Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا صائینی روز چهارشنبه در جلسه مقابله با کرونا، با اشاره به اینکه متاسفانه پایگاه های واکسیناسیون استان ژنراتور ندارند، افزود: در حال حاضر فقط سالن شرکت برق، ژنراتور دارد و قطعی برق بسیار نگران کننده بوده و لازم است که در تامین ژنراتورهای مورد نیاز به سرعت عمل شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تامین امکانات سرمایشی داخل سالن‌های پایگاه‌های واکسیناسیون را هم نامناسب اعلام کرد و گفت: شرایط موجود کارآیی فعالان در این مراکز را پایین می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضعیف بودن امکانات و نبود تکنسین‌های ماهر در آمبولانس‌ها، کمبود نیروی انسانی در مراکز واکسیناسیون را از جمله مشکلات اساسی در پایگاه‌های واکسیناسیون عنوان کرد و افزود: هلال احمر مکلف به تهیه ژنراتورها است، در این خصوص قول مساعدت داده اند و سهمیه های ادارات در تامین نیروی انسانی لازم هم تعیین شده اما همکاری ها در این زمینه ضعیف است.

صائینی با اشاره به توانایی و ظرفیت تیم‌های موجود در استان برای واکسیناسیون گفت: زنجان نسبت به جمعیت خود، اولین استان است که ۱۴۸ تیم برای ۲۶ پایگاه فعال آماده سازی کرده است و می توانیم روزانه ۲۰هزار دوز تزریق داشته باشیم و در صورت فراهم بودن واکسن در کمتر از ۴۵ روز کل گروه هدف را واکسینه کنیم.

وی در خصوص وضعیت پوشش واکسیناسیون کرونا در سالمندان تا ۱۵ تیرماه امسال، هم افزود: درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول و دوم در گروه سنی ۸۰ سال و بالاتر، با جمعیت هدف، ۱۷ هزار و ۵۷۸ نفر، ۸۰ درصد و درگروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال با جمعیت هدف ۱۳ هزار و ۸۸۰ نفر نیز، در نوبت اول، ۷۵ درصد و نوبت دوم، ۷۳ درصد است.

این مسئول، درصد پوشش واکسیناسیون گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال با جمعیت هدف ۱۷ هزار و ۷۷۹ نفر را  در نوبت اول، ۷۵ درصد و  در نوبت دوم ۷۰ درصد اعلام کرد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، با ابراز نارضایتی و نگرانی از عادی انگاری کرونا به ویژه پس از تزریق واکسن به بخشی از جامعه هدف و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به ویژه در میان جوانان، گفت: باید به سرعت در خصوص الزام رعایت‌ها اقدام کنیم چون میزان بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها، ملاک تغییر رنگ‌بندی شهرها در کشور است.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم

به گزارش همشهری آنلاین، صابر جباری مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: سال ۱۴۰۱ میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال ۱۶.۵۴ درصد بوده که این آمار در سال ۱۴۰۲ به ۱۸.۹۷ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ و اجرایی شدن آن از سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی در حوزه جمعیت رقم خورده است، افزود: میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال در سال های ۱۴۰۰، ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۷.۰۵، ۱۷.۵ و ۱۸.۰۶ بوده است.

مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه روند میزان موالید در سنین ۲۵ تا ۲۹ سال نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از عدد ۲۴.۱۲ درصد به ۲۴.۳۹ درصد رسید، اظهار داشت: روند درصد زایمان چهارم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۵.۱ به ۶.۴۲ درصد رسیده است.

فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟ سقوط آزاد کاهش رشد جمعیت متوقف شد | واکسیناسیون سرطان دهانه رحم انجام می‌شود | برنامه کنترل سقط جنین در کشور

جباری اضافه کرد: روند زایمان پنجم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۱.۵۹ به عدد ۲.۰۴ رسیده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص کاهش چشمگیر روند رشد منفی تعداد ولادت در کشور طی سال گذشته گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۱.۶۱ درصدی موالید بودیم که این عدد در سال پیش از آن (۱۴۰۱) ۳.۶۷ درصد بود و نشان‌دهنده موفقیت برنامه‌ها در جلوگیری از سرعت روند کاهشی موالید در سال گذشته است.

جباری با بیان اینکه در سال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۰، یک میلیون ۷۵ هزار و ۲۲۴ و یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۵۹ نوازد متولد شدند، یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ کاهش موالید نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۶۵ نفر بود که این عدد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰ هزار و ۹۶۶ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کاهش موالید نسبت به سال قبل در سال ۱۳۹۸ رخ داد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ کاهش موالید نسبت به سال ۹۷ به عدد ۱۷۰ هزار و ۳۵۶ نفر رسید که کاهش ۱۲.۴۷ درصدی را نشان می داد و بیشترین نرخ کاهش از سال ۹۳ تا سال ۱۴۰۲ بوده است.

کد خبر 848597 منبع: مهر برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان خبر مهم فرزندآوری طرح جوانی جمعیت

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم