ستاد انتظامی را به همراه خانواده اش ترک می کنند.

حالا بغضی مانده در دل فرمانده. نه تنها فرمانده بلکه تمام دلسوزان و خدمت گذاران به مردم در این لباس مقدس.

آن روز فرمانده بعد از رفتن رضا بدون معطلی و با چشمانی پر از اشک به اتاقش می رود .

سکوت بسیار سنگینی در فضای ستاد حاکم شده بود.

سکوتی از جنس عشق، سکوتی از جنس مرام و معرفت پلیسی...

اما کسانی که فرزندی دارند آن هم، هم سن و سال رضا، می دانند که چقدر سخت و دیوانه کننده است وقتی می بینی کودکت در مقابل چشمانت روز به روز آب می شود اما باز هم با آن رفتار های کودکانه خم به ابرویش نمی آورد.

بچه ها معرفت را جور دیگری معنی می کنند. آنها وقتی بغض و ناراحتی پدر و مادر را می بینند با رفتار های پر از عشق کودکانه غم و ناراحتی را از چهره و دل پدر و مادر دور می کنند. اما اگر روزی همین دلبران نباشند نمی دانم چگونه می شود منی که یک پدرم دلم قرص شود، مادری که مدام در کنار فرزندان است و از شیره وجودش به او خورانده نمی دانم چه می شود.....

فقط این را میدانم که دوستان تا زمانی که در کنار هم هستیم باید قدر لحظه لحظه زندگی را بدانیم و غنیمت بشماریم....

باشد که هیچ پدر و مادری کودک معصومش را در بستر بیماری نبیند... "آمین"

به قلم ستوانسوم "مهدی شکوهی" کارشناس مرکز اطلاع رسانی پلیس خراسان شمالی

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۴۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد

محمدرضا یاری فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت : پس از درخواست مقامات قضایی از مأموران پلیس درخصوص دستگیری یکی از محکومین جرایم اقتصادی، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با دریافت این گزارش، مأموران انتظامی کرمانشاه تحقیقات همه‌جانبه خود را برای دستگیریگی فرد تحت تعقیب آغاز کرده و موفق به شناسایی مخفیگاه وی در محله شهرک ژاندارمری شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مأموران پلیس پس از شناسایی مخفیگاه فرد تحت تعقیب و هماهنگی با مقام قضایی، وی را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه محکوم علیه، به جزای نقدی بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان در محاکم قاضی تهران محکوم و تحت تعقیب قرار داشته، خاطرنشان کرد: این فرد تحویل مراجع قضایی شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • توقیف خودرو‌های قاچاقچیان با کار اطلاعاتی مشترک
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی در دیواندره
  • درگیری دو دانش‌آموز در شوش منجر به قتل شد
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد
  • پلیس در خرمشهر ۱۳ فقره سرقت کشف کرد
  • دستگیری کلاهبردار ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • پلیس مانع ایجاد هرج و مرج در ورزشگاه فیروزآباد شد
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • پلیس به وظیفه قانونی خود در ورزشگاه عمل کرد