Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:32:32 GMT

گاردین: ترامپ هیتلر را تمجید می کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۶۲۳۷

گاردین: ترامپ هیتلر را تمجید می کرد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای این روزنامه انگلیسی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا هنگام بازدید از اروپا به مناسبت صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در سال ۲۰۱۸ به «جان کلی» رئیس ستاد وقت کارکنان خود با تاکید فراوان گفت: «خوب، هیتلر کارهای خوبی انجام داد».

اظهارات رئیس جمهوری سابق آمریکا در این سفر که گفته می شود "جان کلی" ژنرال بازنشسته تفنگداران دریایی آمریکا را بهت زده کرده بود، در کتاب جدید «مایکل بندر» از خبرنگاران وال استریت ژورنال آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بندر در کتاب خود نوشته است هنگامی که ترامپ این سخنان را بر زبان آورد "کلی" به وی یادآوری کرد که در جنگ جهانی اول کدام کشورها در برابر  هم و یا در کنار هم قرارداشتند و سپس جنایات هیتلر را به خاطر وی آورده است.

لازم به ذکر است بندر از جمله نویسندگانی است که پس از خروج ترامپ از قدرت، با وی مصاحبه داشته و ترامپ در این مصاحبه اظهارات خود را در باره هیتلر انکار کرده است.

اما بندر می گوید منابع ناشناس گزارش دادند که کلی پس از اظهارات شگفت آور ترامپ به وی گفته که اشتباه کرده است، اما ترامپ از مواضع خود کوتاه نیامده و بر بهبود وضعیت اقتصادی آلمان تحت حاکمیت هیتلر در دهه ۱۹۳۰ تاکید کرده است.

بندر اضافه می کند که کلی به ترامپ گفت که حتی اگر ادعای وی در مورد اقتصاد آلمان تحت حکومت نازی ها درست باشد، شما هرگز نمی توانید حرفی در حمایت از «آدولف هیتلر» بزنید.

اما ماجرای سفر ترامپ به اروپا در جریان صدمین سالگرد جنگ جهانی اول تنها به این اظهارات ختم نشد. وی در این دیدار علاوه بر درگیری های معمول خود با دیگر رهبران جهان با مشکلات قابل توجه دیگری هم روبرو شد.

از جمله تصمیم وی برای لغو بازدید از یک گورستان آمریکایی بسیار بحث برانگیز شد. کمی بعد مشخص شد که ترامپ سربازان آمریکایی که در این گورستان به خاک سپرد شده بودند را "بازنده" و "نادان" خوانده و به همین دلیل هم تمایلی به بازدید از گورستان مزبور نشان نداده است.

کلی که پسرش در افغانستان در سال ۲۰۱۰ کشته شد، در اوایل سال ۲۰۱۹ کاخ سفید را ترک کرد. او از آن زمان انتقادات زیادی راجع به ترامپ داشته و گفته می شود به دوستانش گفته ترامپ ضعیف ترین رئیس جمهوری بود که من در زندگی ام دیده ام.

نگرانی در مورد ظهور راست افراطی در آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ افزایش یافت و حتی در حال حاضر با وجود خروج وی از قدرت ادامه دارد، زیرا او حزب جمهوری خواه را وادار به جلوگیری از تحقیق در مورد حمله مرگبار ۶ ژانویه به ساختمان کنگره توسط طرفداران خود با هدف  لغو نتیجه انتخابات می کند.

ترامپ در تمام چهار سال دوران ریاست جمهوری خود همواره سخنان مثبتی در مورد گروه های راست افراطی و برتری طلبی سفیدپوستان بر زبان رانده است.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، از ترامپ سوال شد که آیا برتری طلبان سفیدپوست و گروه های شبه نظامی را محکوم می کند؟ او در پاسخ پس از تقلای بسیار در نهایت به گروه راست افراطی پسران مغرور (پراد بویز) گفت "عقب بایستید و کنار بایستید".

در سال ۲۰۱۷ هم پس از راهپیمایی نئونازی ها در ویرجینیا که در آن اظهارات حمایت گونه ای از ترامپ بیان شده بود، مجله آلمانی استرن (Stern) در جلد خود تصویری از سلام و احترام نازی ها توسط ترامپ در حالی که پرچم آمریکا را دور خود پیچانده بود، استفاده کرد. کنار این تصویر ترامپ با سلام حزب نازی نوشته شده بود: نبرد او (نبرد من کتابی است نوشته هیتلر که بیانگر اندیشه های سیاسی و هیتلر و ناسیونال سوسیالیسم است).

برچسب‌ها دونالد ترامپ آدولف هیتلر ایالات متحده آمریکا جنگ جهانی اول

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ آدولف هیتلر ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ آدولف هیتلر ایالات متحده آمریکا جنگ جهانی اول جنگ جهانی اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۶۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟