Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@13:44:15 GMT

مواد اولیه ۵۰۰ داروی داخلی تولید شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۵۷۲۶

مواد اولیه ۵۰۰ داروی داخلی تولید شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، محمد عزیز محمدی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: کار اصلی ما در زمینه استانداردهای مرجع دارویی مورد نیاز جهت آنالیز دارو، مواد مؤثره دارویی و داروهای انسانی در قالب واحدهای تحقیقات، طراحی و مهندسی و تولید به صورت منسجم است.

وی در مورد فعالیت اصلی این شرکت بیان کرد: در حال حاضر مهمترین فعالیت شرکت ما تولید استانداردهای مرجع دارویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درواقع این شرکت فناوران به عنوان اولین و تنها شرکت تولید کننده استانداردهای مرجع دارویی در ایران موفق به اخذ پروانه بهره برداری ساخت استانداردهای ثانویه دارویی از سازمان غذا و داروی ایران شده است.

عزیزمحمدی گفت: همه داروها برای تولید نیازمند یک سری مواد مرجع هستند که اصطلاحاً به آنها ناخالصی گفته می‌شود. با توجه به تحریم این محصولات، مشکل بودن تهیه استانداردهای مرجع دارویی مورد نیاز جهت آنالیز داروها و قیمت بسیار زیاد این محصولات و برای خودکفایی صنعت داروسازی کشور، در این زمینه شروع به مطالعه و تحقیق کردیم.

این فعال فناور درباره تولید مواد مرجع دارویی ابراز کرد: در تولید این مواد مرجع، شرکت دانش‌بنیان ما در اقدامی بی‌نظیر شروع به سنتز، خالص سازی و اعتباردهی مواد موسوم به ناخالصی‌های مورد نیاز کارخانجات دارویی کرد. در حال حاضر نزدیک ۱۲۰۰ داروی مختلف در کشور تولید می‌شود و ما برای ۵۰۰ قلم از این داروها، زیرساخت تولید مواد مرجع را ایجاد کرده ایم. با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در حال اخذ مجوز برای بیش از ۲۰۰ عدد از این مواد مرجع هستیم.

عزیزمحمدی با اشاره به اهمیت خودکفایی در صنعت دارویی افزود: برخی مواد دارویی مرجع مانند این موادی که به اسم مواد مرجع ناخالص مشهور هستند، برای صنعت داروسازی بسیار مهم هستند. امیدوار هستیم در آینده بتوانیم با حمایت دولت، سبد محصولات خود را متنوع‌تر سازیم.

کد خبر 5252722 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید دانش بنیان دارو مواد اولیه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان تولید دانش بنیان فناوری فضایی هوش مصنوعی ویروس باج افزار تحقیقات علمی ایالات متحده امریکا فناوری نانو امنیت سایبری هکرها گوگل سورنا ستاری مواد مرجع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۵۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است

رئیس سازمان غذا و دارو در در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه گفت: به دنبال کمک به تامین تجهیزات پزشکی و دارو و انتقال دانش فنی داروها به سوریه هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • معرفی طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری