Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@19:08:30 GMT

حکمی مهم برای میرحسین موسوی

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۴۷۸۳

حکمی مهم برای میرحسین موسوی

 امام خمینی (س) در شانزدهم تیر ماه سال ۶۲ مطابق با بیست و پنجم رمضان ۱۴۰۳ در حکمی خطاب به مهندس میرحسین موسوی، نخست وزیر وقت از کمبود نان گلایه کرده و آن را موجب نگرانی دانستند و خواستار حل مساله شدند. متن حکم امام به شرح زیر است:

‌"بسم الله الرحمن الرحیم‌

‌جناب آقای مهندس موسوی، نخست وزیر

‌     از مسئلۀ کمبود نان خبرهایی می رسد که اینجانب را شدیداً نگران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌‎ ‎‌جنابعالی مأمور هستید این مسئله مهم را هر چه زود حل کنید. اگر کسانی در این امر‎ ‎‌اخلال می کنند مورد تعقیب قرار دهید. و اگر اشخاصی مسامحه می کنند و از کارمندان‌‎ ‎‌هستند اخراج کنید؛ و اشخاص متعهد را به این کار بگمارید. در درجۀ دوم، قضیۀ برنج‌‎ ‎‌باید حل شود. به شما مأموریت حل آن نیز داده می شود. مراتب را پس از انجام به اطلاع‌‎ ‎‌اینجانب برسانید.‌‎[1]‎‌ توفیق شما را خواهانم.‌

‌16 تیر ماه 1362‌

‌روح الله الموسوی الخمینی‌"

صحیفه امام؛ ج ۱۷، ص ۵۱۵

‎۱ـ علاوه بر عامل جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و محاصرۀ اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از سوی امریکا و دولت های غربی، اختلاف نظرها و بعضاً کار شکنی جریاناتی که با نخست وزیری آقای میر حسین موسوی علیرغم حمایت امام خمینی از ایشان ، موافق نبودند نیز در آن زمان سبب بروز مشکلاتی در توزیع نان و برنج ـ که تأمین آنها با قیمت های نازل  ـ به عنوان یکی از سیاست های اصلی نخست وزیر در تمام دوران هشت سالۀ تصدی این پست تعقیب می شد، گردید. با فرمان امام خمینی مشکل مذکور به سرعت مرتفع گردید، هر چند که مخالفت ها با دولت ایشان تا پایان دوران مسئولیت ادامه یافت.

27215

کد خبر 1532916

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: امام خمینی میر حسین موسوی نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریاد افغانستان افغانستان در فرودگاه امام خمینی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 تصاویری از گروهی از افغانی‌ها در فرودگاه امام خمینی منتشر شده که آنها بنرهایی در دست دارند و فریاد افغانستان افغانستان سر داده‌اند. گفته شده آنها به استقبال تیم فوتسال افغانستان رفته‌اند که برای نخستین بار به جام جهانی فوتسال صعود کرده است. این ویدیو را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تصاویری از مهمانان خاص و پوشش متفاوت‌شان در حرم امام خمینی
  • فریاد افغانستان افغانستان در فرودگاه امام خمینی!
  • (ویدیو) تعریف متفاوت محسن هاشمی از فائزه، مهدی و میرحسین موسوی
  • سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند
  • حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی
  • کلام امام خمینی (ره) درباره بی‌اعتمادی به آمریکا
  • فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک