Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، کلیپی را منتشر کرد که در آن تعرض‌های جنسی مقامات مصری علیه دخترانی که با سیستم عدالت این کشور در تعامل بودند را نشان می‌دهد؛ این درحالی است که یک منبع در شورای ملی زنان در مصر از هرگونه اظهار نظر درخصوص این تحقیق خودداری کرد.

به نقل از العربی الجدید، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت، زنان جوان مصری پس از بازداشتشان به دلیل آزادی عقیده و یا پس از مراجعه به مقامات قضایی برای گزارش جرایم مورد تعرض قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر پرونده مصاحبه شده گفته می‌شود که آنها توسط مسئولانی که موظف به حفاظت از آنها بودند، در معرض تعرض جنسی قرار گرفته‌اند.

این روزنامه همچنین نوشت، قربانیان، شاهدان یا متهمان زن که با سازمان عدالت کیفری مصر در تعامل بوده‌اند در معرض برهنه شدن، لمس بدنی و تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند. به رغم غیرقانونی بودن این موارد آنها نمی‌توانند در قبال کشور استبدادی و مردسالار کاری انجام دهند.

روزنامه مذکور در سایت‌های خود کلیپ‌های ویدئویی را منتشر کرد که در آن قربانیان برای نخستین بار به صورت علنی در خصوص تجاوزات جنسی در کلانتری‌ها، بازداشتگاه‌ها و بیمارستان‌ها توضیح می‌دهند. طبق گفته این زنان جوان، برخی از این تعرض‌های جنسی در حین عملیات تفتیش و بازرسی‌های معمول توسط پلیس یا نگهبانان زندان صورت می‌گرفت و در برخی شرایط توسط پزشکان دولتی پس از انجام معاینات بدنی صورت می‌گرفت.

طبق نوشته این روزنامه آمریکایی، آمار و ارقام علنی و مشخصی در خصوص تعداد این وقایع وجود ندارد.

این روزنامه نوشت، زنان مصری در بیشتر موارد این وقایع را به خاطر تحقیر و طرد شدن و اهانت گزارش نمی‌دهند و نهادهای جامعه مدنی، کارشناسان، وکلاء و روانپزشکان می‌گویند که شواهد و ادله زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد این حوادث به طور مکرر رخ می‌دهد.

این روزنامه فاش کرد،دست کم ۱۲ دختر وجود دارد که تجربه‌های مشابهی داشتند و بیشتر آنها از ترس بازداشت یا انگ‌های اجتماعی که ممکن است خانواده‌های آنها را تحت تاثیر قرار دهد، ترجیح دادند بدون مشخص شدن هویت خود با این روزنامه صحبت کنند.

روزنامه نیویورک تایمز ضمن اشاره به بازداشت دست کم ۱۸ زن در اعتراضات سال ۲۰۱۱ که آنها را در معرض تفتیش قرار دادند، نوشت، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر که آن زمان مدیر اداره اطلاعات جنگی بود، گفت که او نسبت به لزوم تغییر فرهنگ نیروهای امنیتی مطلع است و وی وعده حمایت و حفاظت از بازداشتیان در قبال بدرفتاری را داد اما پس از گذشت یک دهه از این رخداد و سپری شدن هفت سال از انتصاب وی در پست ریاست جمهوری، السیسی به وعده خود هنوز عمل نکرده است.

روزنامه مذکور همچنین فاش کرد، عملیات بازرسی بدنی منحصر به مظنونان در پرونده‌های کیفری یا فعالان نمی‌شود؛ زیرا در جریان گفت‌وگو با دو زن و وکیل یک زن دیگر آنها گفتند که پس از ارائه گزارش‌های خود در خصوص تعرض جنسی، توسط پزشکان دولتی نیز مورد تعرض قرار گرفتند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نیویورک تایمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۵۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه

نیروهای امنیتی فرانسه معترضان حامی فلسطین که با افزایش جنبش دانشجویی در سراسر جهان مصمم‌تر خواستار پایان جنگ در غزه هستند را مورد ضرب و شتم قرار دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در میان معترضانی که به مناسبت روز کارگز امروز چهارشنبه به خیابان‌های پاریس آمده بودند، نیروهای امنیتی فرانسه با خشونت معترضان حامی فلسطین را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 

.

 

تظاهرات کنندگان در جریان اعتراض‌های گسترده امروز در پاریس خواستار توقف فوری جنگ رژیم صهیونیستی در غزه شدند.

نیروهای امنیتی فرانسه در جریان تظاهرات روز کارگر که با اعتراض‌های حمایت از فلسطین همراه شده بود، از گاز اشک آور برای متفرق کردن جمعیت استفاده کردند.

علاوه بر درخواست‌های معترضان حامی فلسطین، هزاران تظاهرات کننده در خیابان‌های پایتخت فرانسه خواهان شرایط کاری و پرداخت‌های بهتر هستند.

گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • افزایش دانشجویان بازداشتی حامی فلسطین در آمریکا به ۱۳۰۰ نفر
  • تعرض مرد رمال به زنان به بهانه بخت گشایی
  • تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ فیلم
  • قرارداد همکاری اوپن‌ای‌آی با فایننشال تایمز برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • بازیگر سرشناس به اتهام تعرض جنسی بازداشت شد
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است
  • عقب‌نشینی اسرائیل از مطالبه اولیه خود درباره آزادی اسرا
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد