Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:56:53 GMT

میز خدمت آموزش و پرورش در مساجد کرج راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۴۷۸۷

میز خدمت آموزش و پرورش در مساجد کرج راه اندازی شد

ابراهیم فلاح نژاد روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا اظهارداشت: این میز خدمت با هدف تقویت ارتباط سه میم شامل  مدرسه، مسجد و منزل و  استفاده از ظرفیت مسجد به عنوان  مکانی مقدس برای حل مشکلات، زمینه سازی دولت مردمی،وقت گذاری حداکثری برای خدمت به مردم ، در دسترسی بودن مسوولان و پاسخگویی به نیازهای آنان ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این اقدام فرهنگی،آموزشی، تربیتی و حمایتی را در واقع نوعی تکریم عموم مردم  و خدمت رسانی و پاسخگویی بهتر به جامعه هدف آموزش و پرورش برشمرد.

وی با اشاره به اینکه درقالب این میز خدمت در واقع گامی در راستای عملیاتی کردن طرح پیوند مسجد، مدرسه و منزل است، خاطرنشان کرد: در این طرح به موضوعاتی چون امور آموزشی و پرورشی، ثبت نام، پروژه مهر، غنی سازی اوقات فراغت، رفع نیازهای اولیه دانش آموزان در آموزش مجازی و نیازهای مشاوره ای اولیا و دانش آموزان پرداخته می شود.

فلاح نژاد بیان داشت: ارتباط مسجد، مدرسه و خانه از هدف های بنیادین و اساسی نظام آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه تجربیات درآموزش و پرورش  نشان داده که تعامل بین مسجد،خانه و مدرسه مطلوب بوده شاهد رشد،بالندگی وموفقیت دانش‌آموزان درآن مدرسه بوده‌ایم، اضافه کرد: هرجا که این تعامل کمتر شده است شاهد رشدآسیب‌های اجتماعی و یک تربیت نابسامان بوده ایم.

وی ادامه داد: تعامل و ارتباط تنگاتنگ مسجد،خانه و مدرسه سبب تقویت بنیه معنوی، پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و همچنین ارتقای کیفیت آموزشی می شود.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه سه کرج گفت: ارتباط مداوم، مستمر و همکاری سازنده این سه نهاد همچنین باعث کمتر شدن دوگانگی آموزشی، تربیتی و تحقق اهداف و برنامه های آموزش و پرورش می شود.

وی به نهاده شدن خشت اول تربیت، در کانون خانواده پرداخت و یادآورشد: مشارکت والدین در امور تربیتی و تحصیل فرزندان و موفقیت های فردی و اجتماعی آنان بسیارموثر است.

فلاح نژاد تصریح کرد: امروز مدرسه نقش و اهمیت فراوانی دارد و هیچ جایگزینی نمی توان یافت که بتواند خواسته های فردی و جمعی را به بهترین حالت و زیباترین شکل ممکن برآورده سازد.

وی افزود: تقویت ارتباط بین مسجد و مدرسه خیلی مهم است و باید روی این ارتباط کار شود.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش ناحیه سه کرج طبق اطلاع رسانی قبلی در مساجد محله های محدوده مدارس این ناحیه قبل از نماز مغرب و عشا در قالب طرح میز خدمت حضور پیدا می کنند.

آموزش و پرورش ناحیه سه کرج ۱۰۰ هزار دانش آموز دارد.

برچسب‌ها مدارس مسجد البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس مسجد البرز مدارس مسجد البرز آموزش و پرورش دانش آموزان میز خدمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۴۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب سه هزار معلم جدید در هرمزگان

محمد قویدل در گفتگو با ایسنا افزود: این شمار، معلمان آزمون‌های استخدامی جدید و خروجی دانشگاه فرهنگیان هستند.

وی گفت: سیصد تن از این معلم‌های جدید در شهرستان بشاگرد و جزایر استان جذب می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: در زمینه تامین فضای آموزشی نیز پارسال ۸۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان به بهره‌برداری رسید و تا پایان امسال نیز ۵۰۰ کلاس دیگر در استان ساخته می‌شود.

قویدل افزود: هرمزگان اکنون حدود ۳۰۰ مدرسه فرسوده نیازمند نوسازی یا مقاوم سازی دارد.

وی گفت: شمار هنرستان‌های جوار صنعت نیز در هرمزگان اکنون به ۲۹ مدرسه رسیده است که در این زمینه استان پیشتاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: هرمزگان ۴۳۰ هزار دانش آموز و بیش از ۲۹ هزار فرهنگی دارد که در سه هزار و پانصد مدرسه مشغول آموزش هستند.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • جذب سه هزار معلم جدید در هرمزگان
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی