Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@22:56:10 GMT

رکـاب‌زنـی در مسیر سبز

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۴۴۵۲

رکـاب‌زنـی در مسیر سبز

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی:   «فرجاد احمدی‌راد» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۸ می‌گوید برای تأمین امنیت شهروندان از پلیس راهور منطقه ۱۸ خواسته شده در صورت مشاهده موتورسواران در مسیر دوچرخه‌سواران در مرحله اول به آنها اخطار بدهند و در صورت تکرار تخلف متخلفان را جریمه نقدی کنند.  

«فرجاد احمدی‌راد» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۸

همراه با معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۸ به طولانی‌ترین مسیر دوچرخه‌سواری منطقه، یعنی بوستان قائم می‌رویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنگ قرمز برای مسیر دوچرخه‌سواری انتخاب شده و روی آن با تصاویری از دوچرخه و فلش راهنمای مسیر مزین شده تا با پیاده‌رو متفاوت باشد. آقایی جوان با دوچرخه از راه می‌رسد و خودش را «امید نصراللهی» معرفی می‌کند. او عنوان می‌کند که محل زندگی‌اش شهرک ولی‌عصر(عج) است و هر روز ۲ ساعت این مسیر ۳ کیلومتری را رکاب می‌زند و از آن لذت می‌برد.
چند دقیقه بعد سالمندی با دوچرخه ساده‌اش وارد مسیر دوچرخه‌سواری می‌شود. «سلمان فراهانی» می‌گوید: «از زمانی که بازنشسته شده بیشتر اوقات فراغتش را دوچرخه‌سواری می‌کند. او ساکن خیابان سپیده شمالی است که به بوستان گلستانه نزدیک است، اما ترجیح می‌دهد که برای ورزش به بوستان قائم(عج) بیاید. خودش می‌گوید که عصرها که هوا خنک‌تر می‌شود با دوستان هم‌سن و سالش که تعدادشان به ۱۲ نفر می‌رسد جنب دادسرای شهید مطهری جمع می‌شوند و این مسیر طولانی را که تا پمپ گاز ادامه دارد چندین بار با دوچرخه طی می‌کنند.   معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۸ می‌گوید: «اکنون بوستان‌هایی همچون گلستانه، قائم(عج)، پروین اعتصامی، لواسانی، ‌ الزهرا(س)، خیابان شهیدان بهرامی و فاز نخست باغ‌راه حضرت فاطمه(س) به مسیر دوچرخه‌سواری مجهز شده و این پروژه ترافیکی تا بوستان کارمند، خیابان شهید نیک ملکی و ضلع شمالی و جنوبی میدان ایثار نیز ادامه دارد.

بلوار معلم خیابان کامل می‌شود

احمدی‌راد می‌گوید: «بلوار معلم موقعیت جغرافیایی و فضای خاصی دارد و با تأکید «سید محمد فیاض» شهردار منطقه ۱۸ در طرح خیابان کامل قرار گرفته است. نخستین فاز عملیاتی برای تحقق خیابان کامل ساخت و راه‌اندازی مسیر دوچرخه‌سواری است که با سرعت در حال انجام است و به‌زودی مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد.»
به گفته احمدی‌راد مسیر ۳ کیلومتری بوستان قائم از خیابان جداست و به همین دلیل شهروندان در امنیت کامل در این مسیر دوچرخه‌سواری می‌کنند. بلوار معلم نیز این ویژگی ممتاز را دارد و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که مورد استقبال شهروندان قرار گیرد.    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه در ادامه از تعداد ایستگاه‌های دوچرخه صحبت می‌کند و می‌گوید: «در نواحی ۷‌گانه شهرداری منطقه تعداد ۷ ایستگاه دوچرخه تعبیه و راه‌اندازی شده تا شهروندان با ارائه کارت ملی بتوانند یک دستگاه دوچرخه امانی دریافت کنند و ساعاتی را به این ورزش مفرح بپردازند.»

آموزش دوچرخه‌سواری به غیرحرفه‌ای‌ها

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه می‌گوید: «شهروندانی که به دوچرخه‌سواری علاقه‌مندند، بدون محدودیت سنی و رایگان می‌توانند دوچرخه‌سواری یاد بگیرند. کافی است در طول هفته و ساعت‌های‌کاری به دفتر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه واقع در ضلع جنوبی بوستان قائم(عج) مراجعه و برای شرکت در کلاس‌های آموزشی نامنویسی کنند.»
احمدی‌راد ادامه می‌دهد: «با تلاش کارشناسان معاونت حمل‌ونقل و ترافیک منطقه در ۶ ماه گذشته ۶۰ نفر از شهروندان با میانگین سنی ۱۸ تا ۶۰ سال از خدمات رایگان آموزش دوچرخه‌سواری برخوردار شده‌اند که با توجه به شرایط کرونایی این تعداد قابل قبول است و طبعاً در شرایط عادی تعداد مخاطبان بیشتر خواهد بود.»

اهدای جایزه به دوچرخه‌سواران

به گفته «فرجاد احمدی‌راد» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه در زمان بازدید میدانی مسئولان شهرداری از محله‌ها، برخی شهروندان با دوچرخه شهردار و معاونانش را همراهی می‌کنند. در پایان برنامه‌ها با اهدای جایزه از این دوچرخه‌سواران تقدیر شده است.


۷ کانکس دوچرخه در منطقه ۱۸ جانمایی و نصب شده است که در هرکدام از آنها ۲۰ دستگاه دوچرخه برای استفاده شهروندان نگهداری می‌شود.

۱۲ طرح ویژه در سه‌شنبه‌های بدون خودرو، در ۳ ماه گذشته، با حضور «سید محمد فیاض» شهردار منطقه ۱۸ و معاونانش در حوزه‌های مختلف در نواحی ۷‌گانه اجرا شده است. در این برنامه هفتگی مسئولان مربوطه مسیر ساختمان اصلی شهرداری تا محله‌ها را با دوچرخه طی می‌کنند.

کد خبر 612684 برچسب‌ها همشهری محله دوچرخه سواری منطقه ۱۸

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله دوچرخه سواری منطقه ۱۸ مسیر دوچرخه سواری بوستان قائم احمدی راد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک از اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) خبر داد.

محمدحسین ساده‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: اجرای خط ویژه مسیر اتوبوس یک گام اساسی در کاهش آلودگی هوای شهر اراک مبتنی بر توسعه حمل‌ونقل همگانی و کاهش تردد خودروهای شخصی خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر کاهش آلودگی هوای شهر اراک از دغدغه‌های مدیریت شهری، اعضای شورای شهر و شورای ترافیک است؛ بنابراین اقداماتی همچون برقی‌سازی ناوگان اتوبوس و ویژه‌سازی معابر به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک خاطرنشان کرد: با مصوبه شورای ترافیک استان، فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی (ره)، حد فاصل چهارراه دکتر حسابی تا ابتدای خیابان محسنی اجرایی و تکمیل شده است و امتداد آن ظرف دو روز آینده تا چهارراه ولی عصر (عج) اجرا می‌شود.

ساده‌وند اضافه کرد: خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی (ره) بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان، پس از جمع‌آوری خط ویژه خیابان شهید رجایی و یک‌طرفه شدن این خیابان تا ابتدای ۱۲ متری، جایگزین خط ویژه خیابان شهید رجایی شد.

وی ادامه داد: خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) حدفاصل چهار راه ولی عصر (عج) تا ابتدای محسنی، به خطوطی که از شمال شرقی و شرق شهر به هسته مرکزی تردد می‌کنند، از جمله کوی صنعتی، فاز یک و دو شهید بهشتی، هپکو، الهیه، امیریه، مسکن، شهرک حضرت ولی عصر (عج) خدمات خواهد داد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک تاکید کرد: در حال حاضر، ۳۰ دستگاه اتوبوس با وضعیت فعلی از مسیر خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) استفاده می‌کنند که به ازای هر سفر درون شهری، در زمان پیک ترافیک، بین هفت تا ۱۰ دقیقه کاهش زمان سفر را به دنبال خواهد داشت.

ساده‌وند اضافه کرد: خط ویژه مسیر اتوبوس حدفاصل چهار راه ولی عصر (عج) تا گردش به راست خیابان محسنی، فاز نخست خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) است که بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان اجرایی و عملیاتی شده است و در صورتی که با موفقیت همراه باشد، سایر معابری که خط ویژه مصوب دارند همچون خیابان شهید بهشتی، خیابان حضرت امام (ره) از مسجد سیدها تا میدان شورا نیز با نصب جداکننده‌های ترافیکی، احیا و اجرا خواهد شد تا اتوبوس در سریع‌ترین زمان ممکن در شهر تردد داشته باشد.

وی گفت: ایجاد مسیر ویژه خطوط اتوبوس و فراهم شدن زمینه تسریع آمد و شد اتوبوس‌ها بدون گرفتار شدن در ترافیک، موجب پیشگیری از اتلاف وقت مسافران و اقبال آن‌ها به استفاده از اتوبوس به جای خودروی شخصی می‌شود.

کد خبر 749064

دیگر خبرها

  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • محور کندوان از بالای طویر مسدود می شود/ ترافیک سنگین مسیر جنوب
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود