Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:06:55 GMT

«سلطان تراژدی» بالیوود درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۵۲۳۷

«سلطان تراژدی» بالیوود درگذشت

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از روزنامه گاردین، محمد یوسف خان، معروف به دیلیپ کومار، که به بازی در فیلم‌های معروفی چون رام و شام و دِوداس شناخته می‌شد، صبح امروز (چهارشنبه، ۱۶ تیر) پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری تنفسی در ۹۸ سالگی درگذشت. این بازیگر سرشناس بالیوودی هفته گذشته به دلیل تنگی نفس در بیمارستانی در دهلی بستری شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کومار که لقب سلطان تراژدی بالیوود را داشت، برای چند نسل متمادی از چهره‌های محبوب سینمای هند بود و یکی از اولین بازیگران حرفه‌ای این صنعت در اواخر دهه ۱۹۵۰ میلادی به شمار می‌رفت.

دیلیپ کومار در سال ۱۹۲۲ میلادی یعنی دوران قبل از استقلال هند، در پیشاور که حالا بخشی از خاک پاکستان است و در یک خانواده ۱۴ نفره متولد شد. وی پس از آن که به بمبئی نقل مکان کرد به طور کاملا تصادفی وارد عرصه بازیگری شد تا از این راه کسب درآمد کند اما در سال ۱۹۴۷ میلادی فیلم‌های او و مهارت بازیگریش توجه و تحسین منتقدان را به خود جلب کرد.  

از جمله معروف‌ترین فیلم‌های پنج دهه فعالیت هنری این بازیگر نام‌آشنا می‌توان به دوداس، عصر جدید، رام و شام و مغول اعظم اشاره کرد که پس از ۸ سال تولید سرانجام در سال ۱۹۶۰ اکران شد و تا به امروز یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ بالیوود باقی مانده است. فرهنگ پارسی در جای جای این فیلم به چشم می‌خورد؛ برای نمونه در بخشی از فیلم فالی از دیوان حافظ گرفته و به فارسی خوانده می‌شود.

برچسب‌ها فیلم‌خانه | سینمای هند درگذشت بازیگر سینمای جهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: درگذشت بازیگر سینمای جهان درگذشت بازیگر سینمای جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۵۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید آمریکایی راه مشروطه کیست؟! + فیلم

هوارد باسکرویل در دهم آوریل ۱۸۸۵ میلادی در محله نارت پلاته آمریکا متولد شد و تحصیلات مقدماتی‎اش را در کالج این ایالت به پایان رساند.

باسکرویل که در سال ۱۹۰۷ میلادی به عنوان معلم تاریخ در مدرسه مموریال تبریز مشغول تدریس بود که در روز‌های پر تب و تاب مجاهدت مشروطه خواهان در برابر قوای دولتی، به جای تدریس تاریخ مردگان به زنده‌های تاریخ ساز تبریز پیوست و شریک حق جویی‌ها و حق طلبی‌های آنان شد.  

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقا چیست؟
  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقاً چیست؟
  • اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره ای توسط بازیگر زن «نون خ» | آرزوی سلامتی خانم بازیگر برای ترانه علیدوستی + ویدئو
  • شهید آمریکایی راه مشروطه کیست؟! + فیلم
  • ۸ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • تراژدی بنزما: غیبت‌های پرتعداد، حضورهای متوسط!‏
  • خلجی: ادعای دروغین حفظ حریم دانشگاه در غرب، رسوا شده است
  • فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت
  • سخنرانی ترومن پس از بمباران هیروشیما / عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / تراژدی منابع مشترک چیست؟ / لذت رانندگی با شورلت‌های کلاسیک
  • وقتی یوهان کرایوف در دهه ۷۰ میلادی مانند یک فوتبالیست مدرن بازی می کرد / فیلم