Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» احمدحسین فلاحی با تأکید بر اینکه در خصوص موضوع ساماندهی کنکور مجلس پیش از شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع ورود کرد، اظهار کرد: توافقی که بین شورا و مجلس صورت گرفت بر این مبنا بود که فقط یک نهاد به موضوع ورود کند، بنابراین در موضوع ساماندهی کنکور، شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید طرحی ارائه می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، در عین حال طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی را  به اندازه کافی پخته ندانست و گفت: مجلس در این حوزه طرح‌هایی دارد که قطعا با حضور کارشناسان خبره این حوزه می‌تواند بسیار کارآمدتر باشد.

شرط معدل باید در یک پروسه چند ساله در کنکور اعمال شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرط معدل باید در یک پروسه چند ساله در کنکور اعمال شود، افزود: در طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی درصد قبولی مناطق برخوردار بسیار بیشتر از مناطق محروم خواهد بود و افرادی که در مدارس غیرانتفاعی درس بخوانند خیلی راحت‌تر می‌‎توانند تراز و نمره بالاتری کسب کنند که این مسئله خلاف عدالت آموزشی است.

وی تصریح کرد: نمایندگان طرح‌های مختلفی در زمینه حذف کنکور دارند که این طرح‌ها در کمیته‌ها و کمیسیون‌‎های تخصصی چکش کاری و نهایتا یک طرح جامع و کاملا کارشناسی شده با اخذ نظرات مرکز پژوهش‌های مجلس، کارشناسان حوزه کنکور و دولت آینده خروجی آن خواهد شد.

تدوین ۲ طرح در مجلس برای ساماندهی کنکور

فلاحی با بیان اینکه در همین راستا اقداماتی صورت گرفته و دو طرح در مجلس تدوین شده  که تدوین طرحی بر مبنای بازنگری در متون کتب درسی و حذف موارد غیر ضروری است، گفت: این بازنگری بر اساس نظام سند تحول صورت خواهد گرفت و هدف از آن کاربردی کردن دروس در آینده است.

وی افزود: در همین طرح، کاهش تعداد پایه‎‌ها از ۱۲ به ۹ پایه نیز آمده به طوریکه دانش آموز پس از طی ۹ پایه دو سال را به صورت تخصصی در رشته مد نظر خود بگذارند تا مهارت او در رشته مد نظرش ارتقا یابد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در کنار این طرح، طرح دیگری در دست بررسی است که بر اساس این طرح نیز با همان ۱۲ پایه مسئله حذف کنکور دنبال و رقابت‌ها تخصصی خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: هر دو طرح به دنبال تخصصی کردن رقابت‌ داوطلبان و نهایتا حذف منطقی کنکور است که با اطلاعات رسانی دقیق و کسب نظرات دانش آموزان و معلمان به سرانجام خواهد رسید.

بر اساس گفته فلاحی طرح‌های مذکور پس از جمع بندی و کار کارشناسی در کمیته تخصصی خود و سپس در کمیسیون آموزش مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و پس از آن راهی صحن علنی برای ارسال قانون به شورای نگهبان خواهد شد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: احمدحسین فلاحی شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۴۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با بیان اینکه، کنکور یک رویداد فرهنگی و علمی است که هر ساله برگزار می‌شود، گفت: دولت سیزدهم به برگزاری با کیفیت این رویداد علمی اهتمام ویژه دارد.

یوسف نوری جمعه، ۷ اردیبهشت در بازدید از محل برگزاری آزمون سراسری در بابلسر اظهار کرد: هر چه بتوانیم رشته‌های تحصیلی را به‌سمت نیازهای جامعه سوق دهیم نتیجه بهتری را خواهیم گرفت.

وی افزود: یک میلیون و ۱۵۲ هزار داوطلب در سطح کشور امروز کنکور می‌دهند و در استان مازندران ۳۸ هزار و ۵۱۰ داوطلب در آزمون سراسری شرکت داشتند، با توجه به اینکه در ۴ مرحله داوطلبان می‌توانند کنکور بدهند، بخشی از این افراد امروز حضور پیدا نمی‌کنند که مصوبه خوبی جهت کاهش اضطراب و کسب نتیجه مدنظر است.

این مسئول تصریح کرد: ۶۳.۵ درصد از داوطلبان کنکور در استان مازندران خانم‌ و مابقی آقایان هستند. در بابلسر هم امروز، ۸۰۶ نفر در حوزه امتحانی بابلسر شرکت کردند.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود: دانشگاه مازندران دانشگاه ممتازی است که در رده‌بندی‌های جهانی و بین‌المللی از رتبه‌های خوبی برخوردار است، امیدواریم بتوانیم با تلاش بیشتر داوطلبان کنکور را در زمینه دانش بنیان و اقتصاد مردم پایه بسیج کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با تلاش بیشتر داوطلبان، کنکور را در زمینه دانش بنیان و اقتصاد مردم پایه بسیج کنیم.

به گزارش ایسنا، در کنکور امسال ۳۸ هزار و ۵۱۰ داوطلب در آزمون سراسری نوبت اول به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد ۲۴ هزار و ۴۱۷ داوطلب زن و ۱۴ هزار و ۹۳  داوطلب مرد در ۱۹ حوزه امتحانی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • حاجی بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • بیرون کشیدن پسر بچه ۱۲ساله از میان آرواره های سگ بدون صاحب در کرج ! | تصاویر
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است