Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شمار کل مبتلایان به کووید 19 در آمریکا از 33/74 میلیون تن گذشت و شمار کل جان باختگان به 605 هزار و 887 تن رسیده است.
به گزارش آریا و به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، بر اساس گزارش مرکز علوم و مهندسی سیستم‌های دانشگاه جانز هاپکینز، تا روز سه شنبه شمار کل مبتلایان به کووید 19 در آمریکا از 33/74 میلیون تن گذشت و شمار کل جان باختگان به 605 هزار و 887 تن رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آمار این دانشگاه نشان می‌دهد: تا ساعت 19:21 سه شنبه، شمار کل موارد ابتلا به کرونا در آمریکا به 33 میلیون و 745 هزار و 170 نفر افزایش یافت. آمریکا همچنان از نظر شمار کل موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در رتبه نخست دنیا قرار دارد.
در مناطق دارای نرخ واکسیناسیون پایین، میزان ابتلا به کرونا در ازای هر صد هزار تن، تقریباً سه برابر مناطق دارای نرخ واکسیناسیون بالاست.
به علت شیوع نوع جهش یافته ویروس دلتا، ایالت‌هایی که نرخ واکسیناسیون پایینی دارند مثل ایالت‌های آرکانزاس، میسوری و وایومینگ، افزایش شدید موارد ابتلای روزانه به کووید 19، بستری شدن در بیمارستان‌ها و فوتی‌ها را شاهد هستند.
ایالت آرکانزاس- که نرخ واکسیناسیون در آن بسیار پایین است- در دو هفته گذشته شاهد افزایش صددرصدی موارد ابتلا به کووید 19 بوده است. افزایش شدید موارد ابتلا موجب شده است در برخی قسمت‌های آمریکا امکان پاسخگویی به این افزایش وجود نداشته باشد.
به گفته کارشناسان دانشگاه براون، اگر بار دیگر تعداد موارد ابتلا به کووید 19 افزایش یابد، افراد جوان که هنوز واکسینه نشده اند، آلوده‌ترین گروه به این ویروس خواهند بود. همچنین آمار دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد که نزدیک به نیمی از ایالت‌های آمریکا شاهد افزایش موارد جدید ابتلا به کرونا بوده اند.
هفته گذشته، تعداد ابتلای محلی به کرونا در آلاسکا و آرکانزاس دو برابر شد و این آمار در کارولینای جنوبی و کانزاس بیش از پنجاه درصد افزایش یافت. این همه گیری در بخش‌هایی از ایالت میزوری نیز بسیار شدید است. در آخر هفته گذشته، شمار بیمارانی که به تازگی به کرونا مبتلا و در بیمارستان‌ها بستری شدند، نزدیک به 30 درصد افزایش یافت که در نتیجه، بیمارستان‌ها با کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی مواجه شدند.‌
می‌سی سی پی، ایالتی که دارای پایین‌ترین نرخ واکسیناسیون در آمریکا است، افزایش بسیار شدید موارد ابتلا به کرونا را از ماه ژوئن شاهد بوده است و تعداد موارد ابتلا به کرونا در این ایالت نزدیک به 15 درصد افزایش داشته است.
به گفته مقامات محلی، حدود 95 درصد از بیماران بستری در بیمارستان‌های این ایالت، واکسینه نشده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بیماران کرونا آمریکا نرخ واکسیناسیون ابتلا به کرونا موارد ابتلا بیمارستان ها کووید 19 شمار کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۴۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است

دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک پیشگام حمایت از فلسطین و محکوم کردن نسل کشی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند به طوری که اقدام ۲ هفته پیش دانشجویان کلمبیا در ایجاد کارزار اعتراضی در محیط دانشگاه اکنون بیشتر دانشگاه‌های مطرح در آمریکا و سایر کشور‌های غربی را در برگرفته است؛ موضوعی که به هیچ عنوان به مذاق مقامات ایالات متحده خوش نمی‌آید. 

به گزارش الجزیره، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز (سه شنبه) از اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا به شدت انتقاد کرد. 

کربی در این زمینه به خبرنگاران گفت: ما اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا را در اشغال یکی از ساختمان‌های دانشگاه در اعتراض به جنگ غزه تقبیح کرده و بر این باوریم چنین اقداماتی ناشی از رویکرد اشتباه است. 

وی با اشاره به سیاست‌های آمریکا در حمایت بی، چون و چرا از اسراییل در هر گونه جنایتی که مرتکب شود، تاکید کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر این باور است اشغال کردن یکی از ساختمان‌های دانشگاه کلمبیا از سوی دانشجویان معترض با استفاده از زور کاملا اشتباه است. این مسئله به هیچ عنوان نشان دهنده اعتراض مسالمت آمیز نیست. 

کربی با اشاره به اختیارات جو بایدن برای حل و فصل مشکل دانشگاه کلمبیا از طریق قدرت فدرال، افزود: چنین اقدامی اکنون برای پاسخ به آنچه در دانشگاه کلمبیا رخ داده است بر روی میز قرار ندارد. بایدن استفاده از واژه انتفاضه و سایر سخنرانی‌های نفرت پراکنانه در محیط دانشگاهی را محکوم می‌کند. 

براساس قوانین آمریکا، ایالت‌ها در حوزه داخلی خود دارای قدرت عمل گسترده‌ای هستند و دولت مرکزی (دولت فدرال) تنها در مواقع خاص می‌تواند در امور ایالت‌ها مداخله کند. ایالت نیویورک که دانشگاه کلمبیا در آن قرار دارد گرچه دارای مقامات طرفدار رژیم صهیونیستی است، اما استفاده بایدن از قدرت فدرال برای مداخله در امور داخلی این ایالت می‌تواند تبعات بدی برای مقامات محلی داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا