Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از میزان، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۵ روز آینده بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی را دارند و از امروز بعدازظهر تا روز شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی در نوار شمالی کشور دمای هوا در این مناطق ۳ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز برای شرق سواحل دریای خزر یعنی استان‌های مازندران و گلستان و همچنین شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: طی روزهای پنج‌شبنه و جمعه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندارن، گلستان، ارتفاعات رشته کوه البرز و برخی نقاط خراسان شمالی بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش بادهای شدید و موقتی رخ می‌دهد.

گودرزی ضمن اشاره به اینکه روز شنبه انتظار این شرایط را برای استان‌های اردبیل و گیلان داریم، اظهار کرد: از امروز تا شنبه دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود.

وی توضیح داد: از امروز چهارشنبه تا فردا پنج‌شنبه در ساعات بعدازظهر و شب‌ها برای نیمه جنوبی سیستان‌وبلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب فارس رگبار باران، رعدوبرق و وزش بادهای شدید و موقتی پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: آخر هفته طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه در بخش‌هایی از شرق کشور و مناطق کویری استان‌هایی نظیر سمنان، جنوب تهران، شرق اصفهان، یزد و قم و همچنین بخش‌هایی از جنوب غرب کشور خیزش باد و گردوخاک رخ می‌دهد و منطقه زابل هم از جمعه تا دوشنبه با این پدیده و همچنین کاهش دید و کیفیت هوا مواجه است.

گودرزی با اشاره به اینکه طی ۳ روز آینده شرق دریای عمان و تنگه هرمز مواج و متلاطم می‌شوند، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران عنوان کرد: آسمان تهران امروز صاف است و گاهی در آن وزش باد رخ می‌دهد و بیشینه دمای پایتخت امروز به ۴۰ درجه می‌رسد که البته در روزهای آینده کاهش می‌یابد.
 

کد خبر 612829 برچسب‌ها آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا ایران سازمان هواشناسي وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارندگی‌ها درکشور

 در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور رگبار و رعد و برق رخ شاهد خواهیم بود. بارش ها در جنوب و شرق کشور شدتی بیشتری دارند.بارندگی‌ها در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، اراک، ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، خوزستان، هرمزگان، فارس و کهگیلویه و بویر احمد ادامه دارد.بارش‌ها در برخی از مناطق شهری موجب آب گرفتگی معابر شد،و هشدار سطح نارنجی برای برخی از مناطق توسط سازمان هواشناسی صادر شده است. همچنین بیشترین بارش‌ها مربوط به استان ایلام با ۴۸ میلیمتر است.جمعه ۱۴ اردیبهشت در نوار غربی کشور رگبار و رعدوبرق، در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، شرق و شمال شرق بارش پراکنده و در مناطق مرکزی، جنوب و جنوب شرق بارش خفیف باران و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. جمعه بارش در غرب و جنوب غرب شدت خواهد داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۱۵ اردیبهشت
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی 
  • تداوم بارش‌ها تا ساعات آینده
  • تداوم نزول برکات آسمانی تا ساعات آینده
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده
  • تداوم بارندگی‌ها درکشور