Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@19:47:48 GMT

پنل‌های خورشیدی به جامعه عشایری ممسنی رسید

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۵۹۹۶

پنل‌های خورشیدی به جامعه عشایری ممسنی رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از ممسنی، عشایر به عنوان یکی از سرمایه‌های مفید و مولد کشور، همواره در حفظ و پیشبرد اهداف نظام و انقلاب اسلامی پیش‌قدم بوده‌اند.

شهرستان ممسنی از دیرباز تا کنون، محل سکونت و ییلاق و قشلاق بزرگترین جمع عشایری استان فارس بوده و در دو سال اخیر نیز با تلاش‌های فرماندار و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی خدمات شایسته‌ای در حوزه معیشت و امکانات رفاهی شامل خدمات حوزه آب و برق و راه‌سازی برای این قشر پرتلاش و زحمت‌کش جامعه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
مدیر امور عشایر ممسنی در  گفتگو با فارس گفت: با پیگیری‌های مجید انصاری نماینده شهرستان‌های ممسنی و رستم و هماهنگی امور عشایر و مدیریت برق استان، تعداد ۲۶۰ پنل خورشیدی با ظرفیت ۱۰۰ وات، جهت تامین روشنایی برق عشایر در اختیار آنان قرار گرفت.

اکابری درباره ویژگی‌های پنل‌های واگذار شده اظهار داشت: این پنل‌ها دارای وزن کم،‌ قابلیت حمل و نصب آسان است و  استفاده کننده بدون نیاز به نصب کننده متخصص می‌تواند به‌راحتی آن‌را نصب کرده و مورد استفاده قرار دهد.

به گفته ایرج اکابری ۱۰ درصد قیمت هر یک از این پنل‌ها که مبلغ ۹۸۱۰۰۰ تومان بود توسط عشایر منطقه به اداره برق استان پرداخت گردید و ۹۰درصد باقیمانده نیز از اعتبارات دولتی تامین شده است.

وی در پایان ضمن تقدیر از نماینده ممسنی و  مدیر کل امور عشایر استان فارس، از رایزنی امور عشایر ممسنی برای تهیه تعداد دیگری پنل مورد نیاز عشایر این شهرستان در سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: انقلاب اسلامی جامعه عشایری عشایر امور عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند

محمد حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عشایر استان خراسان رضوی به طور سنتی در فصل بهار از مناطق قشلاقی خود که در دشت‌ها و مناطق کم‌ارتفاع واقع شده به سمت ارتفاعات و مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی افزود: کوچ در زندگی عشایر یک رویداد بوده که به طور معمول ۳۰ تا ۴۰ روز در مسیر ایلراه‌های عشایری ادامه دارد و عشایر پس از استقرار در مناطق ییلاقی حداکثر ۳ ماه در این مراتع حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: ارتفاعات هزار مسجد، کوه‌های عمارت، محمدبیک، اسفجیر، سنجربیک و ارتفاعات شهرستان‌های دارای عشایر استان، از جمله مناطقی هستند که عشایر در آنها مستقر می‌شوند.

جعفری گفت: در حال حاضر ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند که ۹۳۶ هزار واحد دامی را در اختیار دارند و در ۱۷ شهرستان استان پراکنده هستند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به نقش و اهمیت عشایر در تولید محصولات دامی و کشاورزی، تصریح کرد: عشایر استان خراسان رضوی سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن شیر، ۱۳۰۰ تن پشم، کرک و مو و ۱۶ هزار مترمربع صنایع دستی تولید می‌کنند.

کد خبر 6089118

دیگر خبرها

  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند