Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@11:29:49 GMT

بازار مرغ در کرمانشاه آرام می‌گیرد؟

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۶۰۳۱

بازار مرغ در کرمانشاه آرام می‌گیرد؟

ایسنا/کرمانشاه بازار مرغ کرمانشاه که طی یکی دو ماه گذشته آرام بود، چند روزیست کمی ناآرام شده و افزایش قیمت و کمبود در آن مشهود است.

فروش مرغ با قیمت بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان از سوی برخی واحدهای صنفی و کمبود آن و بیم ایجاد التهاب در این بازار، امروز(۱۶ تیر) اعضای کارگروه تنظیم بازار استان را دور هم جمع کرد تا با یکدیگر هم اندیشی داشته باشند و تصمیماتی را برای آرام کردن بازار مرغ بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، محسن دارابی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ابتدای این نشست با بیان اینکه چند روزی است قیمت مرغ دچار التهاب شده، گفت: هم در تامین و هم در توزیع مرغ مشکلاتی داریم و باید از هم اکنون تمهیداتی اندیشیده شود تا آشفتگی اسفندماه تکرار نشود.

وی گفت: متاسفانه برخی مرغداریها از تحویل مرغ با قیمت مصوب به کشتارگاه ها امتناع می کنند که همین امر باعث کمبود مرغ و افزایش قیمت آن در بازار شده است.

دارابی خواستار نظارت جدی بر مرغداریها شد و گفت: باید نظارت ها بگونه ای باشد که واحدهای مرغداری مکلف باشند مرغی که دوره رشد خود را طی کرده و به مرحله کشتار رسیده را حتما به کشتارگاه تحویل دهند.

وی افزود: کشتارگاه ها هم باید موظف باشند میزان کشتارشان را در سامانه مربوطه بارگذاری کنند، در غیراینصورت بعنوان عرضه خارج از شبکه با آنها برخورد شود.

دارابی با بیان اینکه متاسفانه از چند روز گذشته در بخش خرده فروشی اختلاف قیمت ایجاد شده مرغ از کیلویی ۲۴ هزار و ۹۰۰تومان تا حدود ۳۰ هزار تومان به فروش می رسد، گفت: اگر نظارت جدی بر حلقه های تولید و کشتار و پس از آن توزیع داشته باشیم، می توانیم از تشدید این آشفتگی جلوگیری کنیم.

رییس سازمان صمت استان افزود: در کنار این پیگیری تخصیص سهمیه مرغ منجمد به استان هستیم که این امر هم می تواند در ایجاد آرامش در بازار مرغ موثر باشد.

نوربخش حاتمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز کاهش جوجه ریزی در خرداد امسال را دلیل آشفتگی در بازار مرغ دانست و گفت: خرداد امسال حدود ۵۰۰ هزار قطعه کاهش جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم.

وی افزود: در این شرایط نهایتا بتوانیم روزانه ۱۱۰ تن لاشه مرغ وارد بازار کنیم که جوابگو نیست، لذا باید در کنار آن عرضه مرغ منجمد هم به بازار داشته باشیم.

غلامی رییس اتحادیه مرغ فروشان کرمانشاه نیز با بیان اینکه تا دو سه روز پیش مشکلی در بازار مرغ نداشتیم، گفت: از چند روز پیش قیمت ها افزایشی شده و تا حدودی هم کمبود در بازار داریم.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی مرغداریها حاضر به عرضه مرغ با قیمت کیلویی ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان به کشتارگاه نیستند و آن را گرانتر به کشتارگاه تحویل می دهند و در این شرایط هم کشتارگاه مرغ را کیلویی ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان به خرده فروش نمی دهد و خرده فروش ها هم که مرغ گرانتر به دستشان رسیده، مرغ را با قیمت حدود ۲۶ هزار تومان عرضه می کنند.

غلامی با بیان اینکه خرده فروشان تنها کیلویی هزار تومان روی مرغ می کشند، فت: برای سامان دادن به بازار مرغ باید جلوی گلوگاه‌های تحویل مرغ به زنده فروشی ها را گرفت.

بهزاد باباخانی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز با اشاره به بازدید شب گذشته از تعدادی از کشتارگاه ها، گفت: متاسفانه برخی مرغداری ها بخشی از تولید خود را به کشتارگاه نمی فرستند و آن را روانه زنده فروشی ها می‌کنند.

باباخانی پیشنهاد داد، یک تیم با هدایت فرمانداران هر شهرستان، هر شب از مرغداری ها بازدید و مرغ های آماده کشتار را به کشتارگاه ها ببرند و بر مراحل پس از کشتار تا توزیع نیز نظارت دقیقی صورت گیرد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه هم در این نشست با بیان اینکه خلاء هایی در مراحل مختلف تولید تا توزیع مرغ وجود دارد، گفت: باید نظارت قوی بر این چرخه صورت گیرد.

بازوند افزود: باید یک تیم نظارتی قوی در هر شهرستان متشکل از نماینده فرماندار و جهادکشاورزی، صمت، تعزیرات و دیگر دستگاه‌های نظارتی تشکیل و بر چرخه تولید و توزیع مرغ نظارت کامل و دقیق داشته باشند.

استاندار کرمانشاه گفت: باید بگونه ای عمل کنیم که مرغ با همان قیمت مصوب ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان به دست مردم برسد، کما اینکه در یکی دو ماه گذشته نیز به همین شکل بود و مردم رضایت داشتند.

وی ادامه داد: باید بگونه ای عمل کنیم که حاصل کار ما رضایت مردم باشد و اجازه سوء استفاده به برخی افراد داده نشود.

بازوند عنوان کرد: پیگیری خواهم کرد سهیمه مناسبی مرغ منجمد هم در اختیار استان قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه قیمت مرغ استانی اقتصادی ستاد تنظيم بازار کشتارگاه ها بازار مرغ خرده فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۶۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت در مدار رشد؟

روز جمعه قیمت نفت افزایشی شد. برنت به ۸۹دلار و ۵۳سنت و WTI آمریکا به ۸۴دلار و ۱۲سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش دنیای اقتصاد، رشد تولید ناخالص داخلی، کاهش تورم و عدم کاهش نرخ بهره آمریکا در کنار نگرانی از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، از عوامل اصلی رشد قیمت نفت بوده‌اند. ترس از استمرار تنش‌های ژئوپلیتیک در منطقه خاورمیانه، همچنان بر نگرانی بازار جهانی انرژی نسبت به عرضه پایدار نفت افزوده است و از قیمت این کالای استراتژیک حمایت می‌کند.

قیمت جهانی نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت ماه، روند افزایشی در پیش گرفت. طبق اعلام وزارت خزانه داری ایالات متحده، چشم انداز اقتصادی این کشور در شرایط باثبات تری در مقایسه با سه‌ماهه اول سال‌جاری میلادی قرار دارد.

 از طرف دیگر نگرانی فعالان بازار انرژی در مورد عرضه جهانی نفت به واسطه استمرار منازعات در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه کماکان پابرجاست. روز گذشته و در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت هر بشکه نفت‌برنت دریای شمال با ۴۱‌سنت افزایش به ۸۹ دلار و ۵۳‌سنت رسید. شاخص دیگر یعنی وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۳۶‌سنت افزایش در رقم ۸۴ دلار و ۱۲‌سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

در همین رابطه، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرد منحنی رشد اقتصاد این کشور از آنچه که پیش‌بینی‌ها از انتظار رشد برای سه‌ماهه اول سال‌جاری میلادی نشان می‌دادند، در شرایط بهتری قرار دارد.

وی افزود: تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده در سه‌ماهه اول سال‌۲۰۲۴ افزایش داشته، ضمن آنکه تورم این کشور تا سطح قابل قبولی پایین آمده‌است. این در حالی است که تا پیش از اظهارات جنت یلن، شواهد حاکی از افزایش تورم در این کشور بود که به نوبه خود بر بازار نفت تاثیر می‌گذاشت، چرا که پیش‌بینی سرمایه‌گذاران نفتی حاکی از آن است که فدرال‌رزرو نرخ بهره را حداقل تا پیش از ماه سپتامبر کاهش نخواهد داد. واقعیت این است که ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در منطقه خاورمیانه همچنان بر نگرانی فعالان بازار و سرمایه‌گذاران نسبت به عرضه نفت، افزوده و از قیمت این کالای استراتژیک حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۱:۰۰
  • نفت در مدار رشد؟
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است